Polo 6N 1.4 startproblem

Besvar
Postgolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 7. aug 2013, 17:10
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Polo 6N 1.4 startproblem

Indlæg af Postgolf » 5. jan 2022, 22:24

Min 6N 1996 med 60 HK AEX motor kan ikke længere starte.
Den havde stået i ca 14 dage udendørs i den meget våde periode. Jeg fik den igen ved at varme/tørre tændingssystemet med en varmluftblæser. Kørte så fint ud og hjem igen efter arbejde. Nogle dage og køreture senere vil den igen ikke starte, og varmluften hjalp ikke denne gang. Efter at have checket at der var fin gnist på fik jeg den til sidst igang på noget startgas,
Det var lige når jeg stoppede startermotoren at jeg kunne få lidt liv, og lykkedes herved at "fange" den på et tidspunkt og fik den til at køre videre. Der er fint strøm på, og startermotoren kører med almindelig hastighed.
Den kørte så nogenlunde men satte ud ved lidt kraftige accelerationer. Næste dag fik den igen startgas og kørte så OK i ca 15 km, men begyndte så igen at sætte ud, og til sidste døde den helt. Jeg har idag checket at der er benzin frem til fordelingsrøret, og udskiftet benzintrykregulatoren - uden held. Når jeg sætter VCDS på har jeg fået et par intermitente fejl på manglende lambda sonde signal og på en throttle valve closed fejl.

Jeg er ved at løbe tør for ideer til fejlsøgning, er der noget jeg har overset?

På forhånd tak for hjælpen.

Besvar

Tilbage til "Motor"