Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 22:50
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Hej
Efter at have hørt støj/rallen og set kileremmen/multiremmen hoppe i tomgang besluttede jeg at skifte den.
Problemet er der desværre stadig.
Det er udelukkende i tomgang og specielt når man drejer hjulene, tænder aircon, eller bruger strøm (langt lys, fuld blæser etc.)
Nu har jeg bestilt en remstrammer hos www.nap.dk (omkring 800,-)
Er der nogen der har specielle tips til udskiftning af remstrammeren eller bud på om fejlen kan skyldes et slidt leje ?
Mvh
Kasper
Golf TDI 1,9 03' ASZ PD130
Efter at have hørt støj/rallen og set kileremmen/multiremmen hoppe i tomgang besluttede jeg at skifte den.
Problemet er der desværre stadig.
Det er udelukkende i tomgang og specielt når man drejer hjulene, tænder aircon, eller bruger strøm (langt lys, fuld blæser etc.)
Nu har jeg bestilt en remstrammer hos www.nap.dk (omkring 800,-)
Er der nogen der har specielle tips til udskiftning af remstrammeren eller bud på om fejlen kan skyldes et slidt leje ?
Mvh
Kasper
Golf TDI 1,9 03' ASZ PD130
Kasper
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
skift friløbsremskiven på generatoren den koster 700 plus moms ved Vw så er problemet væk.
men du skal bruge special værktøj til opgaven.
men du skal bruge special værktøj til opgaven.
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 22:50
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Er det denne her:
Og det noget specialværktøj der kan købes , hvor ?
Og det noget specialværktøj der kan købes , hvor ?
- Vedhæftede filer
-
- Freewheel.JPG (52.92 KiB) Vist 4337 gange
Kasper
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1968
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus N
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Ja, det er den !
Og det kan selvfølgelig også godt være den, men det kan altså godt være din remstrammer også. Har skiftet remstrammeren på min 1.9 TDI ARL. Den gjorde det samme som din, og kom desuden med en mærkelig skurelyd. Det er nu snart km. 40.000 siden, og lyden er ikke kommet tilbage, og jeg har ikke skiftet remskiven på min generator !
Og det kan selvfølgelig også godt være den, men det kan altså godt være din remstrammer også. Har skiftet remstrammeren på min 1.9 TDI ARL. Den gjorde det samme som din, og kom desuden med en mærkelig skurelyd. Det er nu snart km. 40.000 siden, og lyden er ikke kommet tilbage, og jeg har ikke skiftet remskiven på min generator !
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
du kan jo tjekke det ved at afmont rem og tjekke om der er friløb den ene vej
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 22:50
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Da jeg skiftede remmen checkede jeg alle rullerne ved at rykke lidt i dem og rulle dem, de kørte fint.
Golfen har kørt omkring 195.000 km, så det kan jo være alle de nævnte dele
Vender tilbage nå jeg får skiftet remstrammeren.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=234251
Golfen har kørt omkring 195.000 km, så det kan jo være alle de nævnte dele
Vender tilbage nå jeg får skiftet remstrammeren.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=234251
Kasper
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1514
- Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Hej Kimb - som jeg skrev i et andet forum, har jeg samme problem med dne skurelyde. Hvad måtte du smide efter sådan en ny remstrammer? Det er hele "klumpen" vi snakker omKimb skrev:Ja, det er den !
Og det kan selvfølgelig også godt være den, men det kan altså godt være din remstrammer også. Har skiftet remstrammeren på min 1.9 TDI ARL. Den gjorde det samme som din, og kom desuden med en mærkelig skurelyd. Det er nu snart km. 40.000 siden, og lyden er ikke kommet tilbage, og jeg har ikke skiftet remskiven på min generator !
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 411
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 23 times
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Jeg har lige skiftet mit medløber hjul på min Bora med AGR motor. Den kan findes til ~500,- incl moms. Min rem hylede også lidt ved koldstart og det fik pludselig ende, ved at hjulet snurrede af akslen på generatoren. Dét lyder ikke godt... Men jeg skulle ikke bruge noget special værktøj, blot en torx top. Men hjulet så også noget anderledes ud end den der er linket til her. Det tog ca. en time og skifte den og kostede mig 700,- incl moms med rem og hjul.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1514
- Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Tror min ser lidt anderledes ud. Det er en AGU med klimakompressor, så tror sgu det er hele remstrammeren, som skal skiftes. Den har en meget ubehagelig "skurelyd", når klimakompressor kobles ind. Kompressoren er helt "ny", så det kan sgu næsten kun være remstrammer.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 22:50
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Så blev remstrammeren skiftet og det hjalp en hel del.
