Hej -
Mon der er nogle som har prøvet lignende ?
Motor hakker ved fuld gas, motorlampe blinker men går som regel ud igen, har også oplevet epc lamper lyser, så kører motor med nedsat kraft, hakker ved moderat gas,. Epc lampe går ud når man stopper motoren, bilen kan så igen køre med undtagelse sf fuld gas..
Turbo er ny, tændspoler nye, kæde skiftet, motor afskilt og renset for sod ved ventiler, feljkode viser nu periodisk før højt turbotryk, og periodisk lavt benzintryk.
Har nogle et kendskab til hvad det kan være specifikt, det ender jo med alt er udskiftet på motor, også hakker den stadig
Ps
Ved i hvad normal kompression bør være
1,4 tsi 160hk hakker ved acceleration
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 1. sep 2022, 08:10
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 10 times
Re: 1,4 tsi 160hk hakker ved acceleration
Jeg har set det problem før, her var fejlen fejltænding på tændrør.
Ved lave omdrejning 3000 var der ingen problemer, men ved 4000-5000
fik jeg konstant udsættelser/hakkende motor samt motorlampe/Epc og jeg kan se at tændrør er det eneste du ikke har udskiftet.
Kompression er alt efter hvordan du måler det, men mellem 7.5 til 140 psi pr. cylinder.
Ved lave omdrejning 3000 var der ingen problemer, men ved 4000-5000
fik jeg konstant udsættelser/hakkende motor samt motorlampe/Epc og jeg kan se at tændrør er det eneste du ikke har udskiftet.
Kompression er alt efter hvordan du måler det, men mellem 7.5 til 140 psi pr. cylinder.