1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af hansen123 » 21. nov 2014, 09:01

Mike H skrev:Så bliver der da store julegaver I år.
Stort tillykke herfra. Må sku have mig en skoda næste gang - godt nok skræmmende at gruppens "billigste" mærke - giver klart den bedste garanti... VW og Audi giver nok nærmest den dårligst - på trods af det er de dyreste :shock:
VW er nu også begyndt at komme efter det, der er her for 2 måneder siden lagt 2 store sagsøgninger imod dem i USA grundet videre salg af veldvidende om defekte komponenter (1.8/2.0 kædestrammere og kæder) Så vidt som jeg ved har den så godt som vundet sagen for der har VWoA tilbudt kompensation for at droppe sagen og de har udvidet garanti på lige netop kædestrammere og kæder. Desuden kan folk der har haft problemet og endt med at betale få dækket deres regninger alt efter hvor det er lavet og få gratis olieskift lagt oven i som kompensation.

Så mon ikke problemstillingen ikke også kommer op herhjemme i de mindre markeder for at redde masken inden det løber helt af sporet (som det desværre allerede har gjort for et par stykker)

At sige at de ikke kender problemet er jo nok også lidt at lyve når der ligger en service bulltin på at lige netop at tjekke kædestrammeren/kæden hvis bilen kommer ind med dårlig ydelse, dårlig kompression og/eller et par fejlkoder om timing.

Man kan sige meget om de forenede stater, men når folk truer med at sagsøge for milliarder så virker det underligt nok som at firmaerne alligevel godt kan høre lidt efter.

EDIT: bare for at tage de første mange sider om emnet;
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=47128

Dog er der fælles enighed om at de nye kædestrammere er langt bedre end de første modeller som kom ud og faktisk virker til det som de nu engang er bygget til.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Madsbabz
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af Madsbabz » 21. nov 2014, 09:06

Sig mig i kloge folk, kan VAG slet slet ikke finde ud af at lave biler mere?

Jeg synes det er foruroligende med alle de problemmer der findes med nyere biler - gælder ikke KUN VAG, da BMW fx. også har været ramt af et "kædeproblem" - dog kun på en motor produceret i 3 år - Der er dog eftersigende heller ingen kulance der.

Jeg sidder lidt med en følelse af, at de producenter som reelt er blevet bedre til at lave biler op gennem 00'erne er de asiatiske..... HVAD ER DET DER FOREGÅR I TYSKLAND!?!?!? Det er for galt.

Jeg har en VAG nu - og har HELDIGVIS valgt en ældre motor - 1.9 tdi, og nu begynder CR motorerne minsandten at brække sig (HPFP) - lucky me, men jeg må indrømme at jeg er færdig med VAG fremadrettet som det ser ud nu. Fejl kan alle lave, men alle kan sq også forsøge at rette op på dem igen - det gør de åbenbart ikke (helt) i hvert fald! ;)

Nå nok om det - jeg har ingen aktie om det her, jeg synes bare det er helt forfærdeligt at folk kan investere 2-3-400.000 i en Vogn, der kun holder 4 år.

*Edit*: Desuden synes jeg det er mærkeligt at "begrænse" kulancen. Kulance skal gives når der er fejlkomponenter - mener Skode at deres biler kun bør køre 100.000 km inden der kommer fejl ?

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af hansen123 » 21. nov 2014, 09:34

Madsbabz skrev:Sig mig i kloge folk, kan VAG slet slet ikke finde ud af at lave biler mere?

Jeg synes det er foruroligende med alle de problemmer der findes med nyere biler - gælder ikke KUN VAG, da BMW fx. også har været ramt af et "kædeproblem" - dog kun på en motor produceret i 3 år - Der er dog eftersigende heller ingen kulance der.

Jeg sidder lidt med en følelse af, at de producenter som reelt er blevet bedre til at lave biler op gennem 00'erne er de asiatiske..... HVAD ER DET DER FOREGÅR I TYSKLAND!?!?!? Det er for galt.

Jeg har en VAG nu - og har HELDIGVIS valgt en ældre motor - 1.9 tdi, og nu begynder CR motorerne minsandten at brække sig (HPFP) - lucky me, men jeg må indrømme at jeg er færdig med VAG fremadrettet som det ser ud nu. Fejl kan alle lave, men alle kan sq også forsøge at rette op på dem igen - det gør de åbenbart ikke (helt) i hvert fald! ;)

Nå nok om det - jeg har ingen aktie om det her, jeg synes bare det er helt forfærdeligt at folk kan investere 2-3-400.000 i en Vogn, der kun holder 4 år.

*Edit*: Desuden synes jeg det er mærkeligt at "begrænse" kulancen. Kulance skal gives når der er fejlkomponenter - mener Skode at deres biler kun bør køre 100.000 km inden der kommer fejl ?
Er jo lidt svært for alle involverede lige pt da markedet udvikler sig så hurtigt lige pt. TSI motorerne er jo stadig nye og der går jo lidt tid før ting typisk kommer, så selvom test resultater siger 1 ting på en test motor i testbænk, så er det stadig i den virkelige verden tingene skal prøves af. Der er jo foreksempel ændret mange ting fra de første EA888 Gen 1/2 (som trådstarter og jeg har) til 3 generation som ligger i den nye fr/cupra/gti osv.

