Superb 2,0 tdi med egr fejl
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Superb 2,0 tdi med egr fejl
Fejl på egr med blinkende forvarmelampe men hvor sidder egr ventilen ved intercooler eller ved partikelfilter
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
adresse 01: Motor Forklaringsfil: NEZ\04L-907-309-V1.clb
Styreenhed reservedelsnr. : 04L 906 026 FN HW: 04L 907 309 M
Komponent og/eller version : R4 2.0l TDI H23 2011
Software kodning : 011D0032037401082000
Forhandlernummer : WSC 73430 790 00063
ASAM datasæt : EV_ECM20TDI01104L906026FN 004002 (SK48)
ROD: EV_ECM20TDI01104L906026FN_004_SK48.rod
VCID: FBFFD250720AB75EDF-80AE
1 fejl fundet:
25221 - Udstødningstilbageføringssystem
P0402 00 [232] - Gennemstrømning for stor
Fejllampe aktiveret - Periodisk - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 3
Kørestrækning: 223953 km
Dato: 2020.10.02
Tid: 15:38:31
Motoromdrejningstal: 2359.50 /min
Normeret belastningsværdi: 81.6 %
Kørehastighed: 87 km/t
Kølevæsketemperatur: 80 °C
Indsugningsluft temperatur: 108 °C
Barometerstand lufttryk: 1000 mbar
Kl. 30 spænding: 14.140 V
Nulstillingstæller: EOBD: 40
Diag. af udst.tilbageføringssystem: stærkt forhøjet NOx-emiss.: 59.8 kg/t
EGR ventil 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 1.07 %
Diag. af udst.tilbageføringssys.: middel forhøjet NOx-emission: 60.6 kg/t
EGR ventil 2 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 4.21 %
Udst.spjældreg. 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 0.02 %
Tryk efter gasspjæld: beregnet: -24.0 hPa
Lambdasonde B1-S1 før oxyderingskatalysator: rå værdi: 1.3044
Readiness: 1 1 0 0 0
--------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
adresse 01: Motor Forklaringsfil: NEZ\04L-907-309-V1.clb
Styreenhed reservedelsnr. : 04L 906 026 FN HW: 04L 907 309 M
Komponent og/eller version : R4 2.0l TDI H23 2011
Software kodning : 011D0032037401082000
Forhandlernummer : WSC 73430 790 00063
ASAM datasæt : EV_ECM20TDI01104L906026FN 004002 (SK48)
ROD: EV_ECM20TDI01104L906026FN_004_SK48.rod
VCID: FBFFD250720AB75EDF-80AE
1 fejl fundet:
25221 - Udstødningstilbageføringssystem
P0402 00 [232] - Gennemstrømning for stor
Fejllampe aktiveret - Periodisk - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 3
Kørestrækning: 223953 km
Dato: 2020.10.02
Tid: 15:38:31
Motoromdrejningstal: 2359.50 /min
Normeret belastningsværdi: 81.6 %
Kørehastighed: 87 km/t
Kølevæsketemperatur: 80 °C
Indsugningsluft temperatur: 108 °C
Barometerstand lufttryk: 1000 mbar
Kl. 30 spænding: 14.140 V
Nulstillingstæller: EOBD: 40
Diag. af udst.tilbageføringssystem: stærkt forhøjet NOx-emiss.: 59.8 kg/t
EGR ventil 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 1.07 %
Diag. af udst.tilbageføringssys.: middel forhøjet NOx-emission: 60.6 kg/t
EGR ventil 2 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 4.21 %
Udst.spjældreg. 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 0.02 %
Tryk efter gasspjæld: beregnet: -24.0 hPa
Lambdasonde B1-S1 før oxyderingskatalysator: rå værdi: 1.3044
Readiness: 1 1 0 0 0
--------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Ser den ud som den her og er den og er den nogenlunde at komme til
https://www.ebay.co.uk/itm/283441886288
https://www.ebay.co.uk/itm/283441886288
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Motorbogstaver er DFCA og jeg ved ventilen ikke ligner den her
https://www.motormagasinet.dk/article/v ... bznoy9lp4k
så kan godt bruge lidt hint for at bestille den rigtige
https://www.motormagasinet.dk/article/v ... bznoy9lp4k
så kan godt bruge lidt hint for at bestille den rigtige
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Der mangler oplysninger for at kunne udpege den helt rigtige stump.
