2005 Altea med overtryk i motor
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 15. sep 2019, 14:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
2005 Altea med overtryk i motor
Har en Seat Altea årgang 2005 med 1.9 TDI motor med motorkode BKC.
Motor har kørt ca 220000 km.
Min søn var ude at køre i den, og havde kørt 25 km uden problemer, ved igangsætning i kryds, efter at have holdt helt stille, giver han gas, og der kommer hvad han beskriver som stort pust fra motor, og den kan efterfølgende ikke starte mere end få sekunder ad gangen.
Den kommer på værksted, og de konstaterer at der er stort tryk ved oliepåfyldningsdæksel.
Deres konklusion er, at det sandsynligvis er defekt stempel/stempelring, så trykket kommer ud i motoren.
De laver kun denne korte test, og pga bilens lave værdi bliver vi enige om at de ikke skal bruge mere tid på den.
Jeg har nu selv lavet kompressionstest, og alle cylindre viser samme værdi (lige under 40 bar).
Dette er målt med billigt Kina udstyr, så ved ikke om værdi er korrekt, men alle 4 cylindre er ens, så jeg er nu i tvivl om det er defekt stempel/stempelringe.
Med monteret oliepåfyldningsdæksel, kan motor kun starte få sekunder.
Hvis jeg afmonterer oliepåfyldningsdæksel, og ligger klud over, så kan motor starte og tage gas, men kun til ca 1800 omdr. Lyder dog ikke 100% korrekt i motorgang, da den går lidt ujævnt.
Fjerner jeg kluden, så sprøjter der olie ud over hele motorrummet, så der er stort overtryk.
Ved fra tidligere Altea (dog med 2.0 TDI) at der er et vist overtryk, men dette er betydeligt mere.
Er nybegynder med VCDS, så kan ikke lave avanceret test, men ikke nogen fejlkoder der har med motor at gøre.
Er der andet end kompressionstryk, der kan danne dette overtryk?
Motor har kørt ca 220000 km.
Min søn var ude at køre i den, og havde kørt 25 km uden problemer, ved igangsætning i kryds, efter at have holdt helt stille, giver han gas, og der kommer hvad han beskriver som stort pust fra motor, og den kan efterfølgende ikke starte mere end få sekunder ad gangen.
Den kommer på værksted, og de konstaterer at der er stort tryk ved oliepåfyldningsdæksel.
Deres konklusion er, at det sandsynligvis er defekt stempel/stempelring, så trykket kommer ud i motoren.
De laver kun denne korte test, og pga bilens lave værdi bliver vi enige om at de ikke skal bruge mere tid på den.
Jeg har nu selv lavet kompressionstest, og alle cylindre viser samme værdi (lige under 40 bar).
Dette er målt med billigt Kina udstyr, så ved ikke om værdi er korrekt, men alle 4 cylindre er ens, så jeg er nu i tvivl om det er defekt stempel/stempelringe.
Med monteret oliepåfyldningsdæksel, kan motor kun starte få sekunder.
Hvis jeg afmonterer oliepåfyldningsdæksel, og ligger klud over, så kan motor starte og tage gas, men kun til ca 1800 omdr. Lyder dog ikke 100% korrekt i motorgang, da den går lidt ujævnt.
Fjerner jeg kluden, så sprøjter der olie ud over hele motorrummet, så der er stort overtryk.
Ved fra tidligere Altea (dog med 2.0 TDI) at der er et vist overtryk, men dette er betydeligt mere.
Er nybegynder med VCDS, så kan ikke lave avanceret test, men ikke nogen fejlkoder der har med motor at gøre.
Er der andet end kompressionstryk, der kan danne dette overtryk?
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Har den såden en lidt fiskekutter agtig lyd ud af luftfilteret.......???
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Jeg er på noget med en nedslidt knastaksel
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 15. sep 2019, 14:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Hvis det var slidt knastaksel ville fejlen vel være kommet over tid; her kom det fra velkørende til ikke at kunne starte på et øjeblik.
