2019 VW Passat 1.5 TSI - eftermontering af fyr

Besvar
Mt3400
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 21. nov 2022, 08:10
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

2019 VW Passat 1.5 TSI - eftermontering af fyr

Indlæg af Mt3400 » 21. nov 2022, 08:19

Vi er flyttet, så jeg dels ikke længere har garage, dels bruger bilen på kortere ture alt for tidligt (cyklede ungerne til skole før, nu kører vi). Så jeg overvejer at få en dypkoger eller et fyr.

Hvad koster det at få et fyr ind over infotainment systemet, så man undgå en ekstra skærm et sted?

Er det helt umuligt (læs: frarådeligt da konens “hvad sagde jeg medfører forøget risiko for skilsmisse) selv at installere, hvis man generelt er handy, men ikke har erfaring med biler?

Og er det en dum ide, som går tabt når bilen engang sælges?

Alternativet er faktisk det; sælge bilen og få en elektrisk bil, som stort set alle har mulighed for prestart og som tillige, pga vores husopvarmning, er billigere at lade end fylde benzin på bilen.

Jeg har kig på dette system: https://padborg-elektro.dk/index.php?ro ... duct_id=11

Ved bare ikke, om de også installerer og om det vil passe på infotainment?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2019 VW Passat 1.5 TSI - eftermontering af fyr

Indlæg af HansH » 21. nov 2022, 08:31

Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster! :)

Uden selv at have eftermonteret en p-varmer (men dog eftermonteret en del andre ting), så er det mit indtryk at det er en lidt mere omfattende opgave end "bare lige" ...
Jeg vil tro at den kræver lift så du kan arbejde på bilen nedefra.
Og skal det være originalt med integration til infotainment osv, så kræver det kodning med VCDS, og muligvis også oplåsning af komponentbeskyttelse.

Vi har brugere der er skrappe på fyr!! Carsten @Blackfinger - kan du dele lidt brudstykker her ? :)

I forhold til helt at udskifte Passat'en med en elbil .....
Well, det er jo en større beslutning som involverer ikke kun den dejlige, medfødte mulighed for klimatisering i en elbil .... men også en helt masse andre ting.
Det er jo noget med kørselsbehov, muligheder for opladning, pladsbehov (familie, små børn etc), trækbehov (campingvogn?) ... og økonomi.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: 2019 VW Passat 1.5 TSI - eftermontering af fyr

Indlæg af Watcher » 21. nov 2022, 08:35

Vw laver orig eftermonteringskit til den bil.

Det fra padborg er uorig og kommer ikke ind over radio.

Det orig vil få menu i radio til timer samt orig fjernbetjening

Det ka også udbygges med dfreeze app styring med esim.

Kan lave det i Rødovre hvis det er. Regn med 20-22k incl app


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
HansH
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: 2019 VW Passat 1.5 TSI - eftermontering af fyr

Indlæg af Blackfinger » 21. nov 2022, 08:56

Her er et eksempel på et originalt eftermonteringskit: https://shop.ahw-shop.de/nachruestung-s ... il-1.4-tsi

Og ja det er et større arbejde at lave og bestemt ikke et job for en der ikke har erfaring med biler. En lift er dog ikke absolut nødvendig. Man skal ikke forvente at holde pengene hjemme når bilen skal sælges, men hold kæft hvor er det et dejligt stykke ekstraudstyr.
These users thanked the author Blackfinger for the post:
HansH

Brugeravatar
kennyB
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 28. apr 2010, 14:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vamdrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 10 times

Re: 2019 VW Passat 1.5 TSI - eftermontering af fyr

Indlæg af kennyB » 21. nov 2022, 10:16

Jeg fik eftermonteret Thermo Top Evo hos VW i kolding, med ThermoConnect app (og esim) styring i stedet for originalt med menu i radio og fjernbetjening. Der var en Webasto kampagne for et par år siden og jeg mener jeg gav omkring de 20k for det.
På mit arbejde (og de andre lokationer vi har) sidder jeg altid på et kontor ret langt fra bilen. Så det er nemt med app styring på telefonen.
Jeg savner ikke planlægning inde i bilen, selvom det er den originale måde at lave det på. Jeg bruger bare App'en til lave planlægning m.m.

Og det er en absolut fantastisk opgradering til bilen!