Dvs. jeg mener stadig at der noget rallen når aircon bliver tændt.
MEN det er ikke generator eller remstrammer det er sikker der er ingen lyde fra dem.
Indtil jeg kan få undersøgt aircon kompresser, vil jeg hæve tomgangen fra 800 til 1.100 omdr.
Tak for jeres indlæg.
Dvs. jeg mener stadig at der noget rallen når aircon bliver tændt.
MEN det er ikke generator eller remstrammer det er sikker der er ingen lyde fra dem.
Indtil jeg kan få undersøgt aircon kompresser, vil jeg hæve tomgangen fra 800 til 1.100 omdr.
Tak for jeres indlæg.
Kasper
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1514
- Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Melder du ikke lige tilbage, når du har fejlsøgt på klimakompressor?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1968
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus N
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Mener jeg gav omkring krm 700 for en original i Tyskland !arj9k skrev:Hej Kimb - som jeg skrev i et andet forum, har jeg samme problem med dne skurelyde. Hvad måtte du smide efter sådan en ny remstrammer? Det er hele "klumpen" vi snakker omKimb skrev:Ja, det er den !
Og det kan selvfølgelig også godt være den, men det kan altså godt være din remstrammer også. Har skiftet remstrammeren på min 1.9 TDI ARL. Den gjorde det samme som din, og kom desuden med en mærkelig skurelyd. Det er nu snart km. 40.000 siden, og lyden er ikke kommet tilbage, og jeg har ikke skiftet remskiven på min generator !
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 22:50
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Der er ikke så meget om emnet så jeg holder tråden varm. (den fejl skal f..... findes
Efter at have lyttet med stetoskob er jeg stadig ikke kommet fejlen tættete.
Lyden bliver forstærket i det øjeblik AC bliver tændt men når den køre er lyden samme nivue som før.
Aircon check og kompresser udskiftning er IKKE billig, så jeg bestilte også et frihjulsleje til generatoren for 450,-
Der er mange historier på div forums om hvordan et nyt "freewheel" fjernede lyden. Derfor skal det lige prøves først.
Værktøjet fandt jeg i UK, det hedder bla. "Laser 3307 VW alternator tool"
Alternator Pulley Fix
Symptoms were:
- Occasional alternator light & "Alternator workshop!" warning on the dash (but charging voltage OK at 14v)
- Excessive vibration/rumble at idle and constant engine speed
- Screeching from power steering at full lock, or when steering at a standstill
Lidt interesant læsning fra Elstock omkring "friløbsremskive"
Sidst i 90´erne begyndte bilfabrikanterne, at montere remskiver på generatorer, der kun trækker i den ene omløbsretning, i daglig tale "friløbsremskiver", og sammen med dem kom også mange spørgsmål : - Hvorfor nu det?
De monteres primært på generatorer til dieselmotorer, og da netop de har udviklet sig meget de senere år, bliver kravene til dem, om mindre støj og vibrationer, større.
Pga. motorens omdrejningshastighed under kompression og arbejdsslag er forskellig, vil de perifere motorkomponenter, herunder også generatoren, naturligvis også følge disse hastighedsudsving.
Generatorens store masse vil belaste drivremmen anseeligt, da rotoren skiftevis opbremses og accelereres. Denne hastighedsændring, som er mest markant ved tomgang, vil får remmen til skiftevis at strammes og slækkes, og derved få den til at svinge. (I lighed med en streng på en guitar.)
Er der monteret en friløbs-remskive, vil den optage de bremsende kræfter på remmen og udjævne påvirkningerne på remmen og generatoren.
Vær opmærksom på flg. ved arbejde med ladning på køretøjer med generatorer monteret med friløbsremskiver:
Det har vist sig, at denne type remskive ret ofte bliver defekt.
Den indbyggede kobling slides og remskiven roterer på akslen i lighed med et leje. Ladelampen lyser og generatoren ser ud som om den roterer. I virkeligheden kan det ske, at generatoren står stille og kun remskiven roterer. Testes generatoren i en testbænk, kan remmens træk gøre, at remskiven belastes skævt og låser, således at generatoren virker uden problemer i testbænken.
Kører køretøjet i nogen tid med en ”lysende” ladelampe og årsagen er en defekt kobling i remskiven, vil dette udvikle varme i koblingen. Denne varme kan gøre, at remskiven låses fast og ladelampen derved ophører med at lyse. Brugeren af bilen tror nu at der er tale om en periodisk fejl.
