Jeg har sådan en vogn fra 2018 med EA888 motoren i, CHHB.
Kode: Vælg alt
Fredag,22,September,2023,14:16:47:31761
VCDS -- Windows baseret VAG/VAS emulator - Kører på Windows 10 x64
VCDS version: NEZ 23.3.1.0 HEX-V2 CB: 0.4631.4
Dataversion: 20230424 DS346.2
www.vcds.dk
Stelnummer: WVWZZZ3CZJE171035 Indreg.nr.:
Kørestrækning: 82150km Reparationsordre:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
adresse 01: Motor Forklaringsfil: NEZ\06K-907-425-V1.clb
Styreenhed reservedelsnr. : 3G0 906 259 HW: 06K 907 425 E
Komponent og/eller version : 2.0l R4 TFSI H13 0004
Software kodning : 091D00122474050B3000
Forhandlernummer : WSC 29754 001 1048576
ASAM datasæt : EV_ECM20TFS0203G0906259 001007 (VW48)
ROD: EV_ECM20TFS0203G0906259_VW48.rod
VCID: 698FB0AE39FE2352B85-803C
1 fejl fundet:
15451 - Ventil til gearoliekøler
P2754 00 [039] - Kortslutning til stel
[Transmission Fluid Cooler Control Circuit Low]
Ikke bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 1
Kørestrækning: 82150 km
Dato: 2023.09.22
Tid: 14:15:30
Motoromdrejningstal: 796.75 /min
Normeret belastningsværdi: 9.0 %
Kørehastighed: 0 km/t
Kølevæsketemperatur: 79 °C
Indsugningsluft temperatur: 49 °C
Barometerstand lufttryk: 990 mbar
Kl. 30 spænding: 13.066 V
Nulstillingstæller for EOBD: 40
Motor: driftstilstand: IS
STATE_LS_SAE[1]: OL_CDN
T_AST_SAE: 0 s
MAP_MES_SAE: 31 kPa
Lambdaondespænding cyl.-rk. 1: sonde 1 (bredbåndssonde): 1.997 V
FAC_TPS_1_SAE: 12.500000 %
FUP_H_SAE: 11570.0 kPa
Readiness: 1110 0001
Jeg har googlet mig tynd, og hyppigste fejl er at der siver vand ud i stikket og at der derfor er kortslutning.
Jeg har i dag haft skildt ad så jeg har kunnet komme ned og se på stikket samt tjekket alle sikringer. Alt er i skønneste orden. Jeg kan simpelthen ikke finde noget at se på tingene.
Så har jeg forsøgt at kigge på de 2 stelforbindelser jeg lige kunne få øje på i motorrummet, og de ser også helt fine ud.
Det betyder jo ikke at N82 ventilen ikke er defekt, men VW vil have 5100kr for at skifte den, og 1400kr for en fejlsøgning af problemet. Så inden den ryger til dem ville jeg lige se an her om der er noget jeg mangler at kunne gøre selv først?
På forhånd tak