For det første - årgang på din bil ?
For det andet skal der bruges PR-koder, som du kan være heldig at finde på bilens produktionslabel. Alternativt kan de kun skaffes hvis man har online (=betalt) adgang til ETKA, partslink24 osv.
Hvis jeg slår op på en 2016 Superb, finder jeg 2 forskellige versioner. Men det er for usikkert at forlade sig på billedgenkendelse. Indenfor hver 'fysisk udformning' findes der forskellige partnumre med hver sit index i slutningen.
For det første - årgang på din bil ?
For det andet skal der bruges PR-koder, som du kan være heldig at finde på bilens produktionslabel. Alternativt kan de kun skaffes hvis man har online (=betalt) adgang til ETKA, partslink24 osv.
Hvis jeg slår op på en 2016 Superb, finder jeg 2 forskellige versioner. Men det er for usikkert at forlade sig på billedgenkendelse. Indenfor hver 'fysisk udformning' findes der forskellige partnumre med hver sit index i slutningen.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Som det fremgår af hans VCDS scan, så har den også 2 EGR ventiler. En højtryk og en lavtryk.HansH skrev: ↑10. okt 2020, 09:30Der mangler oplysninger for at kunne udpege den helt rigtige stump.
For det første - årgang på din bil ?
For det andet skal der bruges PR-koder, som du kan være heldig at finde på bilens produktionslabel. Alternativt kan de kun skaffes hvis man har online (=betalt) adgang til ETKA, partslink24 osv.
Hvis jeg slår op på en 2016 Superb, finder jeg 2 forskellige versioner. Men det er for usikkert at forlade sig på billedgenkendelse. Indenfor hver 'fysisk udformning' findes der forskellige partnumre med hver sit index i slutningen.
nr1.jpg
nr2.jpg
Han er nødt til at dykke lidt dybere ned i det med VCDS og kikke på de faktiske værdier for at blive klogere. For man kan ikke se ud af hans VCDS scan hvilken en der fejler. Begynd f.eks med at køre en test på dem.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Min ligner den på det første billede. For fjorten dage siden kørte jeg godt 500 km med campingvogn uden at forvarmelampen blinkede bare jeg lader være med at trykke speederen i bund for ellers begynder den at blinke. Min vcds kan ikke teste egr den skriver bare ingen visning og login til grundjustering virker heller ikke så regner bare med at skifte den på billedet som jeg mener er højtryks egr
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Nu har jeg mont. omb. egr højtryksventil og en brugt egr lavtryksventil men har stadig samme fejlkode så har jeg været inde og kigge på div. temperaturer og der har jeg nogen fejl som jeg ikke lige ved hvad er. Bilen kører fint og partikelfilter bliver renset
- Vedhæftede filer
-
- skærmbillede.png (714.15 KiB) Vist 1566 gange
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Måske er der en som vil fortælle hvor varmeudstrømningstemperaturføler sidder i kølesystemet for den måler - 273 grader
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
eller 2 sensorer sender forkert signaler. Ville gerne vide hvor sensorerne sidder og hvor mange der er, har selv fundet 2 hvor den ene sidder i bagenden af topstykket og den anden mellem gløderørene. Trækker jeg stikket af på føleren i bagenden ligger den fejl på testeren g62. Trækker jeg stikket af på føleren mellem gløderør kommer der ingen fejl. Måske er der en som vil prøve at teste en tilsvarende bil altså en 2,0tdi som bruger adblue altså euro 6 for at se om den har samme værdier under avanceret måleblokke eller der er fejl på min bil
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Mit motorledningsnet har reservedelsnr. 04l972627et måske er er som vil printe det ud til mig så jeg kan se hvilke funktioner stikkene går ud til
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Prøv om du kan bruge vedhæftede print fra ETKA.
