Polo TDI 1.4 - måske EGR problem ?

Besvar
Repsak
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. okt 2023, 09:30
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Polo TDI 1.4 - måske EGR problem ?

Indlæg af Repsak » 23. okt 2023, 09:45

Hej folkens.
Jeg har en VW POLO V (6R1, 6C1) 1.4 TDI (90Hk)

Jeg fik renset dyserne med jetclean på et værksted for et par måneder siden da den bankede og hakkede når den startes fra kold.

Men nu fik jeg sammen problem igen men det eskalerede sig hurtigt til at jeg ikke kan få gang i den nu. Den kører fint på starteren men den gider ikke klemme motoren igang og hvis den gør så er det kun nogle få host uregelmæssigt og stopper.

Fik så læst op på at det nok ikke var min ene dyse men min ERG ventil der måske var kokset til.
Læste også man selv kunne rense den. Men har ikke en ide om hvor den er selvom jeg har kigget YouTube igennem.
Og har ikke en motorlæser heller for at aflæse fejlkoder.
Gode råd er velkommen og har vedhæftet et billede af min motor.
Håber at høre fra jer.
Jeg bor i Kalundborg
Vedhæftede filer
16980506780397862407207080578326.jpg
16980506780397862407207080578326.jpg (230.96 KiB) Vist 1308 gange

Repsak
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. okt 2023, 09:30
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo TDI 1.4 - måske EGR problem ?

Indlæg af Repsak » 23. okt 2023, 10:04


Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 516
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Re: Polo TDI 1.4 - måske EGR problem ?

Indlæg af Mathiasen » 23. okt 2023, 10:11

Få udlæst fejlkoder, så er du meget tættere på en løsning end ved at prøve at gætte dig frem :)
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

micki_w
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 8. maj 2012, 19:06
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo TDI 1.4 - måske EGR problem ?

Indlæg af micki_w » 5. nov 2023, 13:01

Hej

Jeg står med nøjagtig samme problem, dog efter en 3-4 forsøg på nøglen får den hostet sig i gang
og efter et 1 minuts tid med hosten og hakken, begynder den og går rent og kører som en drøm indtil næste
gang jeg starter den fra kold.
Så er det samme omgang igen.

Kan dog tilføje, at jeg har haft EGR-ventil af og renset for sod samt rørene og derefter kørt servicerens i tanken og
kørt tur med høje omdrejninger.

Da jeg skulle starte fra kold igen havde det intet hjulpet, så er stadig på bar bund.
Men dog har jeg en ren EGR-ventil nu.

Mariusboos
Nyt medlem
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. sep 2013, 07:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Polo TDI 1.4 - måske EGR problem ?

Indlæg af Mariusboos » 4. dec 2023, 19:42

har du set til højtrykpumpe

micki_w
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 8. maj 2012, 19:06
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo TDI 1.4 - måske EGR problem ?

Indlæg af micki_w » 4. dec 2023, 20:20

Hej

Jeg fandt problemet på min polo.

Måtte opgive selv og kører til mekanikeren han kunne intet galt se på VCDS og han forslog at vi pillede dyserne
ud og sendte dem til en ekspert der sætter dem i en bænk og måler dem igennem.

Han konstateret at elektronikken i dem der var færdig og det var før set på de delhi dysser.

Så jeg måtte desværre ofre 3 nyrenoverede dysser. av av av

Men den kører som en drøm igen.

Mariusboos
Nyt medlem
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. sep 2013, 07:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Polo TDI 1.4 - måske EGR problem ?

Indlæg af Mariusboos » 4. dec 2023, 21:21

hvad kostede ny dyser og hvor købte du dem hen

micki_w
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 8. maj 2012, 19:06
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo TDI 1.4 - måske EGR problem ?

Indlæg af micki_w » 7. dec 2023, 17:46

Det var bare min mekanikker der skaffede dem.

og de kostede ca. 3600kr plus moms pr. stk. og det er det man kalder renoverede dysser.

nye kostede vidst 6000kr eller sådan noget.

Han sagde jeg måske godt kunne finde dem 1000 kr billigere pr. stk på autodoc hvis jeg ønskede det og han skulle også nok montere dem.

Men hvis jeg købte af ham ydet han 3 års garanti på reparationen og dysserne, det ville han jo selvfølgelig ikke hvis jeg selv kom med dysserne fra autodoc

Besvar

Tilbage til "Motor"