Too rich in idle vw 2,0 tsi Passat 215.000 km
: 27. jan 2023, 19:28
Godaften VAG,
Jeg har efterhånden brug for nogle lidt mere erfarne gutter end mig selv for at løse mit problem.
Først opførte bilen sig mærkelig ved en meget ustabil tomgang hvor det til sidst endte med misfire på 2 cylindre
Jeg skiftede tændrør og spoler og det hjalp,
Den havde stadig lidt ustabilitet i tomgang særligt i de første 2-3 min.
Jeg skiftede olie og olie filter.
Så nu køre den igen rigtig godt.
Men melder too Rich in idle.
Jeg har læst en million Forums omkring disse udfordringer og de forslag til problemet er beskrevet herunder i punkt.
- kan det være Krumtapsudlufning (pcv der står for meget åbent)
- kan det være HPFP der lægger benzin igennem seal og derved sender benzin i smøreole og derefter videre ind i indsugningsmanifold og derved øger den indfyrede energi i forhold til luft.?
- o2 sensor
- lambda sensor
- Carbon build up i indsugnings manifold.?
Hvad er jeres erfaring til dette problem.
Tak for hjælpen
Mvh
Thomas
Jeg har efterhånden brug for nogle lidt mere erfarne gutter end mig selv for at løse mit problem.
Først opførte bilen sig mærkelig ved en meget ustabil tomgang hvor det til sidst endte med misfire på 2 cylindre
Jeg skiftede tændrør og spoler og det hjalp,
Den havde stadig lidt ustabilitet i tomgang særligt i de første 2-3 min.
Jeg skiftede olie og olie filter.
Så nu køre den igen rigtig godt.
Men melder too Rich in idle.
Jeg har læst en million Forums omkring disse udfordringer og de forslag til problemet er beskrevet herunder i punkt.
- kan det være Krumtapsudlufning (pcv der står for meget åbent)
- kan det være HPFP der lægger benzin igennem seal og derved sender benzin i smøreole og derefter videre ind i indsugningsmanifold og derved øger den indfyrede energi i forhold til luft.?
- o2 sensor
- lambda sensor
- Carbon build up i indsugnings manifold.?
Hvad er jeres erfaring til dette problem.
Tak for hjælpen
Mvh
Thomas