Audi A6 3.0Tdi fejl på Differenstryksensor? Regenerere altid partikkelfilteret
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 4. sep 2023, 12:10
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Audi A6 3.0Tdi fejl på Differenstryksensor? Regenerere altid partikkelfilteret
Hej
Min A6 (Audi A6 3.0Tdi avant quattro 218HK, 2016) fik i februar renset partikelfilteret hos Ketner (Bosch) Aalborg.
Bilen havde forinden ikke meldt nogen fejl, men den regenererede ret tit.
Værkstedet kunne også udlæse at tallene for filteret pegede på et nyt filter eller en rensning.
Jeg fik renset filteret og bilen regenererede som normalt, i de næste md.
Men fra midt juni er den begyndt at konstant lave regenerering når jeg bruger den. (melder igen fejl)
Jeg har vært hos Kentner, de siger tallene på filteret er fine og tror meldbart ikke det er filteret. Har haft tester på bilen. Og henviser yderligere til de tal som de oplyste på min faktura:
Før rens: 32/397 M3/H
Efter rens: 22/410 M3/H
Er disse tal forventeligt ?
De mener, at det nok er min dyser der skal skiftes. (Har hørt fra flere at de "gerne" vil skifte dyser.) Og vil formentlig ikke give nogen garanti på at det løser problemet.
Jeg har også været på mit lokale værksted, som også har læst tallene ud og syns de måske er lidt underlige.
(Billede vedhæftet) Har ikke set Sodmasse målt så højt oppe og beregnet så lagt nede.
En gang imellem har bilen ikke regenereret når jeg stopper bilen. Jeg tror at den laver en regenerering som bliver færdig for kort efter at starte en ny. Så hvis jeg er "heldig" når jeg stopper bilen, startes afkølingsblæseren ikke. Ligeledes har Start/Stop også en gang i mellem, været aktiv ved rødt lys i denne periode.
• Bilen har gået 211000Km
• På bilen kan jeg ikke mærke noget, motor gå som den plejer.
• Igen start problemer, starter helt som den plejer.
• Iden problemet kom i Juni, synes jeg endda at den gik rigtig langt på literen. Formentlig fordi filteret var renset. (måske 1-2km længere på literen end før)
• Har rigtig godt optræk, helt som den plejer.
• Går jævnt i tomgang, igen mislyde.
• "Lugter" som den plejer, ikke at brændstof. Udstødning lys grå(hvis den ses)
• Jeg bruger BellAdd City ved hver tank
Er der nogen som har haft lign. problemer?
Hvad tænker i Dyser, katalysator, Temperatur sensor, Knock sensor andet...?
MVH
HHH
Min A6 (Audi A6 3.0Tdi avant quattro 218HK, 2016) fik i februar renset partikelfilteret hos Ketner (Bosch) Aalborg.
Bilen havde forinden ikke meldt nogen fejl, men den regenererede ret tit.
Værkstedet kunne også udlæse at tallene for filteret pegede på et nyt filter eller en rensning.
Jeg fik renset filteret og bilen regenererede som normalt, i de næste md.
Men fra midt juni er den begyndt at konstant lave regenerering når jeg bruger den. (melder igen fejl)
Jeg har vært hos Kentner, de siger tallene på filteret er fine og tror meldbart ikke det er filteret. Har haft tester på bilen. Og henviser yderligere til de tal som de oplyste på min faktura:
Før rens: 32/397 M3/H
Efter rens: 22/410 M3/H
Er disse tal forventeligt ?
De mener, at det nok er min dyser der skal skiftes. (Har hørt fra flere at de "gerne" vil skifte dyser.) Og vil formentlig ikke give nogen garanti på at det løser problemet.
Jeg har også været på mit lokale værksted, som også har læst tallene ud og syns de måske er lidt underlige.
(Billede vedhæftet) Har ikke set Sodmasse målt så højt oppe og beregnet så lagt nede.