Jeg tænker mere at det er noget udluftning f.eks PCV, vakuum eller andet som ikke virker pga utæthed eller defekt del, men det er rent gætværk.
Jeg har rodet en del med benzinmotorer med karburator (gode gamle dage), men er på ukendt område med diesel.
Jeg tænker mere at det er noget udluftning f.eks PCV, vakuum eller andet som ikke virker pga utæthed eller defekt del, men det er rent gætværk.
Jeg har rodet en del med benzinmotorer med karburator (gode gamle dage), men er på ukendt område med diesel.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Tjek nu hellere den knastaksel…..
Der er 100vis af indlæg omkring det , det er lidt et punkt på en 1,9er
Der er 100vis af indlæg omkring det , det er lidt et punkt på en 1,9er
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1888
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 117 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Check lige om turbo ikke har brækket sig eller udstødning stoppet helt til
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Jeg synes at det lyder meget som denne Astra. På grund af en defekt kontraventil i krumtaphus-udluftningen trykker den turbotrykket ned i bundkarret. https://www.youtube.com/watch?v=hPb424KncA8
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1888
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 117 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Det system har en diesel ikke
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 15. sep 2019, 14:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Har nu åbnet op og tjekket knastakslen.
Ved et 5 minutters tjek ser den meget fin ud, skal dog have den roteret langsomt og nærstuderet.
Jeg har læst mange indlæg og set videoer med 1.9 TDI med slidt knastaksel, men ikke nogen hvor symptomer ligner mit med stort overtryk.
Er det ikke kun hvis knasten har gnavet hul i løfter, at slidt knastaksel vil kunne være skyld i, at der dannes overtryk i motoren?
Defekt turbo kan vel ikke give overtryk i motor?
Opsumering af fejl symptomer:
Fejl kom meget pludseligt, så ikke bare del der er slidt over tid (med mindre den så er brudt helt sammen).
Med lukket oliepåfyldningsdæksel, kan bil ikke starte, eller kører kun få sekunder. (Pga overtrykket?)
Med åbent oliepåfyldningsdæksel, så starter bilen straks, og kan køre i tomgang og op til ca 2000 omdr. (klud over påfyldningshullet)
Fjerner man oliepåfyldningsdækslet eller oliepinden og giver gas så sprøjter olien helt op til loftet i garagen.
Fjerne man den lille slange på PCV i ventildækslet, så kan oliepåfyldningsdækslet monteres, og der kommer kun (meget) luft og ikke olie ud af PCV røret.
Kompressionstest viser ens tryk på alle 4 cylindre.
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 227 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Her er et vildskud.
Katalysatoren er stået af og den kan ikke komme af med luften.
Kommer der meget luft ud af udstødningen?
Katalysatoren er stået af og den kan ikke komme af med luften.
Kommer der meget luft ud af udstødningen?
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1888
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 117 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Defekt turbo kan nærmest stoppe udstødnings siden totalt så har du de symptomer. Jeg har oplevet det en del gange på diverse turbo diesel’er så prøv lige at hive indsugnings slangen af på turbo og kontrollere denMHC skrev:Har nu åbnet op og tjekket knastakslen.
Ved et 5 minutters tjek ser den meget fin ud, skal dog have den roteret langsomt og nærstuderet.
Jeg har læst mange indlæg og set videoer med 1.9 TDI med slidt knastaksel, men ikke nogen hvor symptomer ligner mit med stort overtryk.
Er det ikke kun hvis knasten har gnavet hul i løfter, at slidt knastaksel vil kunne være skyld i, at der dannes overtryk i motoren?
Defekt turbo kan vel ikke give overtryk i motor?
Opsumering af fejl symptomer:
Fejl kom meget pludseligt, så ikke bare del der er slidt over tid (med mindre den så er brudt helt sammen).
Med lukket oliepåfyldningsdæksel, kan bil ikke starte, eller kører kun få sekunder. (Pga overtrykket?)
Med åbent oliepåfyldningsdæksel, så starter bilen straks, og kan køre i tomgang og op til ca 2000 omdr. (klud over påfyldningshullet)
Fjerner man oliepåfyldningsdækslet eller oliepinden og giver gas så sprøjter olien helt op til loftet i garagen.