Ved nu heller ikke om BMW har fået styr på deres kædeproblemer, jeg har da en bekendt hos terminalen og hvis man spørg ham så er der jo ingen ende til motor reperationer de laver lige pt. Det er jo alt lige fra krumtapslejer, brækkede vanos hjul, døde kædestrammere, flækkede aluminiums topstykke bolte og listen går bare videre og videre. Så jeg vil nu også sige at de "nye" motore hos dem heller ikke har det let. Tror bare det er sådan over alt lige pt, hvis du vil have mange heste, god økonomi og god kørbarhed i en relativt "billig" pakke, ja så er der jo nogle hjørner der skal spares for at det hele kører med mindre friktion osv for at det kan lade sig gøre.
Jeg troede forkesempel at det var løgn at han sagde at nogle af de nye større maskiner, kører med HULE aluminiums bolte til meget af deres roterende ventil system (Vanos hjul som bare et eksempel) det var jo også meget fint det første stykke tid, men det er det så ikke mere når boltene er blevet udsat for stress osv. De motorer har nok også gået de første 300.000km i testbænke og blevet udsat for alt muligt underligt, men det er nu stadig tiden og dagligt brug der er den største dræber i min erfaring.
Tror desværre heller ikke det er de asiatiske der er blevet bedre, de er bare blevet bedre til at stjæle gammel teknologi fra andre og genbruge det, da 1-2 km/l til eller fra ikke betyder det store.

Så vidt som jeg ved, så er 1.9 TDI da heller ikke uden problemer eller er det bare mig? ;)
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2409
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af Mike H » 21. nov 2014, 09:38

Madsbabz skrev:men jeg må indrømme at jeg er færdig med VAG fremadrettet som det ser ud nu.
+1 (vil ifhvert fald fremad rettet også prøve andre mærker inden jeg vælger. Har kørt VAG I 19 år / 5 biler....)
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1884
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 6 times
Been thanked: 117 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af CULT » 21. nov 2014, 09:44

Det store problem i dag er at alt skal downsizes og det går ud over holdbarheden. Mange går fra dobbeltkæde til enkeltkæde for så kan motoren blive 1.5cm kortere og det betyder meget i dag. Husk en Tandrem er ca 4cm bred hvor en kæde nok fylder 2cm.
Alt drejer sig om miljø og sikkerhed i dag holdbarhed lægger noget længere nede af listen desværre
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af hansen123 » 21. nov 2014, 09:48

CULT skrev:Det store problem i dag er at alt skal downsizes og det går ud over holdbarheden. Mange går fra dobbeltkæde til enkeltkæde for så kan motoren blive 1.5cm kortere og det betyder meget i dag. Husk en Tandrem er ca 4cm bred hvor en kæde nok fylder 2cm.
Alt drejer sig om miljø og sikkerhed i dag holdbarhed lægger noget længere nede af listen desværre
Ja, syntes at jeg læste i VAG TSI selvstudiet at de havde lavet de nye kæder for at give 0,5% bedre brændstof forbrug. Tror der er mange som vil skrive under på at de nok gerne bare ville give de få kroner ekstra om måneden for at sove bedre og ikke tænke på at det kunne gå galt.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6237
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2036 times
Been thanked: 667 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af jansom » 21. nov 2014, 09:53

De asiatiske biler er absolut ikke bedre. De er bare ved at være på højde med moderne europæiske biler i deres evige kopijagt. Der kommer jo aldrig noget banebrydende nyt fra Kia, Hyundai, Toyota mm. De bruger gammel teknik og venter til andres produkter er gennemtestet og så bruger de det.
VAG er ikke fejlfri men med så mange biler og så meget opmærksomhed der er på mærkerne så bliver alt hurtigt offentligt for alle. Asiatiske mærker har også problemer men det hører man ikke meget om pga deres "fantastiske" garantier. Som når det kommer til stykket ikke er så imponerende.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10847
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 650 times
Been thanked: 1881 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af GaSelle » 21. nov 2014, 10:14

jansom skrev:De asiatiske biler er absolut ikke bedre. De er bare ved at være på højde med moderne europæiske biler i deres evige kopijagt. Der kommer jo aldrig noget banebrydende nyt fra Kia, Hyundai, Toyota mm. De bruger gammel teknik og venter til andres produkter er gennemtestet og så bruger de det.
VAG er ikke fejlfri men med så mange biler og så meget opmærksomhed der er på mærkerne så bliver alt hurtigt offentligt for alle. Asiatiske mærker har også problemer men det hører man ikke meget om pga deres "fantastiske" garantier. Som når det kommer til stykket ikke er så imponerende.
Det er direkte løgn.

Toyota har længe været banebrydende med Hybrid biler, fx. De har også i mange år været fremme med 20 ventilede motorer, motorer med kompressor, den første SERIEPRODUCEREDE 16 ventilede motor osv. Mange af tingene er bare ikke set i DK/EU.

Og jo, deres garanti er skide fantastisk - specielt holdt op mod VAG`s. Når Toyota har et problem, så erkender de det, og gør noget ved det. Min onkel havde en Avensis, en af de første med VVT-i motor, der brugte olie. Den var 6 år og havde kørt 170.000 km, da den fik en ny motor på garantien. Bilen var inde til service, og han nævnte, at den brugte olie - det var alt. Den blev leveret med ny motor, nyvasket og uden problemer. Jeg er kommet hos en del forskellige Toyota forhandlere/værksteder, og den ignorance/inkompetence man møder på VAG værksteder flere steder ses bare ikke der - eller også har jeg været heldig.

