Blinkende skruenøgle....
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Blinkende skruenøgle....
Min Seat Toledo 1,4 Tfsi årg. 2015 er begyndt at vise en fejl/notifikation i displayet. Der, hvor gearvalget vises (P, D1-7, N, R); der vises nu skiftevis gearvalget og en skruenøgle. Se billederne.
Jeg troede først det skyldtes at det var fordi olieskiftet nærmere sig (den begyndte at varsle det da der var 1.000 km tilbage). Så jeg gik ind og nulstillede dette. Men skruenøglen blinker stadig....
Hvilke årsager kan der være til det? Findes der en tjekliste, eller skal man have en ODB-udlæser (eller hvad den hedder) sluttet til?
Jeg troede først det skyldtes at det var fordi olieskiftet nærmere sig (den begyndte at varsle det da der var 1.000 km tilbage). Så jeg gik ind og nulstillede dette. Men skruenøglen blinker stadig....
Hvilke årsager kan der være til det? Findes der en tjekliste, eller skal man have en ODB-udlæser (eller hvad den hedder) sluttet til?
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Der er en fejl på DSG gearkassen. Du skal have VCDS på og udlæst hvad der ligger.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Gearkassen.... det lyder allerede dyrt! VCDS - er det noget alle værksteder har?
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Aut værksteder har deres egen VW test tool.
Frie værksteder har VCDS eller noget andet tilsvarende. De er i hvert fald i stand til at udlæse fejllageret.
Forslaget med VCDS gik mest på hvis du ville have en vagcars bruger til lige at stikke kablet i og sutte data ud, så det kunne give et fingerpeg om hvad du står overfor, inden du tager til et værksted.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2164
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 619 times
- Been thanked: 463 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Jeg har skam også kendskab til aut. værksteder der har VCDS
Du kan finde en liste over brugere i dit område med VCDS her: https://www.vagcars.dk/phpbb/vcds.php
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Jeg må prøve om der er nogle i nærheden, der kan hjælpe med det...
Hvad koster en VCDS udlæser? Hvis man selv skulle finde på at købe en.... Jeg kan forstå at en OBD-læser ikke er nok?
Hvad koster en VCDS udlæser? Hvis man selv skulle finde på at købe en.... Jeg kan forstå at en OBD-læser ikke er nok?
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Du kan købe en kina-piratkopi for et par hundrede spæn på eBay.. men det er skrald.
Hvis du skal have en original, så er billigste mulighed en med begrænsning på 3 stelnumre til kr 1.875,-
Personligt synes jeg det er mange penge at lægge, hvis dit behov kun er denne ene udlæsning.
En hvilken som helst OBD-læser bør kunne fiske de(n) fejlkode(r) ud der ligger.
Billigst vil være hvis du kan finde en med VCDS, og så lige få hjælp der
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Problemet er, at jeg skal bruge bilen på lørdag til lufthavnen. Så jeg ville gerne vide om jeg skal finde en plan B (en anden bil) eller om det er en fejl af mindre betydning.
Kunne et af disse discountapparater mon klare opgaven?
https://www.biltema.dk/bil---mc/varkste ... 2000040208
https://www.biltema.dk/bil---mc/varkste ... 2000046391
https://www.biltema.dk/bil---mc/varkste ... 2000035895
Kunne et af disse discountapparater mon klare opgaven?
https://www.biltema.dk/bil---mc/varkste ... 2000040208
https://www.biltema.dk/bil---mc/varkste ... 2000046391
https://www.biltema.dk/bil---mc/varkste ... 2000035895
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Jeg vil tro (kender dem ikke..) at de alle kan fiske de fejlkoder ud der ligger.Toledo75 skrev: ↑14. jul 2022, 11:44Problemet er, at jeg skal bruge bilen på lørdag til lufthavnen. Så jeg ville gerne vide om jeg skal finde en plan B (en anden bil) eller om det er en fejl af mindre betydning.
Kunne et af disse discountapparater mon klare opgaven?
https://www.biltema.dk/bil---mc/varkste ... 2000040208
https://www.biltema.dk/bil---mc/varkste ... 2000046391
https://www.biltema.dk/bil---mc/varkste ... 2000035895
Når du har skaffet fejlkoden, så post den herinde.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 524
- Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 110 times
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Update!