Fjerne man den lille slange på PCV i ventildækslet, så kan oliepåfyldningsdækslet monteres, og der kommer kun (meget) luft og ikke olie ud af PCV røret.
Kompressionstest viser ens tryk på alle 4 cylindre.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 15. sep 2019, 14:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Tak for inputs, det er også den retning jeg efterhånden hælder imod.
Skal lige have inspiceret knastakslen mere præcist, inden jeg sætter dækslet på igen.
Hvad er den mest korrekte måde at dreje motoren på manuelt, er det på krumtap, eller strammer det bolten for meget?
Skal lige have inspiceret knastakslen mere præcist, inden jeg sætter dækslet på igen.
Hvad er den mest korrekte måde at dreje motoren på manuelt, er det på krumtap, eller strammer det bolten for meget?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2761
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 501 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Jeg gætter på defekt toppakning.
En utæthed mellem cylinder og oliekanal vil give overtryk i oliesystemet.
Det giver også mening med at den kører noogenlunde uden oliedæksel på. Det kan også komme lige pludseligt.
Når den ikke vil køre med oliedæksel, så tænker jeg det er fordi der kommer stort overtryk i hele motorblokken, og det tryk på undersiden af stemplerne kan den ikke overvinde og kvæler derfor sig selv.
En utæthed mellem cylinder og oliekanal vil give overtryk i oliesystemet.
Det giver også mening med at den kører noogenlunde uden oliedæksel på. Det kan også komme lige pludseligt.
Når den ikke vil køre med oliedæksel, så tænker jeg det er fordi der kommer stort overtryk i hele motorblokken, og det tryk på undersiden af stemplerne kan den ikke overvinde og kvæler derfor sig selv.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 15. sep 2019, 14:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Ville kunne give denne fejl, men burde vel kunne ses på kompressionstest?Nicklossi skrev: ↑30. aug 2022, 09:21Jeg gætter på defekt toppakning.
En utæthed mellem cylinder og oliekanal vil give overtryk i oliesystemet.
Det giver også mening med at den kører noogenlunde uden oliedæksel på. Det kan også komme lige pludseligt.
Når den ikke vil køre med oliedæksel, så tænker jeg det er fordi der kommer stort overtryk i hele motorblokken, og det tryk på undersiden af stemplerne kan den ikke overvinde og kvæler derfor sig selv.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 15. sep 2019, 14:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Du har ret, turbo er næsten blokeret.
Jeg kan kun med besvær dreje vingen rundt, og den skraber på 1-2 gange ved en fuld rotation.
Turbo sidder desværre meget besværligt placeret på bagsiden af motoren, skulle tro de byggede bilen rundt om turboen
Jeg skal nok få den afmonteret, men er der nogen med links til beskrivelse, video eller tips og tricks til afmontering og ikke mindst montering af ny turbo, så modtages disse meget gerne. Skal være til Altea med BKC motor, eller noget som er meget tæt på i opbygningen.
Hvilket fabrikat skal man købe, og hvilke skal man holde sig fra?
Hvilken forhandler?
Er der andre dele som pakninger, bolte, dimser osv man bør bestille sammen med ny turbo?
Jeg betaler hellere ekstra for kvalitet, end spare lidt penge, og så skulle skiftet igen om kort tid.
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1888
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 117 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Ta den nede fra på en lift så er der rimligt lige til. Dit olierør til turboen kan du også godt bestille for den går nok til
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2761
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 501 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Hvis den er nogenlunde som på en golf, så er det til at gøre nedefra.
Jeg lavede min på gulvet i garagen. Det var lidt bøvlet, men det gik.
Som CULT rigtig nok skriver, så sørg for at få et nyt olierør til turboen, og så noter lige hvordan det gamle sidder og hvordan du fik det op. Så vidt jeg husker, så bøvlede jeg ret meget med at få det nye på plads
Husk nye pakninger til manifold også.
Jeg tog min udstødningsmanifold og brændte den godt igennem med en gasbrænder. Det tager 90% af det koks der er i manifolden.
