Højtrykspumpe mulige problemer?
: 2. aug 2022, 13:58
hej
er blevet den nye ejer af en audi a5 2.0 tfsi 211hk aut. fra 08
jeg har haft bilen omkring en måned og den har kørt perfekt, men er nu startet med at brokke sig.
jeg var ude på en længere tur og bilen fik lige pludselig svært med at trække når den fik gas.
efter en overhaling kom den med en motorlampe.
jeg kørte den derefter på værkstedet næste dag, for at få dem til at kigge på det.
fik at vide at det var højtrykbenzinpumpen som var fejlen, men pga at han syntes den så relativ ny ud så mistænkte mekanikeren at fejlen lå længere inde og nævnte noget om et vakumkammer.
derefter slyngede nogle relativt høje priser afsted for hvad reparation ville koste.
jeg har derefter selv været inde og kigge på det og har fundet ud af at cam followers/højtryksventil er et kendt problem på dem og hvis de har problemer nemt kan slå pumpen ihjel.
bilen kan nemt tage omdrejninger i n men så snart jeg belaster den hakker den en del og vil ikke trække
er der nogen af jer der har haft ligende problemer? og hvorden endte det med jer?
jeg er på det punkt hvor jeg overvejer bare selv at skifte pumpe + cam follower men vil heller ikke bare begynde at smide dele i den hvis det ikke er nødvendigt.
mvh
er blevet den nye ejer af en audi a5 2.0 tfsi 211hk aut. fra 08
jeg har haft bilen omkring en måned og den har kørt perfekt, men er nu startet med at brokke sig.
jeg var ude på en længere tur og bilen fik lige pludselig svært med at trække når den fik gas.
efter en overhaling kom den med en motorlampe.
jeg kørte den derefter på værkstedet næste dag, for at få dem til at kigge på det.
fik at vide at det var højtrykbenzinpumpen som var fejlen, men pga at han syntes den så relativ ny ud så mistænkte mekanikeren at fejlen lå længere inde og nævnte noget om et vakumkammer.
derefter slyngede nogle relativt høje priser afsted for hvad reparation ville koste.
jeg har derefter selv været inde og kigge på det og har fundet ud af at cam followers/højtryksventil er et kendt problem på dem og hvis de har problemer nemt kan slå pumpen ihjel.
bilen kan nemt tage omdrejninger i n men så snart jeg belaster den hakker den en del og vil ikke trække
er der nogen af jer der har haft ligende problemer? og hvorden endte det med jer?
jeg er på det punkt hvor jeg overvejer bare selv at skifte pumpe + cam follower men vil heller ikke bare begynde at smide dele i den hvis det ikke er nødvendigt.
mvh