Uden brug af fancy instrumenter, så har jeg nu en ret klar forestilling om, hvad problemet er....
Det slog mig at jeg syntes at have set en våd plet på fliserne forleden. Men da tænkte jeg at det nok bare var vand fra AC'en. Så jeg ville lige tjekke oliestanden på gearkassen. Jeg kunne dog ikke få øje på nogen tilgængelig oliepind at trække.
Til gengæld kunne jeg se en frisk lille pyt af, hvad der formentlig er gearkasseolie på asfalten, og plasticskjoldet under gearkassen er sjaskvådt...
Så jeg tror det hedder autohjælp herfra og til et værksted....
Uden brug af fancy instrumenter, så har jeg nu en ret klar forestilling om, hvad problemet er....
Det slog mig at jeg syntes at have set en våd plet på fliserne forleden. Men da tænkte jeg at det nok bare var vand fra AC'en. Så jeg ville lige tjekke oliestanden på gearkassen. Jeg kunne dog ikke få øje på nogen tilgængelig oliepind at trække.
Til gengæld kunne jeg se en frisk lille pyt af, hvad der formentlig er gearkasseolie på asfalten, og plasticskjoldet under gearkassen er sjaskvådt...
Så jeg tror det hedder autohjælp herfra og til et værksted....
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Update II...
Har talt med det første værksted og forklaret problemet. Det er ud fra beskrivelsen en defekt mekatronic-enhed. Som skal kodes specielt til og kun kan laves af Seat. Startpris: 25.000 kr.... Så - det bliver muligvis en skrotning i stedet
Har talt med det første værksted og forklaret problemet. Det er ud fra beskrivelsen en defekt mekatronic-enhed. Som skal kodes specielt til og kun kan laves af Seat. Startpris: 25.000 kr.... Så - det bliver muligvis en skrotning i stedet
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Det er med 99% sikkerhed klassikeren: revnet ventilhus omkring olietrykkammeret.
Prøv at læse fra dette indlæg og frem - viewtopic.php?p=1736158#p1736158
Hvis du kører den til VW, så vil de tilbyde dig at bytte hele mechatronic enheden til nyt.
Prøv at læse fra dette indlæg og frem - viewtopic.php?p=1736158#p1736158
Hvis du kører den til VW, så vil de tilbyde dig at bytte hele mechatronic enheden til nyt.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Køre den til VW...eller Seat.... Ja, men der er vel ikke så meget andet at gøre?HansH skrev: ↑14. jul 2022, 13:14Det er med 99% sikkerhed klassikeren: revnet ventilhus omkring olietrykkammeret.
Prøv at læse fra dette indlæg og frem - viewtopic.php?p=1736158#p1736158
Hvis du kører den til VW, så vil de tilbyde dig at bytte hele mechatronic enheden til nyt.
Eller overser jeg et billigere alternativ?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Har lige talt med værkstedet hos Seat i Frederikssund.
Ud fra hvad jeg fortalte, så mente han ikke at det var mechatronic'en, der var kradset af. Men kunne selvfølgelig ikke gætte på hvad problemet så var. I øvrigt havde de 4 ugers ventetid....
Ud fra hvad jeg fortalte, så mente han ikke at det var mechatronic'en, der var kradset af. Men kunne selvfølgelig ikke gætte på hvad problemet så var. I øvrigt havde de 4 ugers ventetid....
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 270
- Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holland
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 59 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Ja autogearnord som Hans nævner i tråden der er linket til.Toledo75 skrev: ↑14. jul 2022, 13:24Køre den til VW...eller Seat.... Ja, men der er vel ikke så meget andet at gøre?HansH skrev: ↑14. jul 2022, 13:14Det er med 99% sikkerhed klassikeren: revnet ventilhus omkring olietrykkammeret.
Prøv at læse fra dette indlæg og frem - viewtopic.php?p=1736158#p1736158
Hvis du kører den til VW, så vil de tilbyde dig at bytte hele mechatronic enheden til nyt.