Så, at Toyota skulle være "kopister" osv, have en dårlig garanti er direkte løgn. Tværtom har VAG kopieret en fin del gennem de sidste år, herunder også biltyper. Toyota præsenterede RAV4 i 1994. Tiguan kom for et par år siden. Renault præsenterede Scenic, og Toyota havde en japansk Corolla Verso i start-90´erne. Hvornår kom Touran? Vw har hånet Toyota, og sagt, at der ingen fremtid var i Hybrid. Hvem laver også hybrid nu?

Åbn øjnene - VAG laver enkelte fine biler, men de er sateme ikke bedre end gennemsnittet.

/Over and out.
These users thanked the author GaSelle for the post:
Ogopogo

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6237
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2036 times
Been thanked: 667 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af jansom » 21. nov 2014, 10:19

Fint så fjerner vi Toyota fra ligningen. Resten er kopi.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Madsbabz
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af Madsbabz » 21. nov 2014, 10:29

GaSelle skrev:
jansom skrev:De asiatiske biler er absolut ikke bedre. De er bare ved at være på højde med moderne europæiske biler i deres evige kopijagt. Der kommer jo aldrig noget banebrydende nyt fra Kia, Hyundai, Toyota mm. De bruger gammel teknik og venter til andres produkter er gennemtestet og så bruger de det.
VAG er ikke fejlfri men med så mange biler og så meget opmærksomhed der er på mærkerne så bliver alt hurtigt offentligt for alle. Asiatiske mærker har også problemer men det hører man ikke meget om pga deres "fantastiske" garantier. Som når det kommer til stykket ikke er så imponerende.
Det er direkte løgn.

Toyota har længe været banebrydende med Hybrid biler, fx. De har også i mange år været fremme med 20 ventilede motorer, motorer med kompressor, den første SERIEPRODUCEREDE 16 ventilede motor osv. Mange af tingene er bare ikke set i DK/EU.

Og jo, deres garanti er skide fantastisk - specielt holdt op mod VAG`s. Når Toyota har et problem, så erkender de det, og gør noget ved det. Min onkel havde en Avensis, en af de første med VVT-i motor, der brugte olie. Den var 6 år og havde kørt 170.000 km, da den fik en ny motor på garantien. Bilen var inde til service, og han nævnte, at den brugte olie - det var alt. Den blev leveret med ny motor, nyvasket og uden problemer. Jeg er kommet hos en del forskellige Toyota forhandlere/værksteder, og den ignorance/inkompetence man møder på VAG værksteder flere steder ses bare ikke der - eller også har jeg været heldig.

Så, at Toyota skulle være "kopister" osv, have en dårlig garanti er direkte løgn. Tværtom har VAG kopieret en fin del gennem de sidste år, herunder også biltyper. Toyota præsenterede RAV4 i 1994. Tiguan kom for et par år siden. Renault præsenterede Scenic, og Toyota havde en japansk Corolla Verso i start-90´erne. Hvornår kom Touran? Vw har hånet Toyota, og sagt, at der ingen fremtid var i Hybrid. Hvem laver også hybrid nu?

Åbn øjnene - VAG laver enkelte fine biler, men de er sateme ikke bedre end gennemsnittet.

/Over and out.
Enig - Toyota har ry for at være det mest holdbare og pålidelige. Honda kommer godt der op af - dog med lidt dyrere dele når der så endelig sker noget. Mazda er så vidt jeg ved også 100 % med på teknik siden, men døjer lidt med karosseriet - rust sfa. de ikke er lavet til det europæiske klima?

Jeg hørte en fortælle omkring nogle rustproblemer i nogle helt nye VW biler - Man var ellers helt over rustproblemet generelt, og så beslutter man liiiige at spare en MY på lakken = FOR AT SPARE PENGE, og VUPTI så er rustproblemerne fra 90'erne tilbage - det er i min optik en helt til grin måde at drive forretning på. Når man finder noget der virker skal man sq ikke ændre det til det dårligere for at give investorerne et afkast. Måske VW rent faktisk ikke havde behøvet at sænke prisen på Passat mv. hvis kvaliteten var iorden?

Jeg tror ikke der findes meget ringere biler end VAG bilerne fra 00'erne. Det er muligt de nu er blevet bedre igen - men hvad ved jeg? Jeg glæder mig til at se om de nye 2.0 TDI CR motorer kan runde 3-400k.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6237
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2036 times
Been thanked: 667 times

1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af jansom » 21. nov 2014, 10:30

En G4 fra 00erne er vel noget af det mest solide og driftsikre der findes. Sikkert slået af en kedelig Toyota men det er lidt lige meget.

Og der er masser af CR biler der kører tusindvis af problemer helt fejlfrit.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Madsbabz
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af Madsbabz » 21. nov 2014, 10:33

jansom skrev:En G4 fra 00erne er vel noget af det mest solide og driftsikre der findes. Sikkert slået af en kedelig Toyota men det er lidt lige meget.
G4 var jo tilbage fra 90'erne - jeg snakker biler lavet i 00'erne.

Jeg ved også det her kan opildne en stemning, men jeg har skiftet bil nogle gange på det sidste, og har altid kigget efter tyske mærker - jeg er træt af at de stort set alle har små sygdomme :)

Det skal igen nævnes, at jeg nu kører VAG - og nej 1.9 motoren er da ikke fejlfri - har set nogle døje med pejlstænger der kommer ud gennem blokken mv. Så vidt jeg ved betragtes den dog som en af de mest pålidelige nogensinde inden for VAG.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10847
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 650 times
Been thanked: 1881 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af GaSelle » 21. nov 2014, 10:34

jansom skrev:En G4 fra 00erne er vel noget af det mest solide og driftsikre der findes. Sikkert slået af en kedelig Toyota men det er lidt lige meget.