De mest anvendte remskiver med friløb, har Elstock samlet i et sortiment, for at gøre dig i stand til at løse kundens problem uden at skulle skifte hele generatoren. Sortimentets bestillingsnr er 96-0019.
Er du i tvivl, eller ønsker yderligere oplysninger - så kontakt Elstock´s tekniske hot-line
Efter at have lyttet med stetoskob er jeg stadig ikke kommet fejlen tættete.
Lyden bliver forstærket i det øjeblik AC bliver tændt men når den køre er lyden samme nivue som før.
Aircon check og kompresser udskiftning er IKKE billig, så jeg bestilte også et frihjulsleje til generatoren for 450,-
Der er mange historier på div forums om hvordan et nyt "freewheel" fjernede lyden. Derfor skal det lige prøves først.
Værktøjet fandt jeg i UK, det hedder bla. "Laser 3307 VW alternator tool"
Alternator Pulley Fix
Symptoms were:
- Occasional alternator light & "Alternator workshop!" warning on the dash (but charging voltage OK at 14v)
- Excessive vibration/rumble at idle and constant engine speed
- Screeching from power steering at full lock, or when steering at a standstill
Lidt interesant læsning fra Elstock omkring "friløbsremskive"
Sidst i 90´erne begyndte bilfabrikanterne, at montere remskiver på generatorer, der kun trækker i den ene omløbsretning, i daglig tale "friløbsremskiver", og sammen med dem kom også mange spørgsmål : - Hvorfor nu det?
De monteres primært på generatorer til dieselmotorer, og da netop de har udviklet sig meget de senere år, bliver kravene til dem, om mindre støj og vibrationer, større.
Pga. motorens omdrejningshastighed under kompression og arbejdsslag er forskellig, vil de perifere motorkomponenter, herunder også generatoren, naturligvis også følge disse hastighedsudsving.
Generatorens store masse vil belaste drivremmen anseeligt, da rotoren skiftevis opbremses og accelereres. Denne hastighedsændring, som er mest markant ved tomgang, vil får remmen til skiftevis at strammes og slækkes, og derved få den til at svinge. (I lighed med en streng på en guitar.)
Er der monteret en friløbs-remskive, vil den optage de bremsende kræfter på remmen og udjævne påvirkningerne på remmen og generatoren.
Vær opmærksom på flg. ved arbejde med ladning på køretøjer med generatorer monteret med friløbsremskiver:
Det har vist sig, at denne type remskive ret ofte bliver defekt.
Den indbyggede kobling slides og remskiven roterer på akslen i lighed med et leje. Ladelampen lyser og generatoren ser ud som om den roterer. I virkeligheden kan det ske, at generatoren står stille og kun remskiven roterer. Testes generatoren i en testbænk, kan remmens træk gøre, at remskiven belastes skævt og låser, således at generatoren virker uden problemer i testbænken.
Kører køretøjet i nogen tid med en ”lysende” ladelampe og årsagen er en defekt kobling i remskiven, vil dette udvikle varme i koblingen. Denne varme kan gøre, at remskiven låses fast og ladelampen derved ophører med at lyse. Brugeren af bilen tror nu at der er tale om en periodisk fejl.
De mest anvendte remskiver med friløb, har Elstock samlet i et sortiment, for at gøre dig i stand til at løse kundens problem uden at skulle skifte hele generatoren. Sortimentets bestillingsnr er 96-0019.
Er du i tvivl, eller ønsker yderligere oplysninger - så kontakt Elstock´s tekniske hot-line
Kasper
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Hej Lomme
Har du fået skiftet remhjulet på din generator ? Og var det noget som reducerede støjen yderligere ?
Jeg roder nemlig med samme problem bare på en Touran TDI. Har du mærket på dit remhjul om modløbet var defekt ?
Eller er det ikke til at mærke bare ved at dreje på remhjulet når remmen er taget af ? Jeg har nemlig ikke selv haft tid til at prøve det på min Touran endnu !
Jeg har fundet en remstrammer her : http://www.touran-ersatzteile.de/Riemen ... Touran-TDI
Men synes ikke lige jeg har kunnet finde et remhjul nogen steder på nettet ? Har du købt dit hos VW ?
Stor hilsen
Torben
Har du fået skiftet remhjulet på din generator ? Og var det noget som reducerede støjen yderligere ?
Jeg roder nemlig med samme problem bare på en Touran TDI. Har du mærket på dit remhjul om modløbet var defekt ?
Eller er det ikke til at mærke bare ved at dreje på remhjulet når remmen er taget af ? Jeg har nemlig ikke selv haft tid til at prøve det på min Touran endnu !