Eller overser jeg et billigere alternativ?
https://autogearnord.dk/
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Nå, på den måde....baconbaronen skrev: ↑14. jul 2022, 13:44Ja autogearnord som Hans nævner i tråden der er linket til.Toledo75 skrev: ↑14. jul 2022, 13:24Køre den til VW...eller Seat.... Ja, men der er vel ikke så meget andet at gøre?HansH skrev: ↑14. jul 2022, 13:14Det er med 99% sikkerhed klassikeren: revnet ventilhus omkring trykkammeret.
Prøv at læse fra dette indlæg og frem - viewtopic.php?p=1736158#p1736158
Hvis du kører den til VW, så vil de tilbyde dig at bytte hele mechatronic enheden til nyt.
Eller overser jeg et billigere alternativ?
https://autogearnord.dk/
Men Brønderslev - det tør jeg alligevel ikke satse på at gearkassen kan klare... Det er alligevel en tur på +400 km...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 270
- Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holland
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 59 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Men tag da kontakt til dem og hør dem ad hvad de mener problemet er?Toledo75 skrev: ↑14. jul 2022, 13:52Nå, på den måde....baconbaronen skrev: ↑14. jul 2022, 13:44Ja autogearnord som Hans nævner i tråden der er linket til.
https://autogearnord.dk/
Men Brønderslev - det tør jeg alligevel ikke satse på at gearkassen kan klare... Det er alligevel en tur på +400 km...
En autotransport derop har vel hurtigt tjent sig ind, kontra hvad det autoriserede mener de skal have for det....
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Blot for at uddybe det problem jeg gætter på din DSG har, så prøv at se denne video - https://www.youtube.com/watch?v=qW36MRtFWoU
Den viser hvordan det sæde olietrykkammeret er skruet ned i, revner ... og derved lækker gearkassen olie.
Der fås altså et repair kit, som kan installeres til en helt, helt anden penge end det tilbud du har fået fra Seat.
Du har ret i, at det vil være et kapløb med olielækken hvis du vælger at køre til Brønderslev.
Jeg var i præcis samme situation med vores Octavia, hvor vi valgte at lade den stå så snart jeg fandt ud af hvad der var galt.
Derefter kørte jeg til Brønderslev en søndag aften og tog en overnatning på et hotel inde i byen .... således at jeg havde en buffer at gøre med (dvs blive samlet op af vejhjælp og kørt resten af vejen), hvis den skulle gå kold på vejen derop.
Den holdt dog fint, og jeg kunne køre fra hotellet inde i Brønderslev og ud til Autogearnord næste morgen, og så fiksede de det.
Hvis den først har smidt så meget olie at den ikke kan lave det nødvendige tryk længere, så kan den hverken skifte gear eller koble ud/ind.
Og så er festen slut.
Men blot for også lige at uddybe hvad Autogearnord tilbyder;
De tilbyder IKKE at installere det repair kit du ser i YT videoen. Det er for DIY folket.
Autogearnord tilbyder dig en renoveret MT enhed, hvor du så får 2 års garanti på ombytteren.
Dvs hvis der sker noget som helst andet med den MT de næste 2 år, så dækker deres garanti dette.
Jeg gav 12.000 hos dem for sådan en renoveret MT.
Stadig mange penge. Men stadig en del billigere end en fabriksny hos aut.
Skal det gøres billigt, skal du selv være frisk på at gå i gang med DIY rep.kittet, eller kende nogen der kan/vil gøre det.
Mechatronic kan afmonteres nedefra, uden at gearkasse eller noget andet skal ud.
Den viser hvordan det sæde olietrykkammeret er skruet ned i, revner ... og derved lækker gearkassen olie.
Der fås altså et repair kit, som kan installeres til en helt, helt anden penge end det tilbud du har fået fra Seat.
Du har ret i, at det vil være et kapløb med olielækken hvis du vælger at køre til Brønderslev.
Jeg var i præcis samme situation med vores Octavia, hvor vi valgte at lade den stå så snart jeg fandt ud af hvad der var galt.
Derefter kørte jeg til Brønderslev en søndag aften og tog en overnatning på et hotel inde i byen .... således at jeg havde en buffer at gøre med (dvs blive samlet op af vejhjælp og kørt resten af vejen), hvis den skulle gå kold på vejen derop.
Den holdt dog fint, og jeg kunne køre fra hotellet inde i Brønderslev og ud til Autogearnord næste morgen, og så fiksede de det.