Og der er masser af CR biler der kører tusindvis af problemer helt fejlfrit.
Selv Bilmagasinet lod Corolla E12 vinde over Golf V, da de kom frem... Og motormæssigt har Toyota været en del mere spændende end VW i 90´erne (ikke diesel), men det er en helt anden snak.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6237
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2036 times
Been thanked: 667 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af jansom » 21. nov 2014, 10:35

Der er jo intet der er fejlfrit. Hvis det er målet så bliver du aldrig tilfreds. Og til din information så blev G4 fremstillet frem til og med 2005.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Madsbabz
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af Madsbabz » 21. nov 2014, 10:39

jansom skrev:Der er jo intet der er fejlfrit. Hvis det er målet så bliver du aldrig tilfreds. Og til din information så blev G4 fremstillet frem til og med 2005.
Fremstillet, ikke udviklet.

Det er fint at nogle CR kører tusindevis af kilometer, men de skulle da gerne køre hundredtusindevis af kilometer.

Læs evt lidt omkring HPFP problemer med CR:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=308323

Der kører så vidt jeg ved et sagsanlæg i USA vedr. problemet. Dog ikke stort her hjemme endnu da vores brændstof er af bedre kvalitet ,men jeg har set nogle danske poster hvor problemet er begyndt. Så lad os se hvordan folk ser på CR om nogle år :)

Nej intet er fejlfrit, jeg forstår bare ikke hvorfor udviklingen får holdbarhed til at gå NED ad. Når man var så gode til at lave den der 1.9 TDI Z1 (var det ik det den hed, den man kunne tanke med VODKA og stadig køre ;) ?) i 90'erne, hvorfor så udvikle til det dårligere?

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6237
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2036 times
Been thanked: 667 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af jansom » 21. nov 2014, 10:48

At en bil kommer frem i 1998 gør da ikke at udviklingen omkring modellen bare stopper indtil den går af markedet igen.
Og ja hundredetusindvis af km, det var nu også det jeg mente.
Måske har det noget med nogle hysteriske miljøkrav at gøre. Downsizing gør at volumen bliver mindre men samtidig skal der pumpes flere og flere HK ud af bilerne. Det kan ikke være sundt.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Madsbabz
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af Madsbabz » 21. nov 2014, 10:52

jansom skrev:At en bil kommer frem i 1998 gør da ikke at udviklingen omkring modellen bare stopper indtil den går af markedet igen.
Og ja hundredetusindvis af km, det var nu også det jeg mente.
Måske har det noget med nogle hysteriske miljøkrav at gøre. Downsizing gør at volumen bliver mindre men samtidig skal der pumpes flere og flere HK ud af bilerne. Det kan ikke være sundt.
Du er glad for den G4. Havde selv en 1.8T fra 90'erne. Jeg er ærgligtalt ikke sikker på hvor meget udvikling der reelt forgik på de gode gamle motorer op gennem 00'erne - frem til 2004 da de udgik :) Men whatever - jeg tror godt du fatter pointen med at indkredse bandit-motorerne til 00'erne.

Jeg er enig - der er gået for meget HK/ØKO i den fremfor holdbarhed.

Det er en skam.

Jeg er ikke mekaniker - jeg går op i biler og har gjort det i 10 år+, og så har jeg har brugt +50 timer på google i forbindelse med 2* bilskift inden for det sidste år. Man bliver dog forbavset når man smider sin drømmebil-setup ind i googlefeltet og finder alt det snavs om de nuværende motorer :)
Senest rettet af Madsbabz 21. nov 2014, 10:57, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6237
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2036 times
Been thanked: 667 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af jansom » 21. nov 2014, 10:55

Nu skal man jo ikke tro på alt hvad man læser på Google. Og jeg taler ikke kun om motor men modeller i al almindelighed. Og der er en G4 bare solid.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Sv: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af arj9k » 21. nov 2014, 11:08

Madsbabz skrev:
jansom skrev:At en bil kommer frem i 1998 gør da ikke at udviklingen omkring modellen bare stopper indtil den går af markedet igen.
Og ja hundredetusindvis af km, det var nu også det jeg mente.
Måske har det noget med nogle hysteriske miljøkrav at gøre. Downsizing gør at volumen bliver mindre men samtidig skal der pumpes flere og flere HK ud af bilerne. Det kan ikke være sundt.
Du er glad for den G4. Havde selv en 1.8T fra 90'erne. Jeg er ærgligtalt ikke sikker på hvor meget udvikling der reelt forgik på de gode gamle motorer op gennem 00'erne - frem til 2004 da de udgik :) Men whatever - jeg tror godt du fatter pointen med at indkredse bandit-motorerne til 00'erne.

Jeg er enig - der er gået for meget HK/ØKO i den fremfor holdbarhed.

Det er en skam.

Jeg er ikke mekaniker - jeg går op i biler og har gjort det i 10 år+, og så har jeg har brugt +50 timer på google i forbindelse med 2* bilskift inden for det sidste år. Man bliver dog forbavset når man smider sin drømmebil-setup ind i googlefeltet og finder alt det snavs om de nuværende motorer :)
Der foregik en del udvikling på 1,8t motorerne op gennem 00'erne også fordi den var at finde i så bred en vifte af VAG bilerne. Den udgik først i Europa med ibiza og polo 9n3 i 2008-09. I øvrigt er det sammen med 1,9 Tdi vp motoreren noget af de mest pålidelige og driftsikre vw har præsteret.