En gang imellem har bilen ikke regenereret når jeg stopper bilen. Jeg tror at den laver en regenerering som bliver færdig for kort efter at starte en ny. Så hvis jeg er "heldig" når jeg stopper bilen, startes afkølingsblæseren ikke. Ligeledes har Start/Stop også en gang i mellem, været aktiv ved rødt lys i denne periode.
• Bilen har gået 211000Km
• På bilen kan jeg ikke mærke noget, motor gå som den plejer.
• Igen start problemer, starter helt som den plejer.
• Iden problemet kom i Juni, synes jeg endda at den gik rigtig langt på literen. Formentlig fordi filteret var renset. (måske 1-2km længere på literen end før)
• Har rigtig godt optræk, helt som den plejer.
• Går jævnt i tomgang, igen mislyde.
• "Lugter" som den plejer, ikke at brændstof. Udstødning lys grå(hvis den ses)
• Jeg bruger BellAdd City ved hver tank
Er der nogen som har haft lign. problemer?
Hvad tænker i Dyser, katalysator, Temperatur sensor, Knock sensor andet...?
MVH
HHH
- Vedhæftede filer
-
- tester.jpg (138.18 KiB) Vist 1173 gange
Senest rettet af HHH 7. sep 2023, 10:20, rettet i alt 3 gange.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13257
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4544 times
Re: Partikelfilter
Tak for dit indlæg. Og velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster!
For at tiltrække andre brugere til at klikke ind på dit indlæg og hjælpe dig, har vi brug for din hjælp.
Prøv at kigge på emnets overskrift. Forklarer den hvad det er, indlægget drejer sig om?
Det synes vi ikke i nuværende form og vi vil foreslå dig at lave den om.
Ret derfor venligst overskriften ved at klikke på blyant-knappen i værktøjslinjen øverst i indlægget.
Lav overskriften således:
"Årgang, bilmærke+model, motor – stikord om problemet/spørgsmålet/indholdet"
Eksempel: "2014 VW Touran 1.4 TSI - klaprerende lyd fra kobling i tomgang"
OBS!
Din tråd er midlertidigt flyttet til en "P-plads" hvor andre brugere ikke kan kommentere på den.
Når overskriften er blevet rettet og godkendt, bliver tråden flyttet tilbage, så du kan få hjælp og svar fra forum.
Hvis ikke overskriften er rettet indenfor 14 dage, slettes tråden automatisk.
For at tiltrække andre brugere til at klikke ind på dit indlæg og hjælpe dig, har vi brug for din hjælp.
Prøv at kigge på emnets overskrift. Forklarer den hvad det er, indlægget drejer sig om?
Det synes vi ikke i nuværende form og vi vil foreslå dig at lave den om.
Ret derfor venligst overskriften ved at klikke på blyant-knappen i værktøjslinjen øverst i indlægget.
Lav overskriften således:
"Årgang, bilmærke+model, motor – stikord om problemet/spørgsmålet/indholdet"
Eksempel: "2014 VW Touran 1.4 TSI - klaprerende lyd fra kobling i tomgang"
OBS!
Din tråd er midlertidigt flyttet til en "P-plads" hvor andre brugere ikke kan kommentere på den.
Når overskriften er blevet rettet og godkendt, bliver tråden flyttet tilbage, så du kan få hjælp og svar fra forum.
Hvis ikke overskriften er rettet indenfor 14 dage, slettes tråden automatisk.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13257
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4544 times
Re: Audi A6 3.0Tdi Efter partikelfilter rens, virkede det i 4md, men nu regenereres det altid.
Frigivet, tak
OBS: billede røg åbenbart ud med badevandet ved opdatering af overskrift. Det skal du nok lige tilføje igen..
OBS: billede røg åbenbart ud med badevandet ved opdatering af overskrift. Det skal du nok lige tilføje igen..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1889
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 117 times
Audi A6 3.0Tdi fejl på Differenstryksensor? Regenerere altid partikkelfilteret
Jeg har set det der en del gange og det er dyserne der sprøjter forkert er min erfaring.