Hvis den først har smidt så meget olie at den ikke kan lave det nødvendige tryk længere, så kan den hverken skifte gear eller koble ud/ind.
Og så er festen slut.
Men blot for også lige at uddybe hvad Autogearnord tilbyder;
De tilbyder IKKE at installere det repair kit du ser i YT videoen. Det er for DIY folket.
Autogearnord tilbyder dig en renoveret MT enhed, hvor du så får 2 års garanti på ombytteren.
Dvs hvis der sker noget som helst andet med den MT de næste 2 år, så dækker deres garanti dette.
Jeg gav 12.000 hos dem for sådan en renoveret MT.
Stadig mange penge. Men stadig en del billigere end en fabriksny hos aut.
Skal det gøres billigt, skal du selv være frisk på at gå i gang med DIY rep.kittet, eller kende nogen der kan/vil gøre det.
Mechatronic kan afmonteres nedefra, uden at gearkasse eller noget andet skal ud.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2783
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 513 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Meget fedt lige at se det kan laves hjemme, uden det koster en milliardHansH skrev: ↑14. jul 2022, 14:02Blot for at uddybe det problem jeg gætter på din DSG har, så prøv at se denne video - https://www.youtube.com/watch?v=qW36MRtFWoU
Den viser hvordan det sæde olietrykkammeret er skruet ned i, revner ... og derved lækker gearkassen olie.
Der fås altså et repair kit, som kan installeres til en helt, helt anden penge end det tilbud du har fået fra Seat.
Du har ret i, at det vil være et kapløb med olielækken hvis du vælger at køre til Brønderslev.
Jeg var i præcis samme situation med vores Octavia, hvor vi valgte at lade den stå så snart jeg fandt ud af hvad der var galt.
Derefter kørte jeg til Brønderslev en søndag aften og tog en overnatning på et hotel inde i byen .... således at jeg havde en buffer at gøre med (dvs blive samlet op af vejhjælp og kørt resten af vejen), hvis den skulle gå kold på vejen derop.
Den holdt dog fint, og jeg kunne køre fra hotellet inde i Brønderslev og ud til Autogearnord næste morgen, og så fiksede de det.
Hvis den først har smidt så meget olie at den ikke kan lave det nødvendige tryk længere, så kan den hverken skifte gear eller koble ud/ind.
Og så er festen slut.
Men blot for også lige at uddybe hvad Autogearnord tilbyder;
De tilbyder IKKE at installere det repair kit du ser i YT videoen. Det er for DIY folket.
Autogearnord tilbyder dig en renoveret MT enhed, hvor du så får 2 års garanti på ombytteren.
Dvs hvis der sker noget som helst andet med den MT de næste 2 år, så dækker deres garanti dette.
Jeg gav 12.000 hos dem for sådan en renoveret MT.
Stadig mange penge. Men stadig en del billigere end en fabriksny hos aut.
Skal det gøres billigt, skal du selv være frisk på at gå i gang med DIY rep.kittet, eller kende nogen der kan/vil gøre det.
Mechatronic kan afmonteres nedefra, uden at gearkasse eller noget andet skal ud.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Jeg tror jeg vil prøve det DIY kit til at starte med. Så vil jeg også kunne se om det ér et flækket sæde, der er problemet. Eller måske kunne se hvor det ellers er utæt. Og fejler det, så må bilen en tur til Brønderslev.HansH skrev: ↑14. jul 2022, 14:02Blot for at uddybe det problem jeg gætter på din DSG har, så prøv at se denne video - https://www.youtube.com/watch?v=qW36MRtFWoU
Den viser hvordan det sæde olietrykkammeret er skruet ned i, revner ... og derved lækker gearkassen olie.
Der fås altså et repair kit, som kan installeres til en helt, helt anden penge end det tilbud du har fået fra Seat.
Du har ret i, at det vil være et kapløb med olielækken hvis du vælger at køre til Brønderslev.
Jeg var i præcis samme situation med vores Octavia, hvor vi valgte at lade den stå så snart jeg fandt ud af hvad der var galt.
Derefter kørte jeg til Brønderslev en søndag aften og tog en overnatning på et hotel inde i byen .... således at jeg havde en buffer at gøre med (dvs blive samlet op af vejhjælp og kørt resten af vejen), hvis den skulle gå kold på vejen derop.