Jeg har fundet en remstrammer her : http://www.touran-ersatzteile.de/Riemen ... Touran-TDI
Men synes ikke lige jeg har kunnet finde et remhjul nogen steder på nettet ? Har du købt dit hos VW ?
Stor hilsen
Torben
Touran 5T 1.4 TSI
Up! 1.0 MPI
Scirocco 53b 1,6 GT
Up! 1.0 MPI
Scirocco 53b 1,6 GT
- sandtip
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 14. sep 2008, 16:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Løsning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Prøv at kigge her http://www.autoteile-shopping.de/
Golf 3 TDI GTI,chippet af Rittersport 144,5 Hk.305 Nm.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 22:50
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Hej igen
Jeg skiftede rem-skiven/hjulet på generatoren i Onsdags og nu hopper remmen ikke mere.
Alle delene jeg har skiftet blev købt via www.nap.dk tror deres priser er meget reelle.
Remstrammeren er gået fra at køre med næsten fuld udslag til næsten slet ikke at bevæge sig.
Der er ingen banke/ralle lyd at høre i kabinen mere.
Desværre tror jeg at 1 uges kørsel med alt det bevægelse har været hård for den nye rem og strammer.
Til dem der gerne vil checke hjulet på generatoren, skal det have let frigang den ene vej, dvs. uden at trække generatoren rundt.
Det kan kun testes ved at tage remmen af. (jeg har på intet tidspunkt behøvet at løfte bilen eller tage inderskærmen af, som Haynes beskriver)
Den gamle rem-skive/hjul var ikke af 100% samme materiale og vejede lidt mindre. Det havde sat sig fuldstændig ingen frigang i lejet.
Selve hjulet har kun kostet omkring 3xx-4xx,- , intet i forhold til en AirCon kompresser som var det næste jeg mistænkte.
Det største problem ved at skifte dette remhjul var at jeg ikke kunne finde special værktøjet nogle steder i DK.
I UK sælger det det for kun 15 £, og jeg tog chancen via e-bay.
Nu har jeg værktøjet og for næppe brug for det igen, men for dem der skal igennem samme reparation vil jeg tilbyde at udlåne det imod depositum (15£) og porto.
Auto-Huset kunne slet ikke sælge værktøjet til mig, men ville derimod skifte rem-skiven/hjulet kvit og frit hvis jeg kom ned med generatoren til dem.
PS:
Jeg har billeder og video af det gamle og nye remhjul, men ved ikke lige hvordan det kan indsættes her i forumet.
Jeg skiftede rem-skiven/hjulet på generatoren i Onsdags og nu hopper remmen ikke mere.
Alle delene jeg har skiftet blev købt via www.nap.dk tror deres priser er meget reelle.
Remstrammeren er gået fra at køre med næsten fuld udslag til næsten slet ikke at bevæge sig.
Der er ingen banke/ralle lyd at høre i kabinen mere.
Desværre tror jeg at 1 uges kørsel med alt det bevægelse har været hård for den nye rem og strammer.
Til dem der gerne vil checke hjulet på generatoren, skal det have let frigang den ene vej, dvs. uden at trække generatoren rundt.
Det kan kun testes ved at tage remmen af. (jeg har på intet tidspunkt behøvet at løfte bilen eller tage inderskærmen af, som Haynes beskriver)
Den gamle rem-skive/hjul var ikke af 100% samme materiale og vejede lidt mindre. Det havde sat sig fuldstændig ingen frigang i lejet.
Selve hjulet har kun kostet omkring 3xx-4xx,- , intet i forhold til en AirCon kompresser som var det næste jeg mistænkte.
Det største problem ved at skifte dette remhjul var at jeg ikke kunne finde special værktøjet nogle steder i DK.
I UK sælger det det for kun 15 £, og jeg tog chancen via e-bay.
Nu har jeg værktøjet og for næppe brug for det igen, men for dem der skal igennem samme reparation vil jeg tilbyde at udlåne det imod depositum (15£) og porto.
Auto-Huset kunne slet ikke sælge værktøjet til mig, men ville derimod skifte rem-skiven/hjulet kvit og frit hvis jeg kom ned med generatoren til dem.
PS:
Jeg har billeder og video af det gamle og nye remhjul, men ved ikke lige hvordan det kan indsættes her i forumet.
Kasper
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Øv....jeg har selv lige bestilt værktøjet til skift af remskiven i UK.......hvis det ikke dukker op så er jeg absolut interesseret i at "leje" dit Lomme.
Kunne du skifte remhjulet uden at tage generatoren af ?
Mvh
Torben
Kunne du skifte remhjulet uden at tage generatoren af ?
