2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 1. sep 2022, 08:10
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 10 times
2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
Vognen data: Golf MK6 1.4 TSI 160hk årg. 2010 benzin kørt 225.000 km
Jeg kan huske der en gang var meget snak om at præsis denne model havde
problemer med cylinder 3 som kunne revne, grundet forkert indsprøjtningsdata.
Derfor kontaktede jeg VW og de sagde, at hvis der var 2 ekstra klistermærker
på den original beskrivelse var software opdateret for denne fejl, og det er der.
Compression på de 4 cylinder:
Cylin 1=7.5, Cylin 2=6.0, Cylin 3=7,8, Cylin 4=7.0
Cylinder tryk har en afvigelse, men jeg mener ikke det er problemet.
Alt vedr. tænding er udskiftet
Der er udskiftet 4x NGK tændspoler og 4x Bosch tændrør.
Den giver mistændings fejl på cylinderne men det er tilfældige cylinder hver gang,
nogle gange er det 1-3-4 eller 2-4-1 o.s.v, det er altså ikke fast.
Når man starter og vognen er kold er der ingen fejl den går roligt på alle 4 cylinder
både i tomgang og ved alm. hygge kørsel 70km uden stor ydelse, ingen problem.
Når temperaturen når de 90g kommer problemerne, så høres det i tomgang
og mærkes ved rolig kørsel 70km. Men hvis motor skal yde kræfter er der intet at
mærke, eller måske fordi det ikke kan mærkes.
Det kan være en sensor der ændre sig ved varme, eller noget andet som er varmefølsomt,
jeg har også målt lamda, den arbejder fint med temperatur, så nu er det et gætteri.
Jeg håber denne fejl er set før, og at en brugere har løsningen.
Jeg kan huske der en gang var meget snak om at præsis denne model havde
problemer med cylinder 3 som kunne revne, grundet forkert indsprøjtningsdata.
Derfor kontaktede jeg VW og de sagde, at hvis der var 2 ekstra klistermærker
på den original beskrivelse var software opdateret for denne fejl, og det er der.
Compression på de 4 cylinder:
Cylin 1=7.5, Cylin 2=6.0, Cylin 3=7,8, Cylin 4=7.0
Cylinder tryk har en afvigelse, men jeg mener ikke det er problemet.
Alt vedr. tænding er udskiftet
Der er udskiftet 4x NGK tændspoler og 4x Bosch tændrør.
Den giver mistændings fejl på cylinderne men det er tilfældige cylinder hver gang,
nogle gange er det 1-3-4 eller 2-4-1 o.s.v, det er altså ikke fast.
Når man starter og vognen er kold er der ingen fejl den går roligt på alle 4 cylinder
både i tomgang og ved alm. hygge kørsel 70km uden stor ydelse, ingen problem.
Når temperaturen når de 90g kommer problemerne, så høres det i tomgang
og mærkes ved rolig kørsel 70km. Men hvis motor skal yde kræfter er der intet at
mærke, eller måske fordi det ikke kan mærkes.
Det kan være en sensor der ændre sig ved varme, eller noget andet som er varmefølsomt,
jeg har også målt lamda, den arbejder fint med temperatur, så nu er det et gætteri.
Jeg håber denne fejl er set før, og at en brugere har løsningen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 1. sep 2022, 08:10
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 10 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
Ekstra bemærkning til ovenstående
Under livedata er der målt med OBDeleven og jeg kan aflæse antal af mistændinger og på hvilken cylinder
næste måling viser bare en anden rækkefølge af cylinder mistændinger.?
Der er ingen fejlcode, det er et mærkeligt problem ?
Desværre har ingen bruger besvaret problemet efter at have læst dette indlæg,
det er forståligt, for hvor skal man søge og efter hvad.?
Under livedata er der målt med OBDeleven og jeg kan aflæse antal af mistændinger og på hvilken cylinder
næste måling viser bare en anden rækkefølge af cylinder mistændinger.?
Der er ingen fejlcode, det er et mærkeligt problem ?
Desværre har ingen bruger besvaret problemet efter at have læst dette indlæg,
det er forståligt, for hvor skal man søge og efter hvad.?
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1385
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
Er værdier fra kompressionstest ikke lidt lave? 6,0 - 7,8 bar
Værdier burde ikke varierer så meget.
Ellers er en kendt fejl vel opbygning af koks på indsugningsventiler.
Værdier burde ikke varierer så meget.