Den holdt dog fint, og jeg kunne køre fra hotellet inde i Brønderslev og ud til Autogearnord næste morgen, og så fiksede de det.
Hvis den først har smidt så meget olie at den ikke kan lave det nødvendige tryk længere, så kan den hverken skifte gear eller koble ud/ind.
Og så er festen slut.
Men blot for også lige at uddybe hvad Autogearnord tilbyder;
De tilbyder IKKE at installere det repair kit du ser i YT videoen. Det er for DIY folket.
Autogearnord tilbyder dig en renoveret MT enhed, hvor du så får 2 års garanti på ombytteren.
Dvs hvis der sker noget som helst andet med den MT de næste 2 år, så dækker deres garanti dette.
Jeg gav 12.000 hos dem for sådan en renoveret MT.
Stadig mange penge. Men stadig en del billigere end en fabriksny hos aut.
Skal det gøres billigt, skal du selv være frisk på at gå i gang med DIY rep.kittet, eller kende nogen der kan/vil gøre det.
Mechatronic kan afmonteres nedefra, uden at gearkasse eller noget andet skal ud.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Hvis du selv vil i gang, så tror jeg ikke du kommer udenom VCDS.
Der er procedurer der skal gennemføres i forb med afmontering af MT'en.
En opgave jeg ikke ville kaste mig ud i, uden at have købt mig adgang til Erwin, så jeg kan følge vejledningerne for at afinstallere og reppe MT'en.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Jeg har tilmeldt mig Erwin, men derefter er jeg virkelig på bar bund....:HansH skrev: ↑14. jul 2022, 14:57Hvis du selv vil i gang, så tror jeg ikke du kommer udenom VCDS.
Der er procedurer der skal gennemføres i forb med afmontering af MT'en.
En opgave jeg ikke ville kaste mig ud i, uden at have købt mig adgang til Erwin, så jeg kan følge vejledningerne for at afinstallere og reppe MT'en.
Det kunne lige så godt være manualen til Saturn V-raketten
Der er vist ikke så meget DIY i det som youtube-videoen lægger op til - det er jo kun den mekaniske del af operationen, endda først fra MT'en er afmonteret.
Jeg må prøve om der er nogen i lokalområdet, der har forstand på DGS, VCDS og Erwin - og montering af det DIY kit.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2783
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 513 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Er det ikke hvis du monterer en ny mechatronic enhed med komponent beskyttelse, så skal det aktiveres i ODIS?
Jeg kunne ikke forestille mig det kræver ODIS at skifte en komponent, der kører rent mekanisk.
VCDS bruges vel til at fortælle mechatronic at den skal gøre trykløs eller noget i den stil, før den afmonteres?
Jeg kunne ikke forestille mig det kræver ODIS at skifte en komponent, der kører rent mekanisk.
VCDS bruges vel til at fortælle mechatronic at den skal gøre trykløs eller noget i den stil, før den afmonteres?
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Blinkende skruenøgle....
SFD og component protection er slet ikke et tema på en 2015 Seat Toledo.
Så som @Nicklossi rigtigt skriver - du skal kun bruge VCDS til procedurer der stiller skiftegaflerne i en neutral stilling, så elektronikdelen af MT kan skilles fra den mekaniske del. Den slags.
I forhold til tilmelding på Erwin;
Jeg ved ikke liiiige hvor i processen du får det spørgsmål du poster screenshot af .. det forekommer mig ikke bekendt.
Jeg ville bare prøve at sætte flueben i "Diagnose med en kommercielt tilgængelig bærbar computer" ... og se hvad der sker.
Hvorom alt er - hvis du starter fra scratch, både på VCDS og Erwin, generel kendskab til DSG osv osv - så ville jeg nok fraråde selv at kaste sig ud i denne opgave. Det er ikke bare lige så let som at skifte et pollenfilter.....
Så som @Nicklossi rigtigt skriver - du skal kun bruge VCDS til procedurer der stiller skiftegaflerne i en neutral stilling, så elektronikdelen af MT kan skilles fra den mekaniske del. Den slags.
I forhold til tilmelding på Erwin;
Jeg ved ikke liiiige hvor i processen du får det spørgsmål du poster screenshot af .. det forekommer mig ikke bekendt.
