Passat GTE død motor efter 63.000km

Besvar
Jespergte
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. nov 2023, 23:13
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Passat GTE død motor efter 63.000km

Indlæg af Jespergte » 16. nov 2023, 23:23

Hej Alle sammen
Motoren i min Passat GTE fra 2019 er blevet erklæret død, grundet en fejl på benzin pumpen har den fyldt benzin ind i olien ( næsten 3 liter) og derved fjernet alt smøring i motoren.
Turbomotor motor skal derfor skiftes og vw vil ikke have noget med sagen at gøre på trods af at bilen kun har kørt 63.000km

Er der nogen der kan renovere sådan en motor eller er eneste mulighed at købe en ny motor?

Jeg er åben for alle forslag.

Venligst
Jesper

Bace
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 21. sep 2013, 09:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Passat GTE død motor efter 63.000km

Indlæg af Bace » 17. nov 2023, 07:04

Kunne være interessant at høre lidt mere omkring service historik på bilen, hvis den har været serviceret hos VW ville jeg forvente at de kom med en kulance pris for udskiftning…

Hvad har der været af symptomer inden motoren gik død?

Men for at svare på spørgsmålet, så er der næppe meget at gøre hvis så meget benzin har været blandet i motorolien, da det lejer mv. sansynligvis ikke har overlevet.

Jespergte
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. nov 2023, 23:13
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat GTE død motor efter 63.000km

Indlæg af Jespergte » 17. nov 2023, 08:09

Den er ikke serviceret hos vw, det burde den måske være.
Der var ingen symptomer overhoved, den skrev midt ude på motorvejen at der var et motor problem og den skrev at motoren ikke skulle slukkes. Det gjorde jeg dog alligevel men skaden var sket.

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1386
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 218 times

Re: Passat GTE død motor efter 63.000km

Indlæg af Henrik2800 » 17. nov 2023, 08:47

En brugt motor incl. turbo er nok den bedste løsning.
Der er meget i motoren som kan have taget skade af dårlig smøring,
så renovering vil være for dyrt, og med risiko for at der er skjulte fejl.

https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... &_osacat=0
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Passat GTE død motor efter 63.000km

Indlæg af KBoesen » 17. nov 2023, 22:58

Brugt motor i, som Henrik foreslår.

Hvis det kan trøste dig, har jeg ALDRIG hørt om den fejl før og den motor er overordnet total skudsikker.
Så tyder meget på, at du bare har været sygt uheldig. :-(
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
DanielSan
Nyt medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 78 times
Been thanked: 23 times

Re: Passat GTE død motor efter 63.000km

Indlæg af DanielSan » 18. nov 2023, 11:44

Jeg har aldrig hørt om en EA211 1.4 TSI have sådan en fejl. Det er hvad man kalder et uheld.

Lige netop derfor opfordrer jeg folk med komplekse drivlinjer (GTE) at få serviceret ved VW. Det havde været dækket af kulance - og forhåbenligt havde de kunne finde fejlen ved 60.000km servicet... Er det ikke også der, der skiftes tændrør på denne motor?

I dit tilfælde ville jeg kigge efter en brugt motor. Jeg tænker ikke, ar det er super dyrt, men det er ærgerligt, og ikke en fejl jeg nogensinde har hørt om før... Jeg føler med dig!
These users thanked the author DanielSan for the post:
3460peer

Brugeravatar
Lau16
Medlem
Indlæg: 756
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 59 times
Been thanked: 98 times

Re: Passat GTE død motor efter 63.000km

Indlæg af Lau16 » 18. nov 2023, 20:04

DanielSan skrev:
18. nov 2023, 11:44

Lige netop derfor opfordrer jeg folk med komplekse drivlinjer (GTE) at få serviceret ved VW. Det havde været dækket af kulance - og forhåbenligt havde de kunne finde fejlen ved 60.000km servicet... Er det ikke også der, der skiftes tændrør på denne motor?
Kulance på en bil fra 2019 :lol: :lol:

Surt med motoren :(
These users thanked the author Lau16 for the post:
Chr-Hj
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1739
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: Passat GTE død motor efter 63.000km

Indlæg af Thor-thor » 19. nov 2023, 13:47

Lau16 skrev:
18. nov 2023, 20:04
DanielSan skrev:
18. nov 2023, 11:44

Lige netop derfor opfordrer jeg folk med komplekse drivlinjer (GTE) at få serviceret ved VW. Det havde været dækket af kulance - og forhåbenligt havde de kunne finde fejlen ved 60.000km servicet... Er det ikke også der, der skiftes tændrør på denne motor?
Kulance på en bil fra 2019 :lol: :lol:
Har selv, for en del år siden, fået kulancedækning på en bil der var over 4 år gammel/over 140.000 km. Så det kan lade sig gøre

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1386
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 218 times

Re: Passat GTE død motor efter 63.000km

Indlæg af Henrik2800 » 19. nov 2023, 13:52

"for en del år siden"
Regn ikke med kulance fra Semler.
Min brændstofpumpe døde 5 måneder efter garanti udløb, kulance 0 kr. :(
Hvis du er heldig, så ganger de prisen med 2, og tilbyder at du kun betaler 50% :?
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1739
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: Passat GTE død motor efter 63.000km

Indlæg af Thor-thor » 19. nov 2023, 15:26

Henrik2800 skrev:
19. nov 2023, 13:52
"for en del år siden"
Regn ikke med kulance fra Semler.
Det var i 2015, så vidt jeg husker. Importøren gav stumpen (EGR køler) og forhandleren dækkede størstedelen af arbejdstiden. Så det kan altså lade sig gøre.
Bortset fra det ville jeg heller ikke basere mit servicevalg på en (spinkel?) mulighed for kulance

Besvar

Tilbage til "Motor"