Hej alle !
Jeg har sådan en bil, som jeg i øvrigt er meget glad for. Bilen er lige ved at runde 300.000 km. og der har faktisk aldrig før været startproblemer. Pludselig blev den træg at starte, og det er langsomt blevet værre og værre, for til sidst at blive helt håbløst. Nu kan jeg ikke få liv i den uanset hvad jeg gør. Har selv en OEBD - VAG tester, men den viser desværre ingen fejl.
Jeg har, for længe siden, skiftet benzintryks-regulatoren, men den fejl udgjorde ikke at bilen ikke kunne starte, men blot "haltede" når den blev startet. Den fejl burde så være udelukket. Min mekaniker siger, ja, den skal bare ha' fire nye tændrør, men den køber jeg altså ikke. Tidligere, i dette forløb, når bilen ellers kunne startes kunne man behandle den efter forgodtbefindende. Om den fik tæsk, eller man blot kørte den blødt gav aldrig så meget som en udsætter, så derfor mener jeg at det umuligt kan være tændrørene. Det ville næsten også ha' været for nemt.
Jeg vil blive glad for et bud på fejlårsagen, og takker på forhånd !
Caso+
Audi A3 8L 1,8 Turbo fra 2000 Kan ikke starte
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1626
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 201 times
Re: Audi A3 8L 1,8 Turbo fra 2000 Kan ikke starte
Har lige skiftet batteri på min 7 år gamle Octavia. Kan det være det?
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: Audi A3 8L 1,8 Turbo fra 2000 Kan ikke starte
Brændstofpumpe, har lige været det igennem med min 3b passat, sæt direkte strøm til pumpen og hør om den knurrer.
Svan
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
Svan
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 3. jul 2021, 10:06
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A3 8L 1,8 Turbo fra 2000 Kan ikke starte
Peter W.
Det kan ikke betyde noget at man tager strømmen fra og slutter den til igen som ved batteriskift. Det eneste man behøver at gøre efter det er at stille uret. Ellers var det da et godt bud, men her har strømmen ikke været afbrudt.
Det kan ikke betyde noget at man tager strømmen fra og slutter den til igen som ved batteriskift. Det eneste man behøver at gøre efter det er at stille uret. Ellers var det da et godt bud, men her har strømmen ikke været afbrudt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 3. jul 2021, 10:06
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A3 8L 1,8 Turbo fra 2000 Kan ikke starte
Svan:
Rigtigt godt bud, og tak for det ! Ja, jeg kender godt metoden med at "kortslutte en sikring" i boksen så man kan få benzinpumpen til at køre konstant. Brugte denne da jeg skulle teste benzintryks-regulatoren, smart er det. Pumpen kører et par sekunder når man sætter tændingen til, ganske som den skal. Det betyder dog ikke at den virker, eller at systemet ikke kan være stoppet et eller andet sted (har jeg ikke undersøgt endnu) Jeg tror altså at jeg vil starte med at skifte benzinfilteret. Jeg har aldrig selv haft skiftet det, og hvem ved om den tidligere ejer har gjort det. Bilen er lige ved at runde 300.000 km. så har tidligere ejer ikke skiftet det, ja, så er det vist nok udtjent. Når man fjerner filteret får man nemlig mulighed for at banke lidt på det så man får lidt af benzinen ud. Hvis man så ser at det "glinser en anelse" (metalpulver), ja, så ved jeg i hvert fald at pumpen er syg. Spændt på dette, og jeg vender selvfølgelig tilbage med en status på sagerne.
Rigtigt godt bud, og tak for det ! Ja, jeg kender godt metoden med at "kortslutte en sikring" i boksen så man kan få benzinpumpen til at køre konstant. Brugte denne da jeg skulle teste benzintryks-regulatoren, smart er det. Pumpen kører et par sekunder når man sætter tændingen til, ganske som den skal. Det betyder dog ikke at den virker, eller at systemet ikke kan være stoppet et eller andet sted (har jeg ikke undersøgt endnu) Jeg tror altså at jeg vil starte med at skifte benzinfilteret. Jeg har aldrig selv haft skiftet det, og hvem ved om den tidligere ejer har gjort det. Bilen er lige ved at runde 300.000 km. så har tidligere ejer ikke skiftet det, ja, så er det vist nok udtjent. Når man fjerner filteret får man nemlig mulighed for at banke lidt på det så man får lidt af benzinen ud. Hvis man så ser at det "glinser en anelse" (metalpulver), ja, så ved jeg i hvert fald at pumpen er syg. Spændt på dette, og jeg vender selvfølgelig tilbage med en status på sagerne.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 3. jul 2021, 10:06
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A3 8L 1,8 Turbo fra 2000 Kan ikke starte
Fejl fundet på værksted.
Som min egen mistanke var fejlen krumtaps føleren (omdrejninger) Efter udskiftning af denne starter bilen perfekt. Det kunne også ha' været knastakselføleren, men den kommer nok også. Efter 300.000 km. er der jo ikke noget mærkeligt i det. Nu er jeg en glad mand igen. Prisen kender jeg desværre ikke endnu. Mon ikke mekanikeren skal ha' for små to timer, og så kommer føleren selvfølgelig oveni.
Som min egen mistanke var fejlen krumtaps føleren (omdrejninger) Efter udskiftning af denne starter bilen perfekt. Det kunne også ha' været knastakselføleren, men den kommer nok også. Efter 300.000 km. er der jo ikke noget mærkeligt i det. Nu er jeg en glad mand igen. Prisen kender jeg desværre ikke endnu. Mon ikke mekanikeren skal ha' for små to timer, og så kommer føleren selvfølgelig oveni.