Madsbabz
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Sv: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af Madsbabz » 21. nov 2014, 11:15

arj9k skrev:
Madsbabz skrev:
jansom skrev:At en bil kommer frem i 1998 gør da ikke at udviklingen omkring modellen bare stopper indtil den går af markedet igen.
Og ja hundredetusindvis af km, det var nu også det jeg mente.
Måske har det noget med nogle hysteriske miljøkrav at gøre. Downsizing gør at volumen bliver mindre men samtidig skal der pumpes flere og flere HK ud af bilerne. Det kan ikke være sundt.
Du er glad for den G4. Havde selv en 1.8T fra 90'erne. Jeg er ærgligtalt ikke sikker på hvor meget udvikling der reelt forgik på de gode gamle motorer op gennem 00'erne - frem til 2004 da de udgik :) Men whatever - jeg tror godt du fatter pointen med at indkredse bandit-motorerne til 00'erne.

Jeg er enig - der er gået for meget HK/ØKO i den fremfor holdbarhed.

Det er en skam.

Jeg er ikke mekaniker - jeg går op i biler og har gjort det i 10 år+, og så har jeg har brugt +50 timer på google i forbindelse med 2* bilskift inden for det sidste år. Man bliver dog forbavset når man smider sin drømmebil-setup ind i googlefeltet og finder alt det snavs om de nuværende motorer :)
Der foregik en del udvikling på 1,8t motorerne op gennem 00'erne også fordi den var at finde i så bred en vifte af VAG bilerne. Den udgik først i Europa med ibiza og polo 9n3 i 2008-09. I øvrigt er det sammen med 1,9 Tdi vp motoreren noget af de mest pålidelige og driftsikre vw har præsteret.
Enig - de motorer spillede umiddelbart. Tag lige og læs det fra en ende. Kritikken går på PD, TSI mv. Hvis du med udvikling mener, at 1.8T endte med kædetræk og betegnelsen TSI så ja - og det har så åbenbart også medført problemer. Den oprindelige 1.8T der kom i 1998 blev så vidt jeg ved ikke udviklet i nogen særlig grad før TSI motorerne kom? Jeg var i hvert fald af den opfattelse at en 1.8t fra 1998 og 2004 var den samme :idea: :?: :mrgreen: - Ved ikke noget som helst om Seat tbh.

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Sv: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af arj9k » 21. nov 2014, 11:21

Madsbabz skrev:
Enig - de motorer spillede umiddelbart. Tag lige og læs det fra en ende. Kritikken går på PD, TSI mv. Hvis du med udvikling mener, at 1.8T endte med kædetræk og betegnelsen TSI så ja - og det har så åbenbart også medført problemer. Den oprindelige 1.8T der kom i 1998 blev så vidt jeg ved ikke udviklet i nogen særlig grad før TSI motorerne kom? Jeg var i hvert fald af den opfattelse at en 1.8t fra 1998 og 2004 var den samme :idea: :?: :mrgreen:
Jeg ved godt hvad tråden handler om, men snakken gik på de ældre motorer. Og jo der var en del udvikling på 1,8t motorerne i de år den var på markedet, så du må ind og Google lidt igen. Der er ret så stor forskel på en 98'er og en 04'er.

Madsbabz
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Sv: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af Madsbabz » 21. nov 2014, 11:30

arj9k skrev:
Madsbabz skrev:
Enig - de motorer spillede umiddelbart. Tag lige og læs det fra en ende. Kritikken går på PD, TSI mv. Hvis du med udvikling mener, at 1.8T endte med kædetræk og betegnelsen TSI så ja - og det har så åbenbart også medført problemer. Den oprindelige 1.8T der kom i 1998 blev så vidt jeg ved ikke udviklet i nogen særlig grad før TSI motorerne kom? Jeg var i hvert fald af den opfattelse at en 1.8t fra 1998 og 2004 var den samme :idea: :?: :mrgreen:
Jeg ved godt hvad tråden handler om, men snakken gik på de ældre motorer. Og jo der var en del udvikling på 1,8t motorerne i de år den var på markedet, så du må ind og Google lidt igen. Der er ret så stor forskel på en 98'er og en 04'er.

Som sagt så gjort. Det ser ud til at motorkoden er uændret fra 2000-2005?
http://www.bar-tek-tuning.de/Infos/1-8T+Motoren.htm

Googlede endvidere lige "AUM vs AGU" som ifølge ovenstående skulle være de to umiddelbarer motorkoder Jansom og jeg diskuterede - hvor du dukkede op. Det ser ud til at foreksllen hovedsageligt er Turboen?

Men okay jeg kan tage fejl, google ligeså - du må jo vide præcis hvad foreskellen er, og at den er stor ;)

Posten er kørt af sporet. Jeg havde ikke regnet med at mine post ville vække forargelse hos nogle G4 fanboys ;) Jeg luftede mine frustrationer over at der umiddelbart er sket en udviklingen inden for motorerne i VAG bilerne op gennem 00'erne der ikke virker til at være til det bedre. Det er der vel ingen der kan være uenige i. Det skyldes nok ØKO krav og vores krav til HK/ØKO - såvel som konkurrencen i markedet der gør at bilproducenterne skal presse priserne og stadig have profit. Det er trist, og jeg håber de får rettet ind.

