Polo 6R 1.2 TSI CBZC motor rysten ved deacceleration

Besvar
Ymerdrys
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24. jul 2020, 18:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Polo 6R 1.2 TSI CBZC motor rysten ved deacceleration

Indlæg af Ymerdrys » 17. dec 2023, 22:26

Hej allesammen.

Min Polo 6R 1.2 TSI CBZC er begyndt at ryste når man motorbremser i gear, men kun imellem 50->40km/t. Kobler jeg ud er der intet. Så min tanke var at det var nogle motorbeslag der var begyndt at være møre. Har derfor haft kødbenet afmonteret og det er som nyt. De to andre beslag er inspiceret og der er ikke overdreven bevægelse i dem heller.

Bilen har for nyligt fået ny tændspole, nye tændrør, tændkabler. Så begyndte MAF'en at aflæse for lave værdier og blev skiftet da en rens ikke var nok. Bruger jeg bremserne når man motorbremser forsvinder det næsten 100%. Det er heller ikke altid det sker, så derfor virker det mere som om der kommer noget rest brændstof frem til en cylinder eller noget lignende. Men jeg kan simpelthen ikke lige pinpointe det selv. Nogen der har oplevet noget lignende?

Data på bilen:

1.2 TSI CBZC med den nye kæde, så den rasler, men er tjekket og burde være fin.
145000km med et service interval på 10k km.
Gearkassen har fået ny olie for 25k km siden.
Spjældhuset er blevet renset og var godt fedtet ind. Blev gjort samtidig med MAFen.

Jeg har adgang til lift, en stor autel så kan aflæse og programmere, så nogen der har et fif til noget jeg kan tjekke op på, se af værdier, et eller andet?

mvh Ymse

Besvar

Tilbage til "Motor"