- Vedhæftede filer
-
- 04L972627ET.pdf
- (304.58 KiB) Downloadet 46 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Jeg kunne godt bruge et ledningsdiagram over motoren som er en dfca men dfha går osse da lednigsnettetene har samme reservedelsnummer ville også gerne vide hvor samlingspunkterne ca. er l ledningsnettet. Jeg har stadig to fejl i avanceret måleblokke
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Nu har jeg haft tester på en Touran tdi euro 6 godt nok en 1,6 og den har også helt åndsvage temperaturer så det er nok sådan testeren skal vise. Havde ellers spekuleret på en fejl i motorledningsnettet
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Hvad med din G42 føler ? - Indsugningstemperaturen ser unormal ud. Den ligger normal når bilen kører 5 - 10 gr over udeluft temperaturen.
Indsugningsluft temperatur: 108 °C
Tag evt. en log mens du kører.
/Søren.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Det der billede ligner noget fra en SSP. Du skal lige være opmærksom på, at der er fejl i den SSP. G42 sidder ikke der hvor tegningen viser.
G42 på den tegning er G810.
Jeg ved det kun fordi jeg selv lige har rodet med en lignende fejl og var også lidt forvirret efter at have kikket i den SSP. Det viste sig at være periodisk dårlig kontakt ved G42. Det giver en anden fejlkode end din, så er ikke 100% på hvor meget de 2 fejl kan sammenlignes.
Da jeg skulle finde den fejl loggede jeg disse: Ude-temp var 16gr da jeg loggede og du kan se G42 rapporter i mit tilfælde 19gr. Det er normalt og ikke 108 gr som i din log.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Mange tak for hjælpen. Nu spørger jeg nok dumt , hvad bruger jeg til at åbne csv fil med har aldrig før prøvet at logge noget
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1377
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 478 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Excel feks
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Ja, Excel f.eks.
I data fanen og med import text. Så ser det ud som mit tidligere post.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Min excel ser ud som det her
- Vedhæftede filer
-
- excel.png (78.74 KiB) Vist 894 gange
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Det er en view'er, den kan ikke.
Du skal have en Excel med licens.
Jeg prøvede lige med Google sheets, som er gratis. Den kan også importere uden problemer - bare husk at vælge "Comma" som separator, hvis din log PC er sat til Dansk/EU region.
Du skal have en Excel med licens.
Jeg prøvede lige med Google sheets, som er gratis. Den kan også importere uden problemer - bare husk at vælge "Comma" som separator, hvis din log PC er sat til Dansk/EU region.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Den nye excel ser ud som den her og jeg er kørt lidt fast og måske skal jeg hellere købe programmet
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Jeg har lavet en lille guide til dig for Google regnearket. Min er på engelsk, men mon ikke det går.
1. Opret et nyt ark (ligesom i dit forrige billede). Giv arket et navn. I mit eksempel har jeg kaldt den "Log G42" 2. Importer din VCDS log fil. Gå til File og vælg import. 3. Vælg Upload. 4. Tryk på den blå knap og udvælg din fil, eller træk den ind i feltet. 5. Vælg Append. 6. Vælg Comma i det andet felt. 7. Tryk på den grønne Import knap og Bingo. Hvis det skal være rigtig pænt, så fjerner jeg de "mærke" kolonner der ikke er brug for. Så bliver det lidt mere overskueligt.
1. Opret et nyt ark (ligesom i dit forrige billede). Giv arket et navn. I mit eksempel har jeg kaldt den "Log G42" 2. Importer din VCDS log fil. Gå til File og vælg import. 3. Vælg Upload. 4. Tryk på den blå knap og udvælg din fil, eller træk den ind i feltet. 5. Vælg Append. 6. Vælg Comma i det andet felt. 7. Tryk på den grønne Import knap og Bingo. Hvis det skal være rigtig pænt, så fjerner jeg de "mærke" kolonner der ikke er brug for. Så bliver det lidt mere overskueligt.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
i-s skrev: ↑6. sep 2021, 18:04Jeg har lavet en lille guide til dig for Google regnearket. Min er på engelsk, men mon ikke det går.
