Bøjler til PD enheder

Besvar
ThomasD
Helt nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Bøjler til PD enheder

Indlæg af ThomasD » 10. nov 2025, 23:01

Hej
Jeg har lige skiftet dysepakninger efter at have bøvlet med startvaskeligheder og røg pga. uforbrændt diesel i udstødningen. Nye pakninger løste problemet. Men: Lagde mærke til at dyserne har slidt spor i topstykket som følge af den noget sløje fastgørelse. Og oringene var ret kvaste. Det er åbenbart et almindeligt problem, og nogle firmaer har tænkt over hvordan man kan forbedre dette.

Er der nogen der har erfaringer med disse bøjler https://07eins.com/

Skulle angiveligt løse problemet en gang for alle forudsat at sliddet i topstykket ikke er for stort. Min Audi A2 har kørt 370.000.

Hilsen Thomas

Nicklossi
Aktiv medlem
Geografisk region: Fyn
Has thanked: 91 times
Been thanked: 757 times

Re: Bøjler til PD enheder

Indlæg af Nicklossi » 11. nov 2025, 11:50

Aldrig hverken set eller hørt om dem før. Det er også lidt vildt at give 2200,- for tre bøjler til at holde dyserne 😅

Mon ikke de nye o-ringe holder fint de næste 200.000 km med de originale brikker?

ThomasD
Helt nyt medlem
Geografisk region: København
Been thanked: 0

Indlæg af ThomasD » 11. nov 2025, 12:09

De holder næppe længe... Skiftede oringe sidste gang for ca 10.000 km siden. Det var godt nok Elring og ikke originale BOSCH (det er de nye jeg har sat i), så jeg tror at sliddet i topstykket og den horisontale bevægelse gør at oringene ikke holder længere.

Jeg tror jeg vil prøve - det er peanuts i forhold til et nyt topstykke... og regner bestemt med at beholde bilen nogle år endnu.

dalix
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Been thanked: 7 times

Indlæg af dalix » 18. nov 2025, 11:28

Det tidligere Midtjysk cylinder service ( som nu heder AC motors i Viborg ) lavede for år tilbage forstærkede o ringe til PD enhederne. Som jeg husker de skulle det fungere rigtig godt, i forhold til de originale oringe, hvis der var slidt spor i dysebrønden.
Ved ikke om de stadig har dem

Besvar

Tilbage til "Motor"