Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Besvar
Hr-Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. mar 2015, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Indlæg af Hr-Winther » 25. jul 2022, 02:51

Hej.

Jeg har for nylig anskaffet mig en spritny 2022 Skoda Kamiq 1.5 Tsi dsg7, Bilen køre som sådan ganske udemærket, Dog har den hvad jeg ville kalde periodisk startvanskeligheder.

Beskrivelsen af problemet er at den køre for længe på starteren 2 til 3 sek og når den så endelig tager ved så går den meget uroligt og så den lugter den af hvad jeg ville tro er uforbrændt benzin ? :?....

Problemet manifesterer sig ofte ved kold start eller efter bilen har stået stille lidt tid efter endt køre tur.

Jeg ved ikke om dette er normalt eller ej har nævnt det over for et skoda værksted og her fik jeg bare den besked at det ikke var unormalt at de gik lidt for længe på starteren de her 1.5 Tsi.

Andre der har oplevet lignende problemer med jeres 1.5 Tsi´er ?

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Indlæg af kGlerup » 25. jul 2022, 07:25

Vi havde en Sportsvan med samme maskine.
Startede altid lynhurtigt. Mindes ikke en eneste gang at den har gjort som du beskriver.
Ved start/stop skal den jo springe i gang øjeblikkeligt. Her kan 2-3 sekunders ventetid ikke accepteres.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Indlæg af Bopjensen » 25. jul 2022, 09:25

Hr-Winther skrev:
25. jul 2022, 02:51
Hej.

Jeg har for nylig anskaffet mig en spritny 2022 Skoda Kamiq 1.5 Tsi dsg7, Bilen køre som sådan ganske udemærket, Dog har den hvad jeg ville kalde periodisk startvanskeligheder.

Beskrivelsen af problemet er at den køre for længe på starteren 2 til 3 sek og når den så endelig tager ved så går den meget uroligt og så den lugter den af hvad jeg ville tro er uforbrændt benzin ? :?....

Problemet manifesterer sig ofte ved kold start eller efter bilen har stået stille lidt tid efter endt køre tur.

Jeg ved ikke om dette er normalt eller ej har nævnt det over for et skoda værksted og her fik jeg bare den besked at det ikke var unormalt at de gik lidt for længe på starteren de her 1.5 Tsi.

Andre der har oplevet lignende problemer med jeres 1.5 Tsi´er ?
Det kan da ikke være rigtigt. Der må da også være et miljø problem med uforbrændt benzin.
Hvilket værksted snakker du med?

Hr-Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. mar 2015, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Indlæg af Hr-Winther » 25. jul 2022, 10:41

kGlerup skrev:
25. jul 2022, 07:25
Vi havde en Sportsvan med samme maskine.
Startede altid lynhurtigt. Mindes ikke en eneste gang at den har gjort som du beskriver.
Ved start/stop skal den jo springe i gang øjeblikkeligt. Her kan 2-3 sekunders ventetid ikke accepteres.
Det er ikke ved start/stop funktionen at problemet manifesterer sig for det slår jeg nemlig alt tid fra, Det er kun ved helt kold start eller når bilen har stået stille en times tid og du så vil ud og vride nøglen nok en gang at problemet periodisk viser sig.
Bopjensen skrev:
25. jul 2022, 09:25

Det kan da ikke være rigtigt. Der må da også være et miljø problem med uforbrændt benzin.
Hvilket værksted snakker du med?
Jeg tænker heller ikke det kan være helt rigtigt men da manden jeg snakket med ude hos Skoda sikkert kun indskriver bilerne på værkstedet og ikke selv er mekaniker så bør de lige have mulighed for at få en fagmand der skruer i bilerne til hverdag til lige at kikke på det før jeg hænger dem til tørre her i tråden :)

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Indlæg af Flamiq » 25. jul 2022, 11:32

Jeg har en Kamiq med samme motor🧐
Ingen problemer ved start af kold motor😇
Nu skriver du “vrider nøglen”.
Jeg har keyless go’ - Så ved dog ikke, om det gør en forskel i måden at starte på🤨
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Indlæg af perw » 25. jul 2022, 12:08

Nu har jeg en o3 med diesel.
Men jeg drejer da bare nøglen en kort gang. Og hvis den skal forvarme så forvarmer den bare og starter herefter. Jeg skal ikke vride indtil den er startet. Har du prøvet det?