Mvh
KennyB

VW ID.4 Pro Performance 2023 SW 3.1
VW Polo 6R 1.2 TSI

VW Passat B8 Variant 1,5 TSI ACT Comfortline Premium DSG + DK LED, DK Navi, LED HIGH, DLA, PLA, varme I rattet, Webato benzin fyr.
VW Passat B7 Variant 2012 Comfortline 2.0 TDI 170HK DSG - Solgt
VW Passat B6 Variant 2007 Comfortline 2.0 TDI 170HK - Solgt
VW Polo 6R 1,2 TDI BlueMotion - Solgt

Mt3400
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 21. nov 2022, 08:10
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: 2019 VW Passat 1.5 TSI - eftermontering af fyr

Indlæg af Mt3400 » 21. nov 2022, 15:27

En app er noget sjovere end en klassisk menu. Gode forslag ellers. Hvordan overbeviser man konen om det? 😅

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: 2019 VW Passat 1.5 TSI - eftermontering af fyr

Indlæg af Flamiq » 21. nov 2022, 16:40

Mt3400 skrev:
21. nov 2022, 15:27
En app er noget sjovere end en klassisk menu. Gode forslag ellers. Hvordan overbeviser man konen om det? 😅
Sender hende i forvejen ud og skraber bilen ren for sne og is, når hun/I skal ud og køre🥶👍
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Mt3400
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 21. nov 2022, 08:10
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: 2019 VW Passat 1.5 TSI - eftermontering af fyr

Indlæg af Mt3400 » 21. nov 2022, 16:42

Flamiq skrev:
21. nov 2022, 16:40
Mt3400 skrev:
21. nov 2022, 15:27
En app er noget sjovere end en klassisk menu. Gode forslag ellers. Hvordan overbeviser man konen om det? 😅
Sender hende i forvejen ud og skraber bilen ren for sne og is, når hun/I skal ud og køre🥶👍
Hun mener jeg istedet skal cykle 🫠🤣

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: 2019 VW Passat 1.5 TSI - eftermontering af fyr

Indlæg af Flamiq » 21. nov 2022, 16:45

Mt3400 skrev:
21. nov 2022, 16:42
Flamiq skrev:
21. nov 2022, 16:40
Mt3400 skrev:
21. nov 2022, 15:27
En app er noget sjovere end en klassisk menu. Gode forslag ellers. Hvordan overbeviser man konen om det? 😅
Sender hende i forvejen ud og skraber bilen ren for sne og is, når hun/I skal ud og køre🥶👍
Hun mener jeg istedet skal cykle 🫠🤣
Stakkels dig🥴
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
Melle
Nyt medlem
Indlæg: 145
Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Als
Has thanked: 31 times
Been thanked: 46 times

Re: 2019 VW Passat 1.5 TSI - eftermontering af fyr

Indlæg af Melle » 29. nov 2022, 03:04

Mt3400 skrev:
21. nov 2022, 08:19
Vi er flyttet, så jeg dels ikke længere har garage, dels bruger bilen på kortere ture alt for tidligt (cyklede ungerne til skole før, nu kører vi). Så jeg overvejer at få en dypkoger eller et fyr.

Hvad koster det at få et fyr ind over infotainment systemet, så man undgå en ekstra skærm et sted?

Er det helt umuligt (læs: frarådeligt da konens “hvad sagde jeg medfører forøget risiko for skilsmisse) selv at installere, hvis man generelt er handy, men ikke har erfaring med biler?

Og er det en dum ide, som går tabt når bilen engang sælges?

Alternativet er faktisk det; sælge bilen og få en elektrisk bil, som stort set alle har mulighed for prestart og som tillige, pga vores husopvarmning, er billigere at lade end fylde benzin på bilen.

Jeg har kig på dette system: https://padborg-elektro.dk/index.php?ro ... duct_id=11

Ved bare ikke, om de også installerer og om det vil passe på infotainment?
Jeg fik i 2010 monteret et Webasto fyr i min ´97 Octavia 1,8 det var så godt, om morgenen når jeg stod op og inden jeg gik i bad på arbejde, sendte jeg en SMS med "start" og bilen var dejlig varm når jeg satte mig ind, ca. 20 min kørte fyret om vinteren så var motor og kabine varm, for/efterår 10 min kun for at forvarme motoren, om sommeren kunne den stilles til at "køle" dvs. skifte luften i kabinen.

Det var Padborg-elektro der monterede, de får så aldrig, som i ALDRIG, lov at røre noget af mit igen.
Den første ledning var faldet ud af samlemuffen inden jeg kom hjem, plastikken omkring lyskontakten ødelagt med skruetrækker, lyskontakten ødelagt, venstre forskærm ridset af lynlås i montørens kedeldragt.

Efter tre - fire uger skulle der efterfyldes vand, "jamen der har nok bare været luft i systemet, fyld noget vand på så er det i orden", tre - fire uger vand igen, køre til Padborg de går den igennem, "den fejler ikke noget", tre - fire uger vand igen, kører til Padborg, op på liften, du kan selv komme ind og se der er ikke noget, "hov jo din køler er utæt", " den kan vi skifte for 3500,-.

Jeg vælger at få skiftet køleren hos Skoda.

Da bilen så kalder på vand igen stiller jeg den hos Padborg-elektro, "i kan ringe når den er tæt" det gør de to dage senere, da jeg kommer derned er beskeden "nu har vi strammet alle slangebånd, men der var ikke noget i vejen så du skal 725,- inden du kan få bilen udleveret", sjovt nok holdt den så op med at bruge vand.

De 2500,- jeg "sparede" i forhold til Webasto forhandleren i Rødekro, var dyre lærepenge :shock:
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt

Besvar

Tilbage til "Motor"