Og så synes jeg desuden at det er pisse synd og ærgeligt for trådstarter at stå i denne situation. Heldigvis - dog selvom der liiiige skulle et tv program til - virker det til at han fik det hele lavet gratis. Jeg har selv hørt om en der har haft problemt med en BMW med N47 motoren, og der var ikke noget der hed kulance, men det er da skønt hvis VAG er vågnet op på baggrund af KONTANT.

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Sv: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af arj9k » 21. nov 2014, 12:43

Madsbabz skrev:
Som sagt så gjort. Det ser ud til at motorkoden er uændret fra 2000-2005?
http://www.bar-tek-tuning.de/Infos/1-8T+Motoren.htm

Googlede endvidere lige "AUM vs AGU" som ifølge ovenstående skulle være de to umiddelbarer motorkoder Jansom og jeg diskuterede - hvor du dukkede op. Det ser ud til at foreksllen hovedsageligt er Turboen?

Men okay jeg kan tage fejl, google ligeså - du må jo vide præcis hvad foreskellen er, og at den er stor ;)

Posten er kørt af sporet. Jeg havde ikke regnet med at mine post ville vække forargelse hos nogle G4 fanboys ;) Jeg luftede mine frustrationer over at der umiddelbart er sket en udviklingen inden for motorerne i VAG bilerne op gennem 00'erne der ikke virker til at være til det bedre. Det er der vel ingen der kan være uenige i. Det skyldes nok ØKO krav og vores krav til HK/ØKO - såvel som konkurrencen i markedet der gør at bilproducenterne skal presse priserne og stadig have profit. Det er trist, og jeg håber de får rettet ind.

Og så synes jeg desuden at det er pisse synd og ærgeligt for trådstarter at stå i denne situation. Heldigvis - dog selvom der liiiige skulle et tv program til - virker det til at han fik det hele lavet gratis. Jeg har selv hørt om en der har haft problemt med en BMW med N47 motoren, og der var ikke noget der hed kulance, men det er da skønt hvis VAG er vågnet op på baggrund af KONTANT.
Der står ikke noget specifikt om AGU eller AUM i tråden, men det er jo to motorer ud af mange forskellige 1,8T motorer. Jeg har ikke skrevet, at forskellen var stor, det er dig der skriver det. Til gengæld har jeg skrevet at der var udvikling fra de første til de sidste udgaver. Jeg retter dig blot, så andre der i fremtiden læser denne tråd ikke bliver fejlinformeret.

Ja, selvfølgelig ville det være trist for trådstarter, hvis han skulle betale hele gildet selv.

Madsbabz
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Sv: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af Madsbabz » 21. nov 2014, 13:03

Det var blot de motorer der umiddelbart fandtes i Golf 4, der var omdrejningspunktet. Og jeg pointerede at der umiddelbart ikke var sket meget med dem.

Og quote fra dit indlæg længere oppe:

"Jeg ved godt hvad tråden handler om, men snakken gik på de ældre motorer. Og jo der var en del udvikling på 1,8t motorerne i de år den var på markedet, så du må ind og Google lidt igen. Der er ret så stor forskel på en 98'er og en 04'er"

Anyways vi er stadig ude i noget HELT ligegyldigt. Jeg tror godt folk fattede pointen - jeg behøver vist ik skrive den igen.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Sv: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af hansen123 » 21. nov 2014, 15:26

Madsbabz skrev:Det var blot de motorer der umiddelbart fandtes i Golf 4, der var omdrejningspunktet. Og jeg pointerede at der umiddelbart ikke var sket meget med dem.

Og quote fra dit indlæg længere oppe:

"Jeg ved godt hvad tråden handler om, men snakken gik på de ældre motorer. Og jo der var en del udvikling på 1,8t motorerne i de år den var på markedet, så du må ind og Google lidt igen. Der er ret så stor forskel på en 98'er og en 04'er"

Anyways vi er stadig ude i noget HELT ligegyldigt. Jeg tror godt folk fattede pointen - jeg behøver vist ik skrive den igen.
I bund og grund så springer du jo også et led over i udviklingen. FSI motoren. Den byggede hovedsageligt videre på hvad i kender som 1.8 20vt motoren, dog bare med et andet topstykke som tilbød direkte indsprøjtning. Lige meget hvordan du vender og drejer det, så har VAG været nogle af dem i det sidste år række som har været størst inden for udviklingen af "legetøj" til os dødelige. DSG gearkasser, direkte indsprøjtning med turbo, modernisering af fælles elektronik i biler og listen fortsætter.

Toyota er bestemt heller ikke fejlfrit, de har haft rigtigt mange kedelige eksempler på hvor deres ting er gået rigtigt galt, en ødelægt kædestrammer koster trods alt ikke menneskeliv. De sidste 2 gange toyota har været i medierne, er det jo ikke dem selv som har indkaldt alle biler (selvom de gerne får det til at lyde sådan) det har de gjort da de er blevet tvunget ved lov grundet personfare og det ene sagsanlæg efter det andet.

Rust problemer tror jeg nu heller ikke der er nogle fabrikater der er sluppet af med igennem tiden, det er nok bare mere ændret sig til om det vokser et sted man ikke kan se det med det samme, eller om det vokser lystigt inden under lakken.

