Seat Ibiza FR 1.8 T.

Besvar
Nickrass
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. mar 2021, 22:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Seat Ibiza FR 1.8 T.

Indlæg af Nickrass » 4. mar 2021, 00:38

Jeg er den glade ejer af en Seat Ibiza FR 1.8Turbo årgang 2005, som har kørt 125.500 km.
Den er forsynet med en VW - BJX motor, med manuel gearkasse. (5 trins)
Bilen køre fantastisk, bruger ikke noget olie og køre rimeligt langt på literen. (ca. 15-16 km. pr. liter ved normal kørsel) Alle service er overholdt, og påfyldt den bedste olie if. forskrifterne.
Bilen har for nogle måneder siden fået en helt ny udstødning inkl. katalysator. Det er en rustfri sportsudstødning, (fra Tyskland) med en rørdiameter på 65 mm. En CO2 måling ved syn, viste et udslip på 0,00 CO2.

Men jeg er nu begyndt at blive lidt bekymret om der evt. skulle være noget galt med turboen..!
Bilen trækker fint op i fart, uden nogen mislyde fra motoren overhoved.
Men når omdrejningerne kommer op på ca. 3000 i 5geer – er det som om at selveste fanden selv tager fat i bilen. Den accelererer lynhurtigt og voldsomt op i fart, selv ved et beskedent speeder tryk.
Når bilen har nået en fart på ca. 190 - 200 km.i timen, begynder jeg at få mine betænkeligheder - og letter skyndsomt på speederen - hvorefter bilen atter kommer ned i en fart på 120-130 km/t.
Men så snart jeg giver mere gas, accelererer den hurtigt op i fart igen.

Hvad er der galt...?
Er det evt. min ladetryks-ventil som flipper ud når motoren kommer op omdrejninger...?

Hilsen Nickrass

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Seat Ibiza FR 1.8 T.

Indlæg af HansH » 4. mar 2021, 07:15

Tak for dit indlæg. Og velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster! :-)

For at tiltrække andre brugere til at klikke ind på dit indlæg og hjælpe dig, har vi brug for din hjælp.
Prøv at kigge på emnets overskrift. Forklarer den hvad det er, indlægget drejer sig om?
Det synes vi ikke i nuværende form og vi vil foreslå dig at lave den om.
Ret derfor venligst overskriften ved at klikke på blyant-knappen i værktøjslinjen øverst i indlægget.

Lav overskriften således:
"Årgang, bilmærke+model, motor – stikord om problemet/spørgsmålet/indholdet"

Eksempel: "2014 VW Touran 1.4 TSI - klaprerende lyd fra kobling i tomgang"
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Motor"