deaktivering af cylinderfrakobling

Besvar
daller
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 17. aug 2011, 18:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

deaktivering af cylinderfrakobling

Indlæg af daller » 11. jan 2022, 19:02

Hej

Min skoda superb 1.4 tsi dsg er desværre begyndt at ryste. når den køre act mode. Motoren lyder sku som en trabant, når jeg køre inde i byen. Har haft bilen ved forhandleren og de har opdateret motorstyring og dsg gearkassen, men det hjalp ikke. Kan se at der nogle tuner som kan slå det fra, er der nogen som har fået det gjort? Eller kan der evt være noget andet galt?

Mvh
Morten

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5571
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: deaktivering af cylinderfrakobling

Indlæg af GranTurismo » 12. jan 2022, 01:19

Som udgangspunkt kan der godt være noget andet galt, som forværrer oplevelsen ved 2 cylinder mode. Hvis eksempelvis der er noget galt med tændspoler eller tændkabler, kan det give en ujævn motorgang. Det må forværre oplevelsen ekstra meget på 2 cylindre.

Har du oplevet ujævn motorgang ved jævn hastighed, f.eks. 50 km/t? Måske kun når den er kold?

Jeg har fået deaktiveret ACT på min. Det har forringet min brændstoføkonomi med Ca 10%. Den kan dog stadig køre 20+ km/l ved længere ture på landevej med forsigtig højrefod.

Nogle tunere tilbyder det gratis i forbindelse med chiptuning. F.eks Scantune i Galten.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

daller
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 17. aug 2011, 18:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: deaktivering af cylinderfrakobling

Indlæg af daller » 12. jan 2022, 17:04

jeg oplever ujævn motorgang ved jævn hastighed, mellem 40 og 50 km/t, der er ikke problemer når bilen er kold. Et bud er at det begynder efter 10 min kørsel. Syntes også der ujævn motorgang dog ikke så slemt, som når jeg køre inde i byen, når jeg køre på landevejen, men der begynder bilen ryste fra bagenden i stedet for, og der er som sagt hver gang den er i act mode

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5571
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: deaktivering af cylinderfrakobling

Indlæg af GranTurismo » 12. jan 2022, 23:40

Jeg tør sgu ikke råde dig til det ene eller det andet.

Hvis der er garanti på bilen og et eller andet galt, så bortfalder garantien jo ved deaktivering af ACT.

Men jeg er da glad for at have fået deaktiveret det på min, så den kører på 4 cylindre hele tiden.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Motor"