Ellers er en kendt fejl vel opbygning af koks på indsugningsventiler.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 1. sep 2022, 08:10
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 10 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
Hej Henrik
Tak for din hjælp, Jeg har sendt den til doktor hos VW Risskov,
Jeg skal have skiftet kobling, en mekaniker kørte en testtur og konstaterede at koblingen var slidt,
Ved samme lejlighed vil de give et bud på hvad problemet er med mistændinger på alle 4 cylinder.
Tak for din hjælp, Jeg har sendt den til doktor hos VW Risskov,
Jeg skal have skiftet kobling, en mekaniker kørte en testtur og konstaterede at koblingen var slidt,
Ved samme lejlighed vil de give et bud på hvad problemet er med mistændinger på alle 4 cylinder.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 1. sep 2022, 08:10
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 10 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
Jeg venter spændt på hvad VW mekaniker finder af fejl på den ujævne motorgang.
Men ved nærmer eftertanke tror jeg, at vognen har haft de problemer siden købs dato
den 26/6 2021. Jeg har siden gennemgået faktura om forskellige reservedele som
startede den 24/7 2021 (GFB DV+ T9355 go fast bits) som jeg udskiftede, derefter
tændspole og tændrør i håb om at komme problemet til livs. (men det har intet ændret)
Min tanke er nu, om det er et software problem i computeren efter de har opdateret
for problemer med cylinder 3, som kunne revne grundet forkert indsprøjtningsdata.
Men ved nærmer eftertanke tror jeg, at vognen har haft de problemer siden købs dato
den 26/6 2021. Jeg har siden gennemgået faktura om forskellige reservedele som
startede den 24/7 2021 (GFB DV+ T9355 go fast bits) som jeg udskiftede, derefter
tændspole og tændrør i håb om at komme problemet til livs. (men det har intet ændret)
Min tanke er nu, om det er et software problem i computeren efter de har opdateret
for problemer med cylinder 3, som kunne revne grundet forkert indsprøjtningsdata.
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 393 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
CAVD motoren er desværre kendt for mange katastrofale fejl. En af de almindelige er at stemplerne går i opløsning mellem stempelringene. Se billederne: https://www.motor-talk.de/blogs/jubi-td ... 63884.html
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1385
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 1. sep 2022, 08:10
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 10 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
Tak for svar, Det er nogle voldsomme billeder, men jeg tror ikke det er årsagen på min motor.
For at rette misforståelser med mistændinger på alle 4 cylinder, er der kun problemer når den
er 90g, og problemet forsvinder straks når motor skal yde sine kræfter, den er hurtig nok men
har måske ikke alle 160hk men nok de 150hk. Problemerne kan kun ses og høres når motoren
er varmt, fra 0 til 90g er der ingen problemer.
Hvis motorens stempler skulle være så udbrændte som billedet vil den ikke kunne arbejde så
fint som den gør. Bemærk der er ingen fejlkoder at måle, men ved 90g varmt vand kan det se
det i live data ved tomgang 700omdr. og ved rolig kørsel hvor motoren ikke rigtig yder kræfter.
Vi må vente på at VW fejlfinder vognen, inden vi maler fanden på væg.
For at rette misforståelser med mistændinger på alle 4 cylinder, er der kun problemer når den
er 90g, og problemet forsvinder straks når motor skal yde sine kræfter, den er hurtig nok men
har måske ikke alle 160hk men nok de 150hk. Problemerne kan kun ses og høres når motoren
er varmt, fra 0 til 90g er der ingen problemer.
Hvis motorens stempler skulle være så udbrændte som billedet vil den ikke kunne arbejde så
fint som den gør. Bemærk der er ingen fejlkoder at måle, men ved 90g varmt vand kan det se
det i live data ved tomgang 700omdr. og ved rolig kørsel hvor motoren ikke rigtig yder kræfter.
Vi må vente på at VW fejlfinder vognen, inden vi maler fanden på væg.
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1385
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
Re.:
Compression på de 4 cylinder:
Cylin 1=7.5, Cylin 2=6.0, Cylin 3=7,8, Cylin 4=7.0
Cylinder tryk har en afvigelse, men jeg mener ikke det er problemet.
Hvis målingerne er foretaget korrekt, så mener jeg motoren har problemer.
Kompression er 1:10 på en 1,4 TSI.
Compression på de 4 cylinder:
Cylin 1=7.5, Cylin 2=6.0, Cylin 3=7,8, Cylin 4=7.0
Cylinder tryk har en afvigelse, men jeg mener ikke det er problemet.