Jeg ville bare prøve at sætte flueben i "Diagnose med en kommercielt tilgængelig bærbar computer" ... og se hvad der sker.
Hvorom alt er - hvis du starter fra scratch, både på VCDS og Erwin, generel kendskab til DSG osv osv - så ville jeg nok fraråde selv at kaste sig ud i denne opgave. Det er ikke bare lige så let som at skifte et pollenfilter.....
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- kws
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2880
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 69 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Det er vigtigt at benytte diagnose grej inden afmontering af MT, så den netop kommer i neutral position og for efterfølgende at kunne lave en grundindstilling efter at du har målt MT ud og sat det hele efter forskrifterne.
Jeg har før været ude ved værksteder og hjælpe med grundindstilling og udsk. Af MT, hvor de ikke har gjort som man skal inden. Det resulterer i fejlet grundindstilling og MT skal af igen.
Jeg har før været ude ved værksteder og hjælpe med grundindstilling og udsk. Af MT, hvor de ikke har gjort som man skal inden. Det resulterer i fejlet grundindstilling og MT skal af igen.
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 -
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Jo... det tror jeg.
Det er så næsten lige så langt til Varnæs som til Brønderslev, for trådstarter
Alternativt skulle MT afmonteres og sendes derned.
Allerførst skulle der dog laves en aftale med George.
@Toledo75 - hvis det var noget, kan du prøve at kontakte @Gigel ......
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 485
- Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 36 times
Re: Blinkende skruenøgle....
At kalde det skrald er vidst lidt en sandhed med modifikationer. Jeg har selv haft købt 2 og haft rigeligt med glæde af dem. Og uden noget bøvl af nogen art, men kan ske det er fordi at jeg har en lidt ældre bil hvorfor at der ikke kommer nye opdateringer til den hele tiden?
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)
VCDS + OBD11
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)
VCDS + OBD11
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 7 times
Re: Blinkende skruenøgle....
Update!
Jeg fandt en lokal fhv. Audi-mekaniker med kendskab til DSG gearkasser. Jeg forklarede ham det mulige problem, og at jeg ville kunne bestille det tidligere nævnte reparationskit hjem, mens jeg var ude og rejse.
Han kunne så konstatere at problemet netop var en revne ved trykkammeret. Det var dog ikke sædet, men en meget lille revne i gevindet, der forårsagede lækken.
Jeg bestilte kittet hjem til ham, så da jeg kom hjem fra ferie, så stod der ét stk køreklar Seat til mig
Den samlede pris for rep kit, fragt, moms, told og arbejdstid løb op i 6.000 kr. Alt i alt meget billigt sluppet!
Jeg må så sige at jeg ikke var synderligt imponeret over de store (mærke)værksteder i denne forbindelse. Nogle nægtede at have noget med opgaven at gøre, fordi jeg selv havde formastet mig til at komme med et bud på, hvad problemet var! Andre kom med en ”telefondiagnose” og slyngede straks priser på +20.000 ud. Det lader til at de små mekanikere er noget mere fleksible mht. opgaveløsningen.
Jeg fandt en lokal fhv. Audi-mekaniker med kendskab til DSG gearkasser. Jeg forklarede ham det mulige problem, og at jeg ville kunne bestille det tidligere nævnte reparationskit hjem, mens jeg var ude og rejse.
Han kunne så konstatere at problemet netop var en revne ved trykkammeret. Det var dog ikke sædet, men en meget lille revne i gevindet, der forårsagede lækken.
Jeg bestilte kittet hjem til ham, så da jeg kom hjem fra ferie, så stod der ét stk køreklar Seat til mig
Den samlede pris for rep kit, fragt, moms, told og arbejdstid løb op i 6.000 kr. Alt i alt meget billigt sluppet!
Jeg må så sige at jeg ikke var synderligt imponeret over de store (mærke)værksteder i denne forbindelse. Nogle nægtede at have noget med opgaven at gøre, fordi jeg selv havde formastet mig til at komme med et bud på, hvad problemet var! Andre kom med en ”telefondiagnose” og slyngede straks priser på +20.000 ud. Det lader til at de små mekanikere er noget mere fleksible mht. opgaveløsningen.