Mvh
Torben
Touran 5T 1.4 TSI
Up! 1.0 MPI
Scirocco 53b 1,6 GT
Up! 1.0 MPI
Scirocco 53b 1,6 GT
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 27. okt 2008, 20:09
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Hejsa
Det var sku da godt du fik løst dit problem, det var også "sjovt" at kunne sammeligne din emd min og se at selve remmen så ud til at give sig meget mere end min. Jeg er desværre ikke kommet længere i mit projekt da jeg endnu ikke har hørt fra Rittersport efter vi sendte de nye målinger til ham. Har du egentlig sænket tomgangen igen eller er det meningen at den skal køre med 1100 omdr/min?
Vi snakkes, og endnu engang tak for hjælpen
Det var sku da godt du fik løst dit problem, det var også "sjovt" at kunne sammeligne din emd min og se at selve remmen så ud til at give sig meget mere end min. Jeg er desværre ikke kommet længere i mit projekt da jeg endnu ikke har hørt fra Rittersport efter vi sendte de nye målinger til ham. Har du egentlig sænket tomgangen igen eller er det meningen at den skal køre med 1100 omdr/min?
Vi snakkes, og endnu engang tak for hjælpen
lomme skrev:Hej igen
Jeg skiftede rem-skiven/hjulet på generatoren i Onsdags og nu hopper remmen ikke mere.
Alle delene jeg har skiftet blev købt via http://www.nap.dk tror deres priser er meget reelle.
Remstrammeren er gået fra at køre med næsten fuld udslag til næsten slet ikke at bevæge sig.
Der er ingen banke/ralle lyd at høre i kabinen mere.
Desværre tror jeg at 1 uges kørsel med alt det bevægelse har været hård for den nye rem og strammer.
Til dem der gerne vil checke hjulet på generatoren, skal det have let frigang den ene vej, dvs. uden at trække generatoren rundt.
Det kan kun testes ved at tage remmen af. (jeg har på intet tidspunkt behøvet at løfte bilen eller tage inderskærmen af, som Haynes beskriver)
Den gamle rem-skive/hjul var ikke af 100% samme materiale og vejede lidt mindre. Det havde sat sig fuldstændig ingen frigang i lejet.
Selve hjulet har kun kostet omkring 3xx-4xx,- , intet i forhold til en AirCon kompresser som var det næste jeg mistænkte.
Det største problem ved at skifte dette remhjul var at jeg ikke kunne finde special værktøjet nogle steder i DK.
I UK sælger det det for kun 15 £, og jeg tog chancen via e-bay.
Nu har jeg værktøjet og for næppe brug for det igen, men for dem der skal igennem samme reparation vil jeg tilbyde at udlåne det imod depositum (15£) og porto.
Auto-Huset kunne slet ikke sælge værktøjet til mig, men ville derimod skifte rem-skiven/hjulet kvit og frit hvis jeg kom ned med generatoren til dem.
PS:
Jeg har billeder og video af det gamle og nye remhjul, men ved ikke lige hvordan det kan indsættes her i forumet.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 22:50
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Selv tak, Jacob
Tomgangen kunne slet ikke justeres til 1.100 omdr/min.
Det højeste jeg fik den til var 900 omdr/min.
Så det gjorde ikke den store forskel.
Nej, den er ikke justeret ned igen, gør det nok snart.
Jeg har en mistanke om at kæresten sætter i gang fra det der minder om tomgang og eftersom det er en dieselsejtrækker så brokker bilen sig ikke.
Så måske man skulle lade den stå
Hvis jeg ikke har meget olie i den Oil catch can jeg monterede vil jeg få målt min/vores på rullefelt og komme videre med samme projekt.
Tomgangen kunne slet ikke justeres til 1.100 omdr/min.
Det højeste jeg fik den til var 900 omdr/min.
Så det gjorde ikke den store forskel.
Nej, den er ikke justeret ned igen, gør det nok snart.
Jeg har en mistanke om at kæresten sætter i gang fra det der minder om tomgang og eftersom det er en dieselsejtrækker så brokker bilen sig ikke.
Så måske man skulle lade den stå
Hvis jeg ikke har meget olie i den Oil catch can jeg monterede vil jeg få målt min/vores på rullefelt og komme videre med samme projekt.
Kasper
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 27. okt 2008, 20:09
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf TDI 1,9 mk4 - støj fra kilerem / multirem
Hvem ville da ha´ til at kigge på din? Hvis det er samme person som jeg kunne vi jo følges ad der over?
Vi snakkes
Jacob
Vi snakkes
Jacob