I bund og grund er det religion. Jeg kan hurtigt finde de første mange sider på bilgalleri hvor en mazda 323 er det mest pålidelige stykke køretøj der nogle sinde er opfundet, for den kræver intet. Tror mange vil sige ham imod, men det er sådan internettet virker. Selv når vi sidder her og skriver i en tråd som har kostet en motor, grundet en fejl på kædestrammere, så er det langt fra alle som har det. Det er også langtfra at på et få tal får det. Ellers ville VAG havet kaldt det tilbage. De sidder med deres store regnemaskiner og tæller hver en øre.
Option 1: skifte nogle få motorer
Option 2: skifte alle kædestrammere inden for en hvis årrække som noglesinde er blevet solgt og være på den sikre side.

Det regnestykke er nok ikke så svært igen når alt kommer til alt.
Selv har jeg været lykkelig hver gang jeg har skulle henvende mig til VAG værksteder og oplevet rigtig god service, så det er heller ikke alle som er utilfredse og jeg kender nu også folk som har dårlige erfaringer med Toyota osv. Shit happens.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6237
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2036 times
Been thanked: 667 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af jansom » 21. nov 2014, 16:12

Godt indlæg Hansen
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10847
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 650 times
Been thanked: 1881 times

Re: Sv: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af GaSelle » 21. nov 2014, 16:55

hansen123 skrev:
Madsbabz skrev:Det var blot de motorer der umiddelbart fandtes i Golf 4, der var omdrejningspunktet. Og jeg pointerede at der umiddelbart ikke var sket meget med dem.

Og quote fra dit indlæg længere oppe:

"Jeg ved godt hvad tråden handler om, men snakken gik på de ældre motorer. Og jo der var en del udvikling på 1,8t motorerne i de år den var på markedet, så du må ind og Google lidt igen. Der er ret så stor forskel på en 98'er og en 04'er"

Anyways vi er stadig ude i noget HELT ligegyldigt. Jeg tror godt folk fattede pointen - jeg behøver vist ik skrive den igen.
I bund og grund så springer du jo også et led over i udviklingen. FSI motoren. Den byggede hovedsageligt videre på hvad i kender som 1.8 20vt motoren, dog bare med et andet topstykke som tilbød direkte indsprøjtning. Lige meget hvordan du vender og drejer det, så har VAG været nogle af dem i det sidste år række som har været størst inden for udviklingen af "legetøj" til os dødelige. DSG gearkasser, direkte indsprøjtning med turbo, modernisering af fælles elektronik i biler og listen fortsætter.

Toyota er bestemt heller ikke fejlfrit, de har haft rigtigt mange kedelige eksempler på hvor deres ting er gået rigtigt galt, en ødelægt kædestrammer koster trods alt ikke menneskeliv. De sidste 2 gange toyota har været i medierne, er det jo ikke dem selv som har indkaldt alle biler (selvom de gerne får det til at lyde sådan) det har de gjort da de er blevet tvunget ved lov grundet personfare og det ene sagsanlæg efter det andet.

Rust problemer tror jeg nu heller ikke der er nogle fabrikater der er sluppet af med igennem tiden, det er nok bare mere ændret sig til om det vokser et sted man ikke kan se det med det samme, eller om det vokser lystigt inden under lakken.

I bund og grund er det religion. Jeg kan hurtigt finde de første mange sider på bilgalleri hvor en mazda 323 er det mest pålidelige stykke køretøj der nogle sinde er opfundet, for den kræver intet. Tror mange vil sige ham imod, men det er sådan internettet virker. Selv når vi sidder her og skriver i en tråd som har kostet en motor, grundet en fejl på kædestrammere, så er det langt fra alle som har det. Det er også langtfra at på et få tal får det. Ellers ville VAG havet kaldt det tilbage. De sidder med deres store regnemaskiner og tæller hver en øre.
Option 1: skifte nogle få motorer
Option 2: skifte alle kædestrammere inden for en hvis årrække som noglesinde er blevet solgt og være på den sikre side.

Det regnestykke er nok ikke så svært igen når alt kommer til alt.
Selv har jeg været lykkelig hver gang jeg har skulle henvende mig til VAG værksteder og oplevet rigtig god service, så det er heller ikke alle som er utilfredse og jeg kender nu også folk som har dårlige erfaringer med Toyota osv. Shit happens.
Der er bare stor forskel på, hvordan mærkerne håndterer problemerne. Og de 'personfarlige' ting om Toyota er jo modbevist. Det var ikke bilerne, men stupide amerikanere, der var problemet.

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2409
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af Mike H » 21. nov 2014, 18:31

Vel - vi kan vel være enige om at VAG har haft ikke uvæsentlige problemer med TSI/kæder, DSG, dyser på TDI fra slut 2000' og frem til for nylig. Og man kan jo bide mærke i at det faktisk alle har noget med motor/transmission at gøre... Det tager åbenbart rigtig lang tid at udrydde børnesygdommene. Og det er pointen - VAG har ikke rettidig ville erkende problemerne - med undskyldningen om at det er få-tal der har fejlet... Hvilket er direkte løgn.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Sv: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af hansen123 » 21. nov 2014, 18:37

GaSelle skrev:
hansen123 skrev:
Madsbabz skrev:Det var blot de motorer der umiddelbart fandtes i Golf 4, der var omdrejningspunktet. Og jeg pointerede at der umiddelbart ikke var sket meget med dem.

