1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:42
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Hej
Jeg har kigget på SEAT fra 2017 med en 1.0 tsi 115 HK motor. Bilen har kørt 245.000 km.
Er det noget man skal være bange for at købe nu hvor det er en 3 cylindret med de kilometer på bagen?
Er der andre dårlige ting ved den motor?
Jeg har kigget på SEAT fra 2017 med en 1.0 tsi 115 HK motor. Bilen har kørt 245.000 km.
Er det noget man skal være bange for at købe nu hvor det er en 3 cylindret med de kilometer på bagen?
Er der andre dårlige ting ved den motor?
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
245.000 km på 5 år = 49.000km om året :O
3 cylindrede har generelt en lidt uharmonisk gang, om man kan li' det eller ej, er en smagssag.
Hvordan er den øvrige stand på bilen ved 245.000km, den må være billig.
3 cylindrede har generelt en lidt uharmonisk gang, om man kan li' det eller ej, er en smagssag.
Hvordan er den øvrige stand på bilen ved 245.000km, den må være billig.
.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:42
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Den ser find ud. Men du har ellers ikke noget negativt om den motor? Eller når den har kørt de kilometer?
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6263
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2090 times
- Been thanked: 681 times
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Tandrem men skal kontrolleres ved 240.000 km.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1387
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 217 times
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
1.0 TSI er ikke en motor, hvor man hører om problemer.
Turbo holder nok ikke evigt, men en bil som har kørt 50.000km per år, har nok mest kørt langtur,
så hvis prisen er OK, så ville jeg ikke være bekymret ved at købe den.
Turbo holder nok ikke evigt, men en bil som har kørt 50.000km per år, har nok mest kørt langtur,
så hvis prisen er OK, så ville jeg ikke være bekymret ved at købe den.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2423
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 851 times
- Kontakt:
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Vores 1.0 115hk er nok ikke repræsentativ, men den har 3 gange på under 40kkm smidt et tændrør, hvor den er strandet enten langpokkerivold fra et værksted eller midt på motorvejen i myldretid.
De 3 cylindere generer mig ikke ift hvor harmonisk den kører. Det er dog værre når ét af tændrørene dør
De 3 cylindere generer mig ikke ift hvor harmonisk den kører. Det er dog værre når ét af tændrørene dør
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:42
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Har du så fundet ud af hvorfor den har gjort det? Hvis det bare er et tændrør er det heldigvis også en billig udskiftning:-)
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2423
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 851 times
- Kontakt:
1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Det er stadig under garanti, så prisen var ikke er issue, men nej - der var ikke nogen forklaring. Sidste omgang kostede dog også en tændspole.
Det er egentlig ikke prisen jeg er træt af, men det at stå 100 km hjemmefra og få at vide at vejhjælp er 2.5 time væk…
Det er egentlig ikke prisen jeg er træt af, men det at stå 100 km hjemmefra og få at vide at vejhjælp er 2.5 time væk…
- These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
- Ricob_97
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: 31. jan 2015, 13:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 16 times
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Har den motor i en Skoda Scala. Kørt 72.000 uden problemer. Og den er dejlig nøjsom. Er oppe på 22 km/l i gennemsnit.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:42
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Der er nok ikke andet for end at tage ud at prøve den.
Er der nogle der ved hvilke kilometer interval tandremmen skiftes på sådan en 1.0 tsi 115hk fra 2017?
Er der nogle der ved hvilke kilometer interval tandremmen skiftes på sådan en 1.0 tsi 115hk fra 2017?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2610
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 616 times
- Been thanked: 350 times
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Som Jan skriver så skal den kontrolleres ved 240kkm og skiftes hvis nødvendigt.Ricob_97 skrev:Der er nok ikke andet for end at tage ud at prøve den.
Er der nogle der ved hvilke kilometer interval tandremmen skiftes på sådan en 1.0 tsi 115hk fra 2017?
Den har ikke et skifteinterval som sådan.
Personligt ville jeg skifte ved senest 240kkm.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 237
- Tilmeldt: 25. jun 2019, 09:47
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 27 times
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Jeg kører den motor i en T Cross fra 2019. God motor. Tjek grundigt op på følgende:
1. Hvordan virker gearkassen? Bløde skift og ingen lyd eller modstand? Jeg taler om manuelt gear
2. Tjek op på at bolte mellem tandrem og knastaksel/krumtapaksel sidder godt fast og har fået lock tite nok.
3. Olieskift med filter pr 15 000 km. Brug kun den foreskrevne olie
4. Lang prøvekørsel hvor du lytter og fornemmer efter alle kunstens regler
Mvhuke
1. Hvordan virker gearkassen? Bløde skift og ingen lyd eller modstand? Jeg taler om manuelt gear
2. Tjek op på at bolte mellem tandrem og knastaksel/krumtapaksel sidder godt fast og har fået lock tite nok.
3. Olieskift med filter pr 15 000 km. Brug kun den foreskrevne olie
4. Lang prøvekørsel hvor du lytter og fornemmer efter alle kunstens regler
Mvhuke
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 237
- Tilmeldt: 25. jun 2019, 09:47
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 27 times
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Min T-Cross er nu lige blevet 4 år. Jeg er meget glad for den og tilfreds med VAGservice i Skive.
Har der været problemer?: ja, det manuelle gearsystem skulle finindstilles, men det klarede VW Skive flot og kulant i bilens 3 år. Problem løst. Ikke vendt tilbage. Ikke andre problemer. Vi har kørt 47000 siden november 19. Absolut tilfreds.
De 115 hk 200 nm med 6 man gear gør deres job godt. Den har aft krog og slæber let en mellemstor trailer.