Hvis målingerne er foretaget korrekt, så mener jeg motoren har problemer.
Kompression er 1:10 på en 1,4 TSI.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 1. sep 2022, 08:10
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 10 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
Hej Henrik
Jeg er ikke sikker på at kompression er målt korrekt, jeg sender de tal jeg har noteret
Cylinder 1 7.5, ny mål 10 psi 145
Cylinder 2 6.0, ny mål 9.5 psi 135
Cylinder 3 7.8, ny mål 11 psi 160
Cylinder 4 7.0, ny mål 10.9 psi 140
Jeg er ikke sikker på at kompression er målt korrekt, jeg sender de tal jeg har noteret
Cylinder 1 7.5, ny mål 10 psi 145
Cylinder 2 6.0, ny mål 9.5 psi 135
Cylinder 3 7.8, ny mål 11 psi 160
Cylinder 4 7.0, ny mål 10.9 psi 140
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1565
- Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 104 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
1:10 har ikke noget med trykket at gøre, det er kompressionsforholdet der er 1:10Henrik2800 skrev: ↑3. mar 2023, 10:31Re.:
Compression på de 4 cylinder:
Cylin 1=7.5, Cylin 2=6.0, Cylin 3=7,8, Cylin 4=7.0
Cylinder tryk har en afvigelse, men jeg mener ikke det er problemet.
Hvis målingerne er foretaget korrekt, så mener jeg motoren har problemer.
Kompression er 1:10 på en 1,4 TSI.
Kompressionstrykket er lidt lavt, og forskellen mellem bedst og dårligst er nok lige til den gode side. Måske døjer den med fastgroede stempelringe?
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970
Porsche 911 2,2E Targa 1970
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1385
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
Der er relation mellem kompressionsforholdet, som her er 1:10,
og det forventede tryk ved en kompressionstest.
Cylinder 1 7.5, ny mål 10 psi 145
Cylinder 2 6.0, ny mål 9.5 psi 135
Cylinder 3 7.8, ny mål 11 psi 160
Cylinder 4 7.0, ny mål 10.9 psi 140
Værdierne for "ny mål" er en del højere og mere ensartede.
og det forventede tryk ved en kompressionstest.
Cylinder 1 7.5, ny mål 10 psi 145
Cylinder 2 6.0, ny mål 9.5 psi 135
Cylinder 3 7.8, ny mål 11 psi 160
Cylinder 4 7.0, ny mål 10.9 psi 140
Værdierne for "ny mål" er en del højere og mere ensartede.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 1. sep 2022, 08:10
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 10 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
VW har i dag fredag den 3. marts kommet med en foreløbig konklusion af fejlen.
Konklusion fra VW
Kæden er udskiftet den 4. maj 2021 og blev kontrolleret med kamera i dag, alt ser korrekt
ud med tændingsmærke, den står som den skal.
Der er lavet kompressionstest på kold og varm motor (jeg har endnu ikke fået tal),
vognen har kørt 225.000 som kan ses, men kompressionsforholdet ligger inden for
deres tolerance grænse, så de mener ikke dette har betydning.
Turbo er slidt der er slør i turboaksel, men heller ikke dette betegnes som problemet,
ved ny turbo vil vognen arbejde og accelerer bedre, som kan anbefales.
De sige de har udskiftet tændrør og tændspoler som har ændret motorgang betydeligt,
og forklarede at det fik motoren til at arbejde meget mere rigtigt.
På mandag kommer en specialist hjem fra ferie, som skal prøvekøre vognen og kontrollere
den udskiftede kobling og om den stadigvæk har mistænding, altså om alt er ok.
Jeg skal til VW mandag formiddag og godkende kobling og tænding for mistændinger,
men forstår ikke helt hvorfor en ny udskiftning af tændrør og tændspoler skulle ændre
på dette, det er nu 3 gang det udskiftes.
Jeg kan til dels godt godkende nye tændrør hvis de har anden dimension end gamle tændrør
med den interne modstand, længde på gevind til topstykket og gnistgab.
Det er nu 3 gang dette udskiftes og tidligere var der intet forskel så jeg glæder mig til
at prøve vognen. (jeg vedhæfte dokumentation på mine udskiftede tændingsdele)
måske er der en god forklaring ?
Konklusion fra VW
Kæden er udskiftet den 4. maj 2021 og blev kontrolleret med kamera i dag, alt ser korrekt
ud med tændingsmærke, den står som den skal.
