Olietyveri/paraplyer golf 3 90 hk

Besvar
hon750
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. sep 2016, 10:46
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Olietyveri/paraplyer golf 3 90 hk

Indlæg af hon750 » 29. nov 2020, 18:19

Min golf 3 tager lidt olie ved opstart
Er ret sikker på at olietyveri er hårde eller væk
Den har gået,215000 km men går rigtig godt og den er lige synet
Har nogen iide hvad det koste og skifte dem og kan det betale sig
Den tager ca 1 liter pr 1000 km

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Olietyveri/paraplyer golf 3 90 hk

Indlæg af cnp-vag » 18. dec 2020, 22:09

hon750 skrev:
29. nov 2020, 18:19
Min golf 3 tager lidt olie ved opstart
Er ret sikker på at olietyveri er hårde eller væk
Den har gået,215000 km men går rigtig godt og den er lige synet
Har nogen iide hvad det koste og skifte dem og kan det betale sig
Den tager ca 1 liter pr 1000 km
Vildt at der stadig er nogen (ud over mig selv) som skruer i G3.

Operationen kan absolut anbefales. Jeg har selv en G3 med 480.000 på tælleren som fik skiftet ventilstammepakninger ved 360.000 og den bruger stadig mindre olie end andre næsten nye biler jeg kender til. Efter operationen var det helt slut med det svage blå røg ved start og ved olieskift hvert 15.000 er olien stadig relativt lys brun. Før jeg skiftede pakningerne var den helt sort.

Stumperne koster ikke ret meget. Så vidt jeg husker gav jeg omkring DKK 80 for de 8 pakninger i Tyskland.

Til gengæld går der noget tid med operationen, som kan klares ude at pille toppen af. Så hvis du selv kan udføre arbejdet skal du bare køre på, det er bestemt en forbedring til meget få penge.

Skal du derimod betale en mekaniker for at udføre arbejdet må du selv overveje om bilen er investeringen værd.

Så længe du hælder fornuftig olie på motoren og i øvrigt servicerer den er den motor stort set umulig at slide op og reservedele er meget billige selv i god kvalitet. Til gengæld skal man være over karosseriet for at holde rusten væk.

God fornøjelse med operationen.

Mvh
cnp-vag

Besvar

Tilbage til "Motor"