hej. er den uheldige ejer af en crafter, som har bøjet plejlstangen på cyl. 3.
Dette er åbenbart en fejl på denne type motor "CKUB", ved at der danner sig kondensvand i en del af indsugnins systemet.
Er dette en reklamations-korlance, eller burde der ikke være lavet en option på dette???
Har vedhæftet fil.
mvh.
vw crafter starter på 3 cylindre....
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: vw crafter starter på 3 cylindre....
Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster!
Dækning (/kulance) er jo betinget af faktorer såsom:
1) bilens alder + km-stand
2) overholdelse af serviceplan på aut værksted
Kan du komme med nogen detaljer hvad de to punkter angår ? Det kunne give en indikation på om du kunne rejse en sag.
Dækning (/kulance) er jo betinget af faktorer såsom:
1) bilens alder + km-stand
2) overholdelse af serviceplan på aut værksted
Kan du komme med nogen detaljer hvad de to punkter angår ? Det kunne give en indikation på om du kunne rejse en sag.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 5. feb 2022, 17:40
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: vw crafter starter på 3 cylindre....
Bilen er 2012., og har kørt 312000.
Service burde være irrelevant, men udført på auto mester værksted, da det er en konstruktionsfejl på trykrør.
Hvilket man kan se, da de bliver udskiftet ved rep.
fatter ikke at de ikke melder ud at der er det problem, de har vidst det pr. 15-02-16,
havde jeg fået det afvide den gang havde jeg skiftet det selv, maks. udgift 5000,-.
Nu står jeg med en ødelagt motor.
service interval olie skift og eksettere har intet med den konstruktionsfejl at gører...
Service burde være irrelevant, men udført på auto mester værksted, da det er en konstruktionsfejl på trykrør.
Hvilket man kan se, da de bliver udskiftet ved rep.
fatter ikke at de ikke melder ud at der er det problem, de har vidst det pr. 15-02-16,
havde jeg fået det afvide den gang havde jeg skiftet det selv, maks. udgift 5000,-.
Nu står jeg med en ødelagt motor.
service interval olie skift og eksettere har intet med den konstruktionsfejl at gører...
-
- Medlem
- Indlæg: 1102
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 241 times
Re: vw crafter starter på 3 cylindre....
Hvis du har kørt til auto mester, har WV vel ikke haft mulighed for evt at lave en TPI på bilen..
Så det er nok svært at komme videre med den sag, da de kan dække sig ind under service delen, ikke er overholdt
Så det er nok svært at komme videre med den sag, da de kan dække sig ind under service delen, ikke er overholdt
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: vw crafter starter på 3 cylindre....
Jeg forstår udmærket godt din frustration.mrbertil1 skrev: ↑26. mar 2023, 18:39Bilen er 2012., og har kørt 312000.
Service burde være irrelevant, men udført på auto mester værksted, da det er en konstruktionsfejl på trykrør.
Hvilket man kan se, da de bliver udskiftet ved rep.
fatter ikke at de ikke melder ud at der er det problem, de har vidst det pr. 15-02-16,
havde jeg fået det afvide den gang havde jeg skiftet det selv, maks. udgift 5000,-.
Nu står jeg med en ødelagt motor.
service interval olie skift og eksettere har intet med den konstruktionsfejl at gører...
Men jeg er bange for at du får svært ved at finde forståelse hos aut værksted.
Hvis der havde været en decideret tilbagekaldsaktion på din bil vedr dette problem, og du aldrig var blevet kaldt ind el. lign ... så kunne der være noget at gå med.
Men blot fordi der ligger en TPI på et problem, betyder det ikke at de proaktivt begynder at fikse det på alle biler ude på vejene.
TPI er ikke lig med tilbagekaldsaktion.
Og givet bilens alder og km-stand, samt den kendsgerning at du har fået lavet service andetsteds, gør at jeg tror du går forgæves i forhold til kulance.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 100
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:57
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Re: vw crafter starter på 3 cylindre....
Alt kulance forsvinder når bilen passere de 250.000 km / 10 år (gælder for Volkswagen)
Hvis du havde været yderst loyalt til dit autoriseret Volkswagen værksted, vil de efter de 250.000 km have mulighed for at trække i lidt tråde. Men det er desværre overholdet ikke mulig her.
TPI er en teknisk produktions information andre vil så kalde det en FAQ eller i det uautoriseret sprog en bulletin. Jeg er sikker på de uautoriseret værksted har haft mulighed for se denne information. Nogle TPI udbedringer koster 500kr andre koster 100.000kr.
Jeg er sikker på hvis Volkswagen slår din Crafter op, vil der være over 20 TPI løsninger til motor / drivlinje alene.
Det bedste du kan gøre her, er at finde en god motor og skifte ud med, eller skifte 4 pejlstænger og stempler. Hvis du har været loyal overfor dit nuværende værksted, vil de nok gerne hjælpe dig
Hvis du havde været yderst loyalt til dit autoriseret Volkswagen værksted, vil de efter de 250.000 km have mulighed for at trække i lidt tråde. Men det er desværre overholdet ikke mulig her.
TPI er en teknisk produktions information andre vil så kalde det en FAQ eller i det uautoriseret sprog en bulletin. Jeg er sikker på de uautoriseret værksted har haft mulighed for se denne information. Nogle TPI udbedringer koster 500kr andre koster 100.000kr.
Jeg er sikker på hvis Volkswagen slår din Crafter op, vil der være over 20 TPI løsninger til motor / drivlinje alene.
Det bedste du kan gøre her, er at finde en god motor og skifte ud med, eller skifte 4 pejlstænger og stempler. Hvis du har været loyal overfor dit nuværende værksted, vil de nok gerne hjælpe dig