Der er lavet kompressionstest på kold og varm motor (jeg har endnu ikke fået tal),
vognen har kørt 225.000 som kan ses, men kompressionsforholdet ligger inden for
deres tolerance grænse, så de mener ikke dette har betydning.
Turbo er slidt der er slør i turboaksel, men heller ikke dette betegnes som problemet,
ved ny turbo vil vognen arbejde og accelerer bedre, som kan anbefales.
De sige de har udskiftet tændrør og tændspoler som har ændret motorgang betydeligt,
og forklarede at det fik motoren til at arbejde meget mere rigtigt.
På mandag kommer en specialist hjem fra ferie, som skal prøvekøre vognen og kontrollere
den udskiftede kobling og om den stadigvæk har mistænding, altså om alt er ok.
Jeg skal til VW mandag formiddag og godkende kobling og tænding for mistændinger,
men forstår ikke helt hvorfor en ny udskiftning af tændrør og tændspoler skulle ændre
på dette, det er nu 3 gang det udskiftes.
Jeg kan til dels godt godkende nye tændrør hvis de har anden dimension end gamle tændrør
med den interne modstand, længde på gevind til topstykket og gnistgab.
Det er nu 3 gang dette udskiftes og tidligere var der intet forskel så jeg glæder mig til
at prøve vognen. (jeg vedhæfte dokumentation på mine udskiftede tændingsdele)
måske er der en god forklaring ?
- Vedhæftede filer
-
- Tændrør BOSCH.jpg (43.11 KiB) Vist 636 gange
-
- Tændspole NGK 4-polet.jpg (37.99 KiB) Vist 636 gange
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 1. sep 2022, 08:10
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 10 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
Afslutning på tråden: ”Ujævn motorgang når motoren er varm”
Så er vognen kommet hjem fra VW og nu køre den godt igen.
Der er lavet ny kompressionstest på varm motor
1.=10.1, 2.=9.5, 3.=10.4, 4.=11.7 bar
det er tilfredsstillende med en motor der har kørt 225.000km
udskiftet 4x tændrør og 4x tændspoler, rensning af ånderør (indsugningsrør) og kobling.
Min motor og kobling virker perfekt efter udskiftning, så jeg kan anbefale VW i Risskov
selv om de er nogle dyre drenge at lege med.
Der er nogle små mistændinger hvis man køre lidt aggressiv, men det skyldes turboen
som har slør i lejerne (altså slidt) når turboen skal hurtig op i omdrejninger rammer
møllen væggen, så det er tilgivet den gamle turbo. Ved alm. kørsel ingen problemer.
Mistændingen skyldes fejl i tændspole og tændrør.
Som teknikker var jeg nysgerrig på hvad problemet var, jeg har derfor brugt lidt tid på
at undersøgte de defekte dele, for at få indsigt og den nøjagtig diagnose.
Jeg troede ellers at det var almen viden at mistændinger uden fejlkoder var et kendt problem.
Da det ikke er tilfældet, vil jeg gerne fortælle hvilket man selv kan undersøge
der er nemlig stort sandsynlighed for:, -at fejlen findes i tændspole og / tændrør.
TÆNDRØR
Tændrør har en indbygget modstand som dæmper tændingsstøj i radioen, modstanden aflader også tændspolen for spidsspændinger.
Bosch rør har en modsand på 5.5 kohm. NGK rør har en modstand på 1.20 kohm.
Modstanden ligger gemt bag det hvide porcelæn, mål dit tændrør med et ohmmeter, mellem top og gnistgab.
Når du har måleledninger monteret på tændrøret tager du en varmepistol og opvarme porcelænet til ca 200 grader
I et Bosch rør vil modstanden falde til 4.5 kohm
I et NGK rør vil modstanden falde til 1.0 kohm, husk at alle 4 tændrør skal have samme modstand.
Mit problem var et Bosch rør det havde en modstand på 33.6 kohm ved varme påvirkning ændrede den modstand til 0, altså afbryder modstanden som en NTC modstand ved 200 grader så falder tændingsspændingen som normalt ligger mellem 6000-10000V.
TÆNDSPOLE
En 4 pol tændspole kan også måles med et ohmmeter, her er nogle tal (uden varme)
Mellem primær ben 1+4 skal der være ca. 385 ohm.
Mellem sekundær ben 2+3 skal der være 1.761 ohm bemærk på ben 3 er der en diode
det betyder, at du måske skal vende de 2 måleledninger, ellers får du en forkert måling.
