Hej
Jeg har problemer med dårlig motorgang på min Seat Altea 1.9 tdi BXE 2006. Så håber der er nogen der kan komme med input til at løse problemet.
Nå den skal køre under 16-1800 omdr. nykker den og går uroligt, og så lyder den underligt. Den underlige lyd er der sådan set næsten hele tiden i 1. og 2. gear, men forsvinder i 3., 4. og 5. gear over de 16-1800 omdr. Den trækker sådan set godt nok i de lave omdr. med det er irriterende at køre der.
Jeg har haft vcds på og målt dyser. Termostaten er defekt, så når det er så koldt som nu, kan jeg ikke holde temp i motor på mere end ca 70 grader. Jeg ved ikke om det har indflydelse på resultatet...?
Tomgangsstabilitetsregulering:
cyl. 1 - 0,35 mg/slag
cyl. 2 - -0,71 mg/slag
cyl. 3 - 0,14 mg/slag
cyl. 4 - 0,19 mg/slag.
Er dysen i cyl. 2 defekt?
Mvh
Christian
Dårlig motorgang ved lavere omdrejninger - Seat Altea 1.9 tdi BXE
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: Dårlig motorgang ved lavere omdrejninger - Seat Altea 1.9 tdi BXE
Dyserne er fine
Tandem pumper
Svinghjul
Tandem pumper
Svinghjul
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 11. nov 2015, 17:56
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: Dårlig motorgang ved lavere omdrejninger - Seat Altea 1.9 tdi BXE
Hej
Tak for svar.
Jeg har skiftet tandempumpe og dyserne har fået nye o-ringe.
Den er blevet meget bedre at køre i. Nu kan man køre i de lave omdrejninger også.
Men tomgangsreguleringen har fået størrere udsving.
Jeg har også skiftet termostat, så motoren kan blive driftvarm nu.
Og målingen af dyser er lavet ved ca 82 grader.
Kan det være der gør forskellen i udsving fra før og nu?
Tomgangsstabilitetsregulering:
cyl. 1 - 0,52 mg/slag
cyl. 2 - -0,91 mg/slag
cyl. 3 - 0,18 mg/slag
cyl. 4 - 0,21 mg/slag
Mvh
Christian
Tak for svar.
Jeg har skiftet tandempumpe og dyserne har fået nye o-ringe.
Den er blevet meget bedre at køre i. Nu kan man køre i de lave omdrejninger også.
Men tomgangsreguleringen har fået størrere udsving.
Jeg har også skiftet termostat, så motoren kan blive driftvarm nu.
Og målingen af dyser er lavet ved ca 82 grader.
Kan det være der gør forskellen i udsving fra før og nu?
Tomgangsstabilitetsregulering:
cyl. 1 - 0,52 mg/slag
cyl. 2 - -0,91 mg/slag
cyl. 3 - 0,18 mg/slag
cyl. 4 - 0,21 mg/slag
Mvh
Christian