Hej alle
Er der en der kan sige med 100% sikkerhed om denne motor køre med tandrem eller kæde ? Kan ikke finde noget på vw hjemmeside og der er delte meninger her på siden.
Tak
1,8 tsi Passat b8 rem eller kæde?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: 1,8 tsi Passat b8 rem eller kæde?
Det er sgu lidt noget rod at Google.. Men..Jesperrm skrev:Hej alle
Er der en der kan sige med 100% sikkerhed om denne motor køre med tandrem eller kæde ? Kan ikke finde noget på vw hjemmeside og der er delte meninger her på siden.
Tak
Passat B8 kører med en EA888 Gen3 motor.
Denne er med kæde, period
Men Gen3 kører med en forbedret kædestrammer i forhold til Gen1/2. Det udelukker dog ikke problemer 100% tilsyneladende. Motorens hang til at drikke olie uhæmmet skulle dog være løst.
Ovenstående er ud fra hvad jeg har kunnet stykke sammen fra blandt andet Wikipedia og andre steder som:
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=118
Så kan ikke 100% garantere korrekthed..
-
- Medlem
- Indlæg: 1084
- Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Dronninglund
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 8 times
Re: 1,8 tsi Passat b8 rem eller kæde?
kGlerup skrev: ↑22. aug 2020, 10:16Det er sgu lidt noget rod at Google.. Men..Jesperrm skrev:Hej alle
Er der en der kan sige med 100% sikkerhed om denne motor køre med tandrem eller kæde ? Kan ikke finde noget på vw hjemmeside og der er delte meninger her på siden.
Tak
Passat B8 kører med en EA888 Gen3 motor.
Denne er med kæde, period
Men Gen3 kører med en forbedret kædestrammer i forhold til Gen1/2. Det udelukker dog ikke problemer 100% tilsyneladende. Motorens hang til at drikke olie uhæmmet skulle dog være løst.
Ovenstående er ud fra hvad jeg har kunnet stykke sammen fra blandt andet Wikipedia og andre steder som:
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=118
Så kan ikke 100% garantere korrekthed..
Har bare ikke lavet andet end at søge men det er jo super de bliver ved med at lave det lort.
The Gen 1, 2 and even Gen 3 have the problem with a stretched out timing chain. It usually happens nearly after 60,000 miles (100,000 km). The problem is accompanied by a high engine noise and unstable operation and can lead to serious engine damages. The Gen3 has a new tensioner and these engines are less prone to such malfunction.
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb