1,8 tsi Passat b8 rem eller kæde?

Besvar
Jesperrm
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Dronninglund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

1,8 tsi Passat b8 rem eller kæde?

Indlæg af Jesperrm » 22. aug 2020, 09:47

Hej alle

Er der en der kan sige med 100% sikkerhed om denne motor køre med tandrem eller kæde ? Kan ikke finde noget på vw hjemmeside og der er delte meninger her på siden.

Tak :ugeek:
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: 1,8 tsi Passat b8 rem eller kæde?

Indlæg af kGlerup » 22. aug 2020, 10:16

Jesperrm skrev:Hej alle

Er der en der kan sige med 100% sikkerhed om denne motor køre med tandrem eller kæde ? Kan ikke finde noget på vw hjemmeside og der er delte meninger her på siden.

Tak :ugeek:
Det er sgu lidt noget rod at Google.. Men..
Passat B8 kører med en EA888 Gen3 motor.
Denne er med kæde, period Billede
Men Gen3 kører med en forbedret kædestrammer i forhold til Gen1/2. Det udelukker dog ikke problemer 100% tilsyneladende. Motorens hang til at drikke olie uhæmmet skulle dog være løst.

Ovenstående er ud fra hvad jeg har kunnet stykke sammen fra blandt andet Wikipedia og andre steder som:

https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=118

Så kan ikke 100% garantere korrekthed..

Jesperrm
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Dronninglund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: 1,8 tsi Passat b8 rem eller kæde?

Indlæg af Jesperrm » 22. aug 2020, 10:24

kGlerup skrev:
22. aug 2020, 10:16
Jesperrm skrev:Hej alle

Er der en der kan sige med 100% sikkerhed om denne motor køre med tandrem eller kæde ? Kan ikke finde noget på vw hjemmeside og der er delte meninger her på siden.

Tak :ugeek:
Det er sgu lidt noget rod at Google.. Men..
Passat B8 kører med en EA888 Gen3 motor.
Denne er med kæde, period Billede
Men Gen3 kører med en forbedret kædestrammer i forhold til Gen1/2. Det udelukker dog ikke problemer 100% tilsyneladende. Motorens hang til at drikke olie uhæmmet skulle dog være løst.

Ovenstående er ud fra hvad jeg har kunnet stykke sammen fra blandt andet Wikipedia og andre steder som:

https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=118

Så kan ikke 100% garantere korrekthed..

Har bare ikke lavet andet end at søge 😅 men det er jo super de bliver ved med at lave det lort.

The Gen 1, 2 and even Gen 3 have the problem with a stretched out timing chain. It usually happens nearly after 60,000 miles (100,000 km). The problem is accompanied by a high engine noise and unstable operation and can lead to serious engine damages. The Gen3 has a new tensioner and these engines are less prone to such malfunction.
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb

Besvar

Tilbage til "Motor"