Hvirvlende/Svirrende lyd fra kold motor efter den er startet, forsvinder så snart motor er varm/smurt

Besvar
DennisMax
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. aug 2022, 18:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvirvlende/Svirrende lyd fra kold motor efter den er startet, forsvinder så snart motor er varm/smurt

Indlæg af DennisMax » 6. aug 2022, 18:25

Hej Alle

Jeg har en Golf V GTI - 07 som giver en hvirvlende/svirrende lyd fra kold motor efter den er startet, forsvinder så snart motor er varm/smurt" (ca. efter 5 min)

obs. remmen er skiftet, men lyden er der stadig.

Jeg har en video, hvor i kan høre lyden og se hvor den kommer fra. Efter 0:40 kan man høre lyden meget intens. Håber i kan hjælpe mig.

link til video: https://www.youtube.com/watch?v=k0s1Jfv6Wrs

Hvad kan det være og hvorfor? skal man være bekymret?

Per Doessing
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13. feb 2011, 15:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Re: Hvirvlende/Svirrende lyd fra kold motor efter den er startet, forsvinder så snart motor er varm/smurt

Indlæg af Per Doessing » 7. aug 2022, 19:08

Det lyder unægtelig som noget remstøj. Har du prøvet at starte den kortvarigt med afmonteret ribrem? Hvis lyden forsvinder er det enten remmen eller en af de dele den trækker. Jeg er ikke klar over om den er med tandrem - det ville så være det næste man skulle inspicere. ( Den skal du dog ikke afmontere og så prøve at starte - så går det helt galt )Skal man være bekymret, det kan man vel først afgøre nå man ved hvad årsagen er.

DennisMax
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. aug 2022, 18:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvirvlende/Svirrende lyd fra kold motor efter den er startet, forsvinder så snart motor er varm/smurt

Indlæg af DennisMax » 8. aug 2022, 16:49

Tak for dit kompetente svar

det er netop området omkring tandremmen jeg er bekymret for, men synes ikke lyden kommer derfra

Har prøvet remspray uden held ...

Besvar

Tilbage til "Motor"