Nu du alligevel er i gang, så tag din EGR ventil af og rens den også - den er næsten med garanti godt sat til også.
Jeg lavede min på gulvet i garagen. Det var lidt bøvlet, men det gik.
Som CULT rigtig nok skriver, så sørg for at få et nyt olierør til turboen, og så noter lige hvordan det gamle sidder og hvordan du fik det op. Så vidt jeg husker, så bøvlede jeg ret meget med at få det nye på plads
Husk nye pakninger til manifold også.
Jeg tog min udstødningsmanifold og brændte den godt igennem med en gasbrænder. Det tager 90% af det koks der er i manifolden.
Nu du alligevel er i gang, så tag din EGR ventil af og rens den også - den er næsten med garanti godt sat til også.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 15. sep 2019, 14:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Der mangler dele af kompressorhjulet på luftsiden, bliver disse fragmenter suget direkte ind i forbrændingskammeret, eller bliver de fanget på vejen?
Inden jeg fandt frem til den defekte turbo, har motor været startet op mange gange, der er umiddelbart ingen mislyd, så tror ikke umiddelbart at fragmenter fra turbo har ødelagt noget.
Inden jeg fandt frem til den defekte turbo, har motor været startet op mange gange, der er umiddelbart ingen mislyd, så tror ikke umiddelbart at fragmenter fra turbo har ødelagt noget.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Intercooleren fanger det , så måske du lige skal ha den gjort lidt ren
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 15. sep 2019, 14:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Fandt ikke dele i intercooleren, men der var metaldele i luftfilteret.
Troede kun det var "ny" luft der gik gennem luftfilteret, passerer luften fra intercooler også gennem luftfilteret?
Troede kun det var "ny" luft der gik gennem luftfilteret, passerer luften fra intercooler også gennem luftfilteret?
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Nej.....
Stumperne kan godt blive blæst baglæns af det opbyggede tryk der står i manifold og intercooler mv.
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- Hej-Hej
- Nyt medlem
- Indlæg: 459
- Tilmeldt: 29. apr 2016, 10:01
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ferritslev
- Has thanked: 171 times
- Been thanked: 89 times
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Ved ikke om BKC er meget anderledes end en AUY motor, men jeg skiftede turbo på min Sharan med AUY motor, ude i indkørslen. Hvis du har mulighed for lift så gør det!!! Jeg tog min under ud. Tilpassede en 17mm gaffelnøgle med vinkelsliberen, til at holde imod på bolten ved olierøret for at kunne løsne det uden at ødelægge det. Ellers kan jeg ikke lige huske de store guldkorn fra operationen.
- Vedhæftede filer
-
- 5DC5CD3E-FBF5-4390-96AE-EC2A16AED655.jpeg (164 KiB) Vist 549 gange
- These users thanked the author Hej-Hej for the post:
- carstenhjorth
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 15. sep 2019, 14:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2005 Altea med overtryk i motor
Så er der kommet ny turbo på, og bilen kører igen.
Jeg endte med en renoveret turbo fra http://www.refako.dk, de får deres turboer fra http://www.be-turbo.de.
Ved ikke hvilke interne dele de bruger til at renoverer med, men visuelt ser det ud som en fin renovering, alt er malet, manifold er fræst rent og intet yderligere der burde have været skiftet.
Turbo yder fint, har en lidt hvinende lyd, når turbo spinner op i hastighed, men kun noget man kan hører når der er helt stille i kabinen.
Tak for alle kommentarer og forslag.
Jeg endte med en renoveret turbo fra http://www.refako.dk, de får deres turboer fra http://www.be-turbo.de.
Ved ikke hvilke interne dele de bruger til at renoverer med, men visuelt ser det ud som en fin renovering, alt er malet, manifold er fræst rent og intet yderligere der burde have været skiftet.
Turbo yder fint, har en lidt hvinende lyd, når turbo spinner op i hastighed, men kun noget man kan hører når der er helt stille i kabinen.
Tak for alle kommentarer og forslag.