Og quote fra dit indlæg længere oppe:

"Jeg ved godt hvad tråden handler om, men snakken gik på de ældre motorer. Og jo der var en del udvikling på 1,8t motorerne i de år den var på markedet, så du må ind og Google lidt igen. Der er ret så stor forskel på en 98'er og en 04'er"

Anyways vi er stadig ude i noget HELT ligegyldigt. Jeg tror godt folk fattede pointen - jeg behøver vist ik skrive den igen.
I bund og grund så springer du jo også et led over i udviklingen. FSI motoren. Den byggede hovedsageligt videre på hvad i kender som 1.8 20vt motoren, dog bare med et andet topstykke som tilbød direkte indsprøjtning. Lige meget hvordan du vender og drejer det, så har VAG været nogle af dem i det sidste år række som har været størst inden for udviklingen af "legetøj" til os dødelige. DSG gearkasser, direkte indsprøjtning med turbo, modernisering af fælles elektronik i biler og listen fortsætter.

Toyota er bestemt heller ikke fejlfrit, de har haft rigtigt mange kedelige eksempler på hvor deres ting er gået rigtigt galt, en ødelægt kædestrammer koster trods alt ikke menneskeliv. De sidste 2 gange toyota har været i medierne, er det jo ikke dem selv som har indkaldt alle biler (selvom de gerne får det til at lyde sådan) det har de gjort da de er blevet tvunget ved lov grundet personfare og det ene sagsanlæg efter det andet.

Rust problemer tror jeg nu heller ikke der er nogle fabrikater der er sluppet af med igennem tiden, det er nok bare mere ændret sig til om det vokser et sted man ikke kan se det med det samme, eller om det vokser lystigt inden under lakken.

I bund og grund er det religion. Jeg kan hurtigt finde de første mange sider på bilgalleri hvor en mazda 323 er det mest pålidelige stykke køretøj der nogle sinde er opfundet, for den kræver intet. Tror mange vil sige ham imod, men det er sådan internettet virker. Selv når vi sidder her og skriver i en tråd som har kostet en motor, grundet en fejl på kædestrammere, så er det langt fra alle som har det. Det er også langtfra at på et få tal får det. Ellers ville VAG havet kaldt det tilbage. De sidder med deres store regnemaskiner og tæller hver en øre.
Option 1: skifte nogle få motorer
Option 2: skifte alle kædestrammere inden for en hvis årrække som noglesinde er blevet solgt og være på den sikre side.

Det regnestykke er nok ikke så svært igen når alt kommer til alt.
Selv har jeg været lykkelig hver gang jeg har skulle henvende mig til VAG værksteder og oplevet rigtig god service, så det er heller ikke alle som er utilfredse og jeg kender nu også folk som har dårlige erfaringer med Toyota osv. Shit happens.
Der er bare stor forskel på, hvordan mærkerne håndterer problemerne. Og de 'personfarlige' ting om Toyota er jo modbevist. Det var ikke bilerne, men stupide amerikanere, der var problemet.
Enten ved du noget vi andre ikke ved, men det jeg ved er da at (nu mener du vel speeder episoden som kommer får det jeg snakker om men så tager vi også det ved) flere af bilerne ikke kunne komme ud af gear da speederen låste og bremserne kogte over hvis det skete på landevej eller over. Så kan du sige om folk er stupide eller ej. Undrer mig også over at toyota har betalt million beløb i erstatning hvis det var grundet stupide amerikanere. Har selv prøvet en diesel som gik løs på motorvejen og slugte sin egen olie. Det krævede nu også noget hurtig kordination hvis den ikke skulle ende oppe i røven på den stillestående trafik.


Nu tænkte jeg mere biler der selvantænde grundet rudetrækket som ikke var helt heldigt i en garage og ratakslen som vist ikke sad så godt fast. Hvis du bare går 2 år tilbage så var det vist flere dele af bagbroen som kunne falde af under kørsel (var det omkring 20-30 som oplevede det Før flere lande forbød salg af Toyota men det rigtige tal var svært at spå grundet flere toyotaer i den periode som var uden bagbroen efter ulykker)

I bund og grund er det svært at sige præcis hvor galt det er hos de forskellige mærker, da de jo ikke ligefrem er de første selv til at melde ud når de kvajer sig. Gud vide hvor meget de ikke siger nogle af mærkerne. Har da også selv set meget underlige ting på mit arbejde, men de er nu aldrig gået så vildt, andet end den Renault Megane der brændte i fields efter et uautoriseret værksted ikke monterede ledningerne rigtigt til batteriet efter koblingsskift. Men det nåede da også aviser og tv inden ejer sagde det.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: 1,8 TSI, hoppet i kæde, motor kaput.

Indlæg af hansen123 » 21. nov 2014, 18:46

Mike H skrev:Vel - vi kan vel være enige om at VAG har haft ikke uvæsentlige problemer med TSI/kæder, DSG, dyser på TDI fra slut 2000' og frem til for nylig. Og man kan jo bide mærke i at det faktisk alle har noget med motor/transmission at gøre... Det tager åbenbart rigtig lang tid at udrydde børnesygdommene. Og det er pointen - VAG har ikke rettidig ville erkende problemerne - med undskyldningen om at det er få-tal der har fejlet... Hvilket er direkte løgn.
Nej vag har bestemt ikke været heldige, dog syntes jeg det er sjovt at folk nævner typisk kædestrammere som første. Jeg syntes klart sagerne med rust angreb har været langt værre (tror også det topper i statistikken hos dem) på foreksempel golf 5 eller passat.

Og angående mængde, det store regnestykke igen.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Besvar

Tilbage til "Motor"