Og inden du får checket dyserne i bænk så spørg dem af om de har data fra Bosch på dem for det har de med garanti ikke så de aner ikke hvad de måler dem efter.
Sod mængde beregnet og målt skal følges ad rimligt tæt på hinanden og det må man sige din ikke gør
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Og inden du får checket dyserne i bænk så spørg dem af om de har data fra Bosch på dem for det har de med garanti ikke så de aner ikke hvad de måler dem efter.
Sod mængde beregnet og målt skal følges ad rimligt tæt på hinanden og det må man sige din ikke gør
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 4. sep 2023, 12:10
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Audi A6 3.0Tdi fejl på Differenstryksensor? Regenerere altid partikkelfilteret
Hej
Tak for svar!
Kender du så et sted hvor hvor de kan gøre dette, og hvor de har data?
Når det er dyserne, vil det så ikke også give udslag i andre fejl?
Problemer med at starte.
Brændstofforbruget øges.
Køretøjet rykker og motoren slukker.
Udstødningsgasserne er misfarvede blå eller grå
Bilen lugter af brændstof.
Motoren banker eller lyder usædvanligt.
Værdierne i udstødningsemissionsprøven er dårlige.
Tak for svar!
Kender du så et sted hvor hvor de kan gøre dette, og hvor de har data?
Når det er dyserne, vil det så ikke også give udslag i andre fejl?
Problemer med at starte.
Brændstofforbruget øges.
Køretøjet rykker og motoren slukker.
Udstødningsgasserne er misfarvede blå eller grå
Bilen lugter af brændstof.
Motoren banker eller lyder usædvanligt.
Værdierne i udstødningsemissionsprøven er dårlige.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 28. aug 2015, 16:37
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Audi A6 3.0Tdi fejl på Differenstryksensor? Regenerere altid partikkelfilteret
har du prøvet at regenerer med vcds. således at du kan se om den kommer langt nok op i temperatur/eller kan regenerer.
på min egen har jeg fået renset dpf efter defekt gløderør. da den bruger ekstra diesel samt gløderør til at hæve temp.
efter nye gløderør ingen problemer.
Mvh
Kent
på min egen har jeg fået renset dpf efter defekt gløderør. da den bruger ekstra diesel samt gløderør til at hæve temp.
efter nye gløderør ingen problemer.
Mvh
Kent
Audi A6 3,0 tdi. med hele svineriet af udstyr lækkert
Touran Highline 2,0 tdi 170 hk
Suzuki gsxr 750
Touran Highline 2,0 tdi 170 hk
Suzuki gsxr 750
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 4. sep 2023, 12:10
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Audi A6 3.0Tdi fejl på Differenstryksensor? Regenerere altid partikkelfilteret
Nej,
Godt forslag.
Jeg har ikke selv tester og ej mekaniker.
Det er mit "lokal" værksted, som har læst tallene ud.
Da vi/han læste disse tal ud var bilen igang med en regenereringen og den havde ståret på i ca. 20min.
Han kigge ikke meget på temperaturene.
Jeg vil dog sige, at jeg tror den regenerer som den skal.
Når jeg stopper bilen lugter den meget varm under bunden og man kan lige frem mærke varmen komme ud under bunden. Helt som det peljer.
Men Ketner (Bosch)i Aalborg har nu sagt at de gerne vil have Audi's egen tester på den.
De siger de formentlig kan se noget mere ud af den.
Godt forslag.
Jeg har ikke selv tester og ej mekaniker.
Det er mit "lokal" værksted, som har læst tallene ud.
Da vi/han læste disse tal ud var bilen igang med en regenereringen og den havde ståret på i ca. 20min.
Han kigge ikke meget på temperaturene.
Jeg vil dog sige, at jeg tror den regenerer som den skal.
Når jeg stopper bilen lugter den meget varm under bunden og man kan lige frem mærke varmen komme ud under bunden. Helt som det peljer.
Men Ketner (Bosch)i Aalborg har nu sagt at de gerne vil have Audi's egen tester på den.
De siger de formentlig kan se noget mere ud af den.
