Hej folkens
Min bror har en 313 hestes SQ5 fra 2014, som tikker når den går med under 1000 omdrejninger når den er kold. Giver man den lidt gas, forsvinder lyden. Når jeg holder ved dyserør nummer 4 kan jeg mærke rytmen i tikkelyden, men ikke på de fem andre. Der er ikke noget at mærke under kørsel, og den virker lige så frisk som den plejer Er det en dyse der er ved at stå af?
Sent from my iPhone using Tapatalk
SQ5 tikker i tomgang ved kold motor
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: SQ5 tikker i tomgang ved kold motor
Det er meget kendt at flammeskiver ikke er så gode på de 3,0 TDIer, så jeg ville næsten smide hovedet på blokken og sige det er dem i skal have fat i også ud fra det beskrevne.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- Skoulsen
- Medlem
- Indlæg: 558
- Tilmeldt: 25. mar 2009, 10:20
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gedved
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Re: SQ5 tikker i tomgang ved kold motor
Min gjorde det samme - og kunne ligeledes mærke rytmen fra tikkelyden på dyserøret.
Min hakkede også lidt i det ved acceleration ved lave omdrejninger.
Vi skiftede alle 6 flammeskiver og problemet var løst
Min hakkede også lidt i det ved acceleration ved lave omdrejninger.
Vi skiftede alle 6 flammeskiver og problemet var løst
Audi A4 B8.5 - 3.0 TDI 245 s-tronic Quattro.
- mk4Rasmus
- Nyt medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 13. sep 2011, 18:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Svenstrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: SQ5 tikker i tomgang ved kold motor
Er de nemme nok at trække op dyserne? Jeg er selv mekaniker så har styr nok på det, men tænker bare hvis de er ulidelige at trække op, så er det ikke sikkert jeg giderSkoulsen skrev:Min gjorde det samme - og kunne ligeledes mærke rytmen fra tikkelyden på dyserøret.
Min hakkede også lidt i det ved acceleration ved lave omdrejninger.
Vi skiftede alle 6 flammeskiver og problemet var løst
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Skoulsen
- Medlem
- Indlæg: 558
- Tilmeldt: 25. mar 2009, 10:20
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gedved
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Re: SQ5 tikker i tomgang ved kold motor
Alle mine 6 gik let op - men har læst om nogle der har kæmpet med det
Men i kunne da starte med og bare tá den ene i kan mærke.
Men i kunne da starte med og bare tá den ene i kan mærke.
Audi A4 B8.5 - 3.0 TDI 245 s-tronic Quattro.
- mk4Rasmus
- Nyt medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 13. sep 2011, 18:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Svenstrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: SQ5 tikker i tomgang ved kold motor
Yes, det var også min tanke, så kan vi jo lade de andre sidde hvis de drillerSkoulsen skrev:Alle mine 6 gik let op - men har læst om nogle der har kæmpet med det
Men i kunne da starte med og bare tá den ene i kan mærke.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- JonasG
- Nyt medlem
- Indlæg: 177
- Tilmeldt: 19. dec 2014, 16:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Sæby
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 15 times
Re: SQ5 tikker i tomgang ved kold motor
Min A4 3.0 tdi havde også en tikke lyd i tomgang. Det var remstrammeren der var træt.
Audi A4 B8.5 Avant 3.0 TDI Quattro S-tronic 2014
Instagram - jgadensgaard
Instagram - jgadensgaard
- mk4Rasmus
- Nyt medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 13. sep 2011, 18:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Svenstrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: SQ5 tikker i tomgang ved kold motor
Nå, så fik vi skiftet de 6 flammeskiver, og det tror jeg også har virket på tikkeriet.
Inden vi kom igang med at få dem skiftet oplevede de så at den gik ud og ikke ville starte igen. Den gik så kun på 5 cylindre, så vi startede selvfølgelig med at skifte de flammeskiver.
Herefter rystede den stadig i tomgang, jeg overvågede så dyserne, her afviger #4 så en del. Ligeså snart den får 2500 omdrejninger ligger de meget mere jævnt allesammen.
Inden jeg kørte den ind på værkstedet igen fik den lige 2500 omdrejninger i neutral, og her skød den en ordentlig grå sky, og klaprede som om der er en dyse der drypper.
Min tanke er at der skal en ny dyse til, kan panelet tilslutte sig den konklusion?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Inden vi kom igang med at få dem skiftet oplevede de så at den gik ud og ikke ville starte igen. Den gik så kun på 5 cylindre, så vi startede selvfølgelig med at skifte de flammeskiver.
Herefter rystede den stadig i tomgang, jeg overvågede så dyserne, her afviger #4 så en del. Ligeså snart den får 2500 omdrejninger ligger de meget mere jævnt allesammen.
Inden jeg kørte den ind på værkstedet igen fik den lige 2500 omdrejninger i neutral, og her skød den en ordentlig grå sky, og klaprede som om der er en dyse der drypper.
Min tanke er at der skal en ny dyse til, kan panelet tilslutte sig den konklusion?
Sent from my iPhone using Tapatalk