Forleden fandt jeg 4 originale vinterkomplethjul
med næsten nye conti dæk 205/60/16 og kapsler til ialt 1500 devaluerede danske kroner for alle 4!!!!
Manden skulle af med den leasede t cross de havde siddet på. Det var mit held.
Overdådig plads i forhold til pris og klasse, som er lille SUV. Med bagsæder lagt ned kan du jo tømme jem og fix med den bil.
Når jeg tænker på bilen sporer jeg nærmest en vis taknemlighed.
Den serviceres for hver 30 000 km, men får nyt oliefilter og olie for hver 15000. Original 0w-20. Tar selv med til værksted. Det er ok.
Jeg har alt hvad jeg skal bruge i bilen til 243 000 kr hvor de i bytte fik en 400 000 km gammel Touran 90 hk 1,9 tdi PD på gule plader (moms betalt), som en lærling straks købte og slagtede. Han lignede en glad økogris da han stod ved siden af bunken af alle de gode reservedele fra den gamle slider, som jeg havde fra ny. Den var løbende vedligeholdt, men knastaksel og ventilhætter og andet længere nede i bilens hjerte var slidt. Så motoren gik 200 000 under forventning (for meget kortstrækningskørsel)
Min søns tilsvarende 105 hk
Kørte 600 000: Langture
Men T Cross har løftet arven flot efter Touranen.
Jeg kan anbefale t cross 115 hk 200 nm 1,0 tsi man gear 6.
Jeg har ikke rigtig ngt negativt på den hvis du kan tåle 3 cyl karakteristika i lyd osv.
Tandrem 240 000 km interval
Bed VW tjekke centrale bolte i transmissionslinjen ved hver service
Lad motorolie blive varm inden du forlanger for meget af "de 3 små gryder"
Og glem aldrig: fandme godt de ikke bandt dig en id3 på ærmet.
Mvhuke
Har der været problemer?: ja, det manuelle gearsystem skulle finindstilles, men det klarede VW Skive flot og kulant i bilens 3 år. Problem løst. Ikke vendt tilbage. Ikke andre problemer. Vi har kørt 47000 siden november 19. Absolut tilfreds.
De 115 hk 200 nm med 6 man gear gør deres job godt. Den har aft krog og slæber let en mellemstor trailer.
Forleden fandt jeg 4 originale vinterkomplethjul
med næsten nye conti dæk 205/60/16 og kapsler til ialt 1500 devaluerede danske kroner for alle 4!!!!
Manden skulle af med den leasede t cross de havde siddet på. Det var mit held.
Overdådig plads i forhold til pris og klasse, som er lille SUV. Med bagsæder lagt ned kan du jo tømme jem og fix med den bil.
Når jeg tænker på bilen sporer jeg nærmest en vis taknemlighed.
Den serviceres for hver 30 000 km, men får nyt oliefilter og olie for hver 15000. Original 0w-20. Tar selv med til værksted. Det er ok.
Jeg har alt hvad jeg skal bruge i bilen til 243 000 kr hvor de i bytte fik en 400 000 km gammel Touran 90 hk 1,9 tdi PD på gule plader (moms betalt), som en lærling straks købte og slagtede. Han lignede en glad økogris da han stod ved siden af bunken af alle de gode reservedele fra den gamle slider, som jeg havde fra ny. Den var løbende vedligeholdt, men knastaksel og ventilhætter og andet længere nede i bilens hjerte var slidt. Så motoren gik 200 000 under forventning (for meget kortstrækningskørsel)
Min søns tilsvarende 105 hk
Kørte 600 000: Langture
Men T Cross har løftet arven flot efter Touranen.
Jeg kan anbefale t cross 115 hk 200 nm 1,0 tsi man gear 6.
Jeg har ikke rigtig ngt negativt på den hvis du kan tåle 3 cyl karakteristika i lyd osv.
Tandrem 240 000 km interval
Bed VW tjekke centrale bolte i transmissionslinjen ved hver service
Lad motorolie blive varm inden du forlanger for meget af "de 3 små gryder"
Og glem aldrig: fandme godt de ikke bandt dig en id3 på ærmet.
Mvhuke
- These users thanked the author Huke for the post (total 2):
- carstenhjorth • HansH
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 30. jan 2020, 14:57
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Problem med strøm,får engang imellem besked fra VW at strøm er under 12 v.så de skriver kør en lang tur eller
Sæt oplader på,jeg tror at batteriet er for lille.?
Sæt oplader på,jeg tror at batteriet er for lille.?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 36 times
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Konen og jeg prøvekørte en og ja den kører fint og trækker fint, hvis man kan leve med at motoren lyder som en pisket gris hvis at man giver den lidt at leve af og ikke kører morfar kørsel. Er personligt ikke fan af de 3 cylindrede motorer eller motorer der skal piskes før at der sker noget :/
- These users thanked the author DangerDane for the post:
- mojo
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)
VCDS + OBD11
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)
VCDS + OBD11
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 25. okt 2019, 13:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: 1.0 TSI 115hk hvad har den af problemer?
Har du lige fået monteret en ny batteri i bilen, siden du har den påstand? Jeg fik at vide præcis det samme i VW appen fornyelig, og det viste sig, at batteriet var blevet slidt op (min bil havde kørt rundt regnet 84.000km) så jeg fik skiftet batteriet på værkstedet, og det løste på problemet.
Nuværende bil: VW Polo Comfortline Connect 1.0 TSI 95HK DSG 2020
Tidligere biler: VW UP! High-up 1.0 75HK 2013
Tidligere biler: VW UP! High-up 1.0 75HK 2013