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4124
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: Audi A6 3.0Tdi fejl på Differenstryksensor? Regenerere altid partikkelfilteret
Jeg havde prøvet at køre den til KJ auto ved Over Kæret inden du kører den mod Audi.
Kristian ejeren er super kompetent og de er specialister i VAG, og han roder med mange af de dyre og større modeller. Jeg har endnu ikke smidt en bil hos ham han ikke har kunnet fikse.
Kristian ejeren er super kompetent og de er specialister i VAG, og han roder med mange af de dyre og større modeller. Jeg har endnu ikke smidt en bil hos ham han ikke har kunnet fikse.
2020 Audi E-tron 55
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1889
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 117 times
Re: Audi A6 3.0Tdi fejl på Differenstryksensor? Regenerere altid partikkelfilteret
De kører helt fint og intet at mærket andet end at de fylder filteret. Man plejer at kunne de den ryger sort ud af udstødningen når den får nogle gas stød ved stilstand. Så vidt jeg ved er de data på dyserne ikke frigivet af Bosch så ingen har demHHH skrev:Hej
Tak for svar!
Kender du så et sted hvor hvor de kan gøre dette, og hvor de har data?
Når det er dyserne, vil det så ikke også give udslag i andre fejl?
Problemer med at starte.
Brændstofforbruget øges.
Køretøjet rykker og motoren slukker.
Udstødningsgasserne er misfarvede blå eller grå
Bilen lugter af brændstof.
Motoren banker eller lyder usædvanligt.
Værdierne i udstødningsemissionsprøven er dårlige.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 4. sep 2023, 12:10
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Audi A6 3.0Tdi fejl på Differenstryksensor? Regenerere altid partikkelfilteret
Hej
Jeg tror du har ret.
Jeg havde en snak med en sælger fra BellAdd i DK.
Han sagde at jeg kunne prøve med en "Bell Add system cleaner- One Shot".
Så det har jeg prøvet, "Bell Add system cleaner- One Shot" i tanken, da jeg havde ca. 12 liter tilbage. Og så nogle turer med høje omdrejninger.
Og de sidste 9 ture hvor jeg har kørt har der ikke været noget.
De ture plejer den at gå igang med en regenerering så det ser ud til at den har haft en effekt.
Hvis jeg får Bosch i Aalborg (Ketner) til at pille dyser ud og rense, vil de helt sikkert sige at nogle af dem skal skiftes.
Er der nogle som har oplevet så stor forskel på brug af BellAdd, at den går fra en gentagende fejl for der efter at forsvinde?
Vil helt sikkert komme igen, hvis jeg ikke gør mere.
Men jeg har tænkt at bruge denne "Bell Add system cleaner- One Shot" indimellem for at holde systemet rent. Godt nok koster den lidt, men hvis alternativet er nye dyser/store værksteds regninger, så betyder det ikke noget.
Hvad tænker I?
Jeg tror du har ret.
Jeg havde en snak med en sælger fra BellAdd i DK.
Han sagde at jeg kunne prøve med en "Bell Add system cleaner- One Shot".
Så det har jeg prøvet, "Bell Add system cleaner- One Shot" i tanken, da jeg havde ca. 12 liter tilbage. Og så nogle turer med høje omdrejninger.
Og de sidste 9 ture hvor jeg har kørt har der ikke været noget.
De ture plejer den at gå igang med en regenerering så det ser ud til at den har haft en effekt.
Hvis jeg får Bosch i Aalborg (Ketner) til at pille dyser ud og rense, vil de helt sikkert sige at nogle af dem skal skiftes.
Er der nogle som har oplevet så stor forskel på brug af BellAdd, at den går fra en gentagende fejl for der efter at forsvinde?
Vil helt sikkert komme igen, hvis jeg ikke gør mere.
Men jeg har tænkt at bruge denne "Bell Add system cleaner- One Shot" indimellem for at holde systemet rent. Godt nok koster den lidt, men hvis alternativet er nye dyser/store værksteds regninger, så betyder det ikke noget.
Hvad tænker I?