1. Opret et nyt ark (ligesom i dit forrige billede). Giv arket et navn. I mit eksempel har jeg kaldt den "Log G42"
2021-09-06 18_47_37-Window.png
2. Importer din VCDS log fil. Gå til File og vælg import.
2021-09-06 18_55_51-Window.png
3. Vælg Upload.
2021-09-06 18_48_40-Window.png
4. Tryk på den blå knap og udvælg din fil, eller træk den ind i feltet.
2021-09-06 18_48_59-Window.png
5. Vælg Append.
2021-09-06 18_56_33-Window.png
6. Vælg Comma i det andet felt.
2021-09-06 18_56_48-Window.png
7. Tryk på den grønne Import knap og Bingo.
2021-09-06 18_57_07-Window.png
Hvis det skal være rigtig pænt, så fjerner jeg de "mærke" kolonner der ikke er brug for. Så bliver det lidt mere overskueligt.
Hej tak for din store tålmodighed . Jeg kom til det blå felt som så er nedtonet så der kan jeg ikke sætte noget ind. Jeg har lavet tre små filer som du måske vil prøve at kigge på. Jeg testede også bilen den anden hvor jeg havde kørt over lidt længere tid hvor den kom med forskellige fejl. Luftmængdemåleren er ny jeg synes bare udstødningstemperaturen ikke er for god så der skal jeg nok købe en ny føler . Måske jeg også trænger til et nyt interface
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
adresse 01: Motor Forklaringsfil: NEZ\04L-907-309-V1.clb
Styreenhed reservedelsnr. : 04L 906 026 FN HW: 04L 907 309 M
Komponent og/eller version : R4 2.0l TDI H23 2011
Software kodning : 011D0032037401082000
Forhandlernummer : WSC 73430 790 00063
ASAM datasæt : EV_ECM20TDI01104L906026FN 004002 (SK48)
ROD: EV_ECM20TDI01104L906026FN_004.rod
VCID: FBFFD250720AB75316-80AE
4 fejlkoder fundet:
29007 - Udstødningstemperaturføler 1 (Række 1)
U11E9 00 [032] - Ingen kommunikation
[Ny funktion! Udvidet UDS fejl information, er kun understøttet af aktuelle interface/kabel typer]
Periodisk - Ikke bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 1
Kørestrækning: 837769 km
Dato: 2000.00.00
Tid: 00:00:00
Motoromdrejningstal: 0.00 /min
Normeret belastningsværdi: 0.0 %
Kørehastighed: 0 km/t
Kølevæsketemperatur: 82 °C
Indsugningsluft temperatur: 78 °C
Barometerstand lufttryk: 1000 mbar
Kl. 30 spænding: 12.620 V
Nulstillingstæller for EOBD: 8
Turbolader 1 turbineindgang: Temp.føler 1 - B1: rå værdi: -72.0 °C
Turbolader 1 turbineudgang: Temp.føler 1 - B1: rå værdi: 105.7 °C
Turbolader 1: turbineindgang: temp.føler 1: B1: rå data-Bits 0-7: 0
Turbolader 1: turbineindgang: temp.føler 1: B1: rå data-Bits 0-7: 0
Turbolader 1: turbineindgang: temp.føler 1: B1: rå data-Bits 0-7: 0
Turbolader 1: turbineindgang: temp.føler 1: B1: rå data-Bits 0-7: 0
Turbol. 1: turb.-indg..: temp.føler 1: cyl.rk. 1: datakvalitet: 0.00 %
Turbolader 1: turbineindg.: temp.føler 1: B1: iso-modst.: 9 kOhm
Turbolader 1: turb.indg.: temp.føler 1: B1: komponent temp.: -73.0 °C
25221 - Udstødningstilbageføringssystem
P0402 00 [104] - Gennemstrømning for stor
Periodisk - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 61
Kørestrækning: 837686 km
Dato: 2021.08.03
Tid: 06:58:22
Motoromdrejningstal: 3061.50 /min
Normeret belastningsværdi: 92.5 %
Kørehastighed: 114 km/t
Kølevæsketemperatur: 81 °C