Hr-Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. mar 2015, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Indlæg af Hr-Winther » 25. jul 2022, 12:21

perw skrev:
25. jul 2022, 12:08
Nu har jeg en o3 med diesel.
Men jeg drejer da bare nøglen en kort gang. Og hvis den skal forvarme så forvarmer den bare og starter herefter. Jeg skal ikke vride indtil den er startet. Har du prøvet det?
Jeg drejer også nøglen en kort gang og slipper, Det er så her den køre på starteren i de her 2 til 3 sek hvor efter den starter går meget ujævnt og lugter af uforbrændt benzin fra udstødningen.

Det skal siges at problemet er periodisk jeg kan også være heldig at den springer i gang med det samme uden nogen form for problemer.

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 484 times
Been thanked: 249 times

Re: Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Indlæg af donfetaful » 25. jul 2022, 17:59

Lyder som en dårlig starter der tørner motoren en ekstra gang og derved går der kuk i forbrændingen, der så sender benzin ud i udstødningen.

Kør til et andet værksted...

Hr-Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. mar 2015, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Indlæg af Hr-Winther » 26. jul 2022, 18:26

donfetaful skrev:
25. jul 2022, 17:59
Lyder som en dårlig starter der tørner motoren en ekstra gang og derved går der kuk i forbrændingen, der så sender benzin ud i udstødningen.

Kør til et andet værksted...
Det kan ikke udelukkes at det bliver nødvendigt med et andet værksted, Men indtil da får de bilen til tjek i uge 32 da der ikke var en tid før, Så nu ser vi hvad de kommer frem til ;)

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2735
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 497 times

Re: Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Indlæg af Nicklossi » 26. jul 2022, 18:30

donfetaful skrev:
25. jul 2022, 17:59
Lyder som en dårlig starter der tørner motoren en ekstra gang og derved går der kuk i forbrændingen, der så sender benzin ud i udstødningen.

Kør til et andet værksted...
Det har starteren intet at gøre med.
Timingen på ventiler/pumpe er mekanisk styret vha. tandrem/kæde/tandhjul - så uanset hvor hurtigt du tørner, så vil motoren stadig have den samme timing 😊
These users thanked the author Nicklossi for the post:
donfetaful

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 484 times
Been thanked: 249 times

Re: Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Indlæg af donfetaful » 26. jul 2022, 19:12

Tak for lige at rette det. Jeg måtte have tænkt på gamle biler med tændingsproblemer

Rasmusa
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 56 times

Re: Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Indlæg af Rasmusa » 29. jul 2022, 22:18

donfetaful skrev:
26. jul 2022, 19:12
Tak for lige at rette det. Jeg måtte have tænkt på gamle biler med tændingsproblemer
På gl biler er det vel også timet via tandhjul eller lign? 🤷‍♂️😬
Selv min gl Volvo fra 64 kan ikke flytte tændingstidspunktet utilsigtet.
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader

Hr-Winther
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. mar 2015, 01:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Kamiq 1.5 Tsi Startvanskeligheder!

Indlæg af Hr-Winther » 18. aug 2022, 14:58

Lige en lille update.

Jeg har haft bilen på værksted de prøvet at læs fejl ud på den uden dog at finde nogen.

Men når det så er sagt så går bilen stadig af Pommern til i tomgang i nogen få sekunder lige efter jeg drejet nøglen på den.

Det hele udspiller sig indenfor de første 15 sek bilen er i gang hvorefter den falder til ro og går pænt...

#Sikke en mandags bil....

Ved ikke om jeg har nævnt det men ud over at gå af Pommern til i tomgang lige i det øjeblik jeg drejer nøglen, Så kan den for tid til anden også find på at gå ud for mig, Har fanget en lille video hvor den netop laver dette nummer med at gå ud.

https://mega.nz/file/Hg8k1TwC#KDbWheZDX ... -t_r3Wx_0Q

Besvar

Tilbage til "Motor"