Hej dygtige folk,
Jeg ved ikke så meget om biler men jeg har sygt meget brug for dem...
Min Fabia (113.000km) kører super godt, dog har den et irriterende mønster. Den starter uden problemer efter en nats ro, men hvis jeg parkerer og slukker moteren er det som om strømmen går ned..Når jeg drejer kontakten til venstre for rettet sker der ingen ting og når jeg sætter tænding på tjuk tjuk tjukker den men tager ikke fat. Når bilen har kølet lidt ned kan man starte den igen uden problemer. Jeg har haft den hos min mekanikker som skiftede 'dynamo remmen' og jeg har selv skiftet batteriet for en måned siden, men fejlen er der stadig. Jeg har læst på en del forums og der er mange bud - Temperaturføler, relæ'er osv.
Sætter stor pris på hjælp
Skoda Fabia Combi 2008 vil ikke starte
-
Smedegaard
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Mathiasen
- Medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 215 times
- Been thanked: 197 times
Re: Skoda Fabia Combi 2008 vil ikke starte
Så det er kun hvis du parkerer og du skal starte bilen igen når den er varm?
Det kunne lyde lidt som en starter-motor der har det for hårdt når motoren er varm, og ikke giver nok omdrejninger til at starte bilen. Start med at tjekke de elektriske forbindelser til starteren. Stelforbindelsen til motoren også.
Hvilken årgang og motor er der tale om?
Det kunne lyde lidt som en starter-motor der har det for hårdt når motoren er varm, og ikke giver nok omdrejninger til at starte bilen. Start med at tjekke de elektriske forbindelser til starteren. Stelforbindelsen til motoren også.
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010
-
Nicklossi
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 757 times
Kan ikke huske om det er den motortype eller årgang, men var der ikke nogle modeller man skulle kode startmotoren, så den gav lidt flere omdrejninger når den var varm?Mathiasen skrev: ↑21. mar 2025, 12:03Så det er kun hvis du parkerer og du skal starte bilen igen når den er varm?
-
DangerDane
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 170 times
Det var i motorstyringen der skulle ændres så starteren kørte med flere omdrejninger aka Hot-Start-Fix som bla. skulle bruges på 3BG og deslige. Problemet opstår "som regel" på grund af en slidt starter, altså den starter bilen fint normalt, andet end lige når den er driftsvarm.