Indsugningsluft temperatur: 84 °C
Barometerstand lufttryk: 1010 mbar
Kl. 30 spænding: 14.400 V
Nulstillingstæller for EOBD: 40
Diag. af udst.tilbageføringssystem: stærkt forhøjet NOx-emiss.: 84.9 kg/t
EGR ventil 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 0.32 %
Diag. af udst.tilbageføringssys.: middel forhøjet NOx-emission: 85.6 kg/t
EGR ventil 2 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 0.00 %
Udst.spjældreg. 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 0.32 %
Tryk efter gasspjæld: beregnet: 199.0 hPa
Lambdasonde B1-S1 før oxyderingskatalysator: rå værdi: 1.0955
10065 - Luftmassemåler (G70)
P0104 00 [032] - Intet signal
Periodisk - Ikke bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 1
Kørestrækning: 838138 km
Dato: 2000.00.00
Tid: 00:00:00
Motoromdrejningstal: 0.00 /min
Normeret belastningsværdi: 0.0 %
Kørehastighed: 0 km/t
Kølevæsketemperatur: 54 °C
Indsugningsluft temperatur: 46 °C
Barometerstand lufttryk: 1000 mbar
Kl. 30 spænding: 12.160 V
Nulstillingstæller for EOBD: 15
Luftmassemåler 1: B1: luftmasse: rå værdi: 0.0 mg/slag
Standard luftstrømforhold filtreret: 3.9988
EGR ventil 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 0.13 %
Gasspjældsreg. 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 0.00 %
Ladetryk: foreskr. værdi: 0 hPa
Ladeluftkølerindgang: Tryksensor 1 - B1: rå værdi: 1013.0 hPa
Gennemsnitlig indsprøjtningsmængde: 0.00 mg/slag
5262 - Dieselpartikelfilter differenstrykføler
P2454 00 [032] - Korstlutning til stel
Periodisk - Ikke bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 2
Kørestrækning: 838722 km
Dato: 2000.00.00
Tid: 00:00:00
Motoromdrejningstal: 0.00 /min
Normeret belastningsværdi: 0.0 %
Kørehastighed: 0 km/t
Kølevæsketemperatur: 85 °C
Indsugningsluft temperatur: 68 °C
Barometerstand lufttryk: 1010 mbar
Kl. 30 spænding: 12.500 V
Nulstillingstæller for EOBD: 32
Partikelfilter: differencetrykføler 1 - B1: rå værdi: -214 hPa
Partikelfilter: differencetrykføler 1 - B1: adaptionsværdi: 0 hPa
Partikelfilter: differencetrykføler 1 - B1: offset: -3 hPa
Partikelfilter: differencetrykføler 1 - B1: dynamisk offset: 0 hPa
Udetemperaturføler 1 - B1: rå værdi: 19.5 °C
Partikelfilter B1: Sodmasse målt: 6.48 g
Partikelfilter B1: Sodmasse beregnet: 17.12 g
Readiness: 0 1 0 0 0
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Det der fik jeg ikke meget ud af.
Du ved godt det er CSV fil du skal lave, ikke ? - hvor du logger de parametre jeg viste i første indlæg.
https://www.ross-tech.com/vcds/tour/logging.php
Du ved godt det er CSV fil du skal lave, ikke ? - hvor du logger de parametre jeg viste i første indlæg.
https://www.ross-tech.com/vcds/tour/logging.php
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Jeg går ind i avanceret måleblokke og sætter flueben ved de ting som jeg gerne vil logge 12 ting max og gem til log trykker derefter på start og kører en tur og hvis bilen pludselig gør noget forkert kan jeg trykke på markering og til slut trykker jeg på stop og så tror jeg den har lavet en logfil som hedder et eller andet med csv til sidst