Mellem primær ben 1+2 skal der være ca. 37.5 kohm.
Mellem primær ben 3+4 skal der være ca. 40 kohm.
Dette giver dig en næsten sikkerhed for, at din tændspole ikke er defekt.
Jeg håber at min undersøgelse kan hjælpe andre bruger som har mistændinger når
der ikke fremkommer en fejlkode fra ECU computeren.
Tak til alle VAGcars brugere for venlige kommentar og hjælpevejledning.
Finn Eriksen
Så er vognen kommet hjem fra VW og nu køre den godt igen.
Der er lavet ny kompressionstest på varm motor
1.=10.1, 2.=9.5, 3.=10.4, 4.=11.7 bar
det er tilfredsstillende med en motor der har kørt 225.000km
udskiftet 4x tændrør og 4x tændspoler, rensning af ånderør (indsugningsrør) og kobling.
Min motor og kobling virker perfekt efter udskiftning, så jeg kan anbefale VW i Risskov
selv om de er nogle dyre drenge at lege med.
Der er nogle små mistændinger hvis man køre lidt aggressiv, men det skyldes turboen
som har slør i lejerne (altså slidt) når turboen skal hurtig op i omdrejninger rammer
møllen væggen, så det er tilgivet den gamle turbo. Ved alm. kørsel ingen problemer.
Mistændingen skyldes fejl i tændspole og tændrør.
Som teknikker var jeg nysgerrig på hvad problemet var, jeg har derfor brugt lidt tid på
at undersøgte de defekte dele, for at få indsigt og den nøjagtig diagnose.
Jeg troede ellers at det var almen viden at mistændinger uden fejlkoder var et kendt problem.
Da det ikke er tilfældet, vil jeg gerne fortælle hvilket man selv kan undersøge
der er nemlig stort sandsynlighed for:, -at fejlen findes i tændspole og / tændrør.
TÆNDRØR
Tændrør har en indbygget modstand som dæmper tændingsstøj i radioen, modstanden aflader også tændspolen for spidsspændinger.
Bosch rør har en modsand på 5.5 kohm. NGK rør har en modstand på 1.20 kohm.
Modstanden ligger gemt bag det hvide porcelæn, mål dit tændrør med et ohmmeter, mellem top og gnistgab.
Når du har måleledninger monteret på tændrøret tager du en varmepistol og opvarme porcelænet til ca 200 grader
I et Bosch rør vil modstanden falde til 4.5 kohm
I et NGK rør vil modstanden falde til 1.0 kohm, husk at alle 4 tændrør skal have samme modstand.
Mit problem var et Bosch rør det havde en modstand på 33.6 kohm ved varme påvirkning ændrede den modstand til 0, altså afbryder modstanden som en NTC modstand ved 200 grader så falder tændingsspændingen som normalt ligger mellem 6000-10000V.
TÆNDSPOLE
En 4 pol tændspole kan også måles med et ohmmeter, her er nogle tal (uden varme)
Mellem primær ben 1+4 skal der være ca. 385 ohm.
Mellem sekundær ben 2+3 skal der være 1.761 ohm bemærk på ben 3 er der en diode
det betyder, at du måske skal vende de 2 måleledninger, ellers får du en forkert måling.
Mellem primær ben 1+2 skal der være ca. 37.5 kohm.
Mellem primær ben 3+4 skal der være ca. 40 kohm.
Dette giver dig en næsten sikkerhed for, at din tændspole ikke er defekt.
Jeg håber at min undersøgelse kan hjælpe andre bruger som har mistændinger når
der ikke fremkommer en fejlkode fra ECU computeren.
Tak til alle VAGcars brugere for venlige kommentar og hjælpevejledning.
Finn Eriksen
Senest rettet af Finn 8. mar 2023, 14:16, rettet i alt 5 gange.
- These users thanked the author Finn for the post (total 4):
- Henrik2800 • HansH • mojo • DanielSan
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1385
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
Tak for fin update
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2010 Golf VI 1.4TSI 160HK (CAVD) - Ujævn motorgang når motoren er varm
Forbilledelig fin update, Finn. Mange tak for den
Og glad og lettet over at I endelig fik styr på det, så den igen kører godt. Den Golf 6 er alt for fin til bare at opgive.
Og glad og lettet over at I endelig fik styr på det, så den igen kører godt. Den Golf 6 er alt for fin til bare at opgive.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813