Adaptiv undervogn?

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
jeshoedt
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. nov 2021, 20:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Adaptiv undervogn?

Indlæg af jeshoedt » 26. nov 2021, 20:58

Hej,

Jeg var idag ude og prøvekøre en seat leon https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ ... d/5248225
Der står i annoncen at bilen har adaptiv undervogn, men i bilens indstillinger kunne jeg ikke finde at man kunne indstille dette. Efter turen spurgte jeg sælgeren, hvor han blot forklarede at det ikke var noget man kunne manuelt justere, men den regulerede automatisk når man kørte, og hvis man satte bilen i "sport" bliver undervognen mere fast. Efter jeg har søgt lidt på google ved hjemkomst får jeg forståelsen af at bilen burde have en "komfort" indstilling, hvis den har adaptiv undervogn, samt at man burde kunne indstille undervognen.
Hvad siger I? Hvor mange typer undervogne kan der findes, er der både en "normal" undervogn, en adaptiv undervogn som er standard på FR modeller og en DDC adaptiv undervogn som man selv kan justere og hvor man får "komfort" mode?

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Adaptiv undervogn?

Indlæg af Ozona » 26. nov 2021, 21:24

jeshoedt skrev:Hej,

Jeg var idag ude og prøvekøre en seat leon https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ ... d/5248225
Der står i annoncen at bilen har adaptiv undervogn, men i bilens indstillinger kunne jeg ikke finde at man kunne indstille dette. Efter turen spurgte jeg sælgeren, hvor han blot forklarede at det ikke var noget man kunne manuelt justere, men den regulerede automatisk når man kørte, og hvis man satte bilen i "sport" bliver undervognen mere fast. Efter jeg har søgt lidt på google ved hjemkomst får jeg forståelsen af at bilen burde have en "komfort" indstilling, hvis den har adaptiv undervogn, samt at man burde kunne indstille undervognen.
Hvad siger I? Hvor mange typer undervogne kan der findes, er der både en "normal" undervogn, en adaptiv undervogn som er standard på FR modeller og en DDC adaptiv undervogn som man selv kan justere og hvor man får "komfort" mode?
Nu er jeg har ikke voldsomt meget inden i SEAT, men har aldrig hørt om en undervogn du ikke selv manuelt kan justere i VAG-gruppen

Sendt fra min Redmi Note 8 Pro med Tapatalk

Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

michael4715
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 18. okt 2012, 17:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 34 times
Been thanked: 47 times

Re: Adaptiv undervogn?

Indlæg af michael4715 » 27. nov 2021, 09:06

Jeg har dcc på min superb fra 17, og som skriver så til
Min viden skal der være komfort til undervogn før du har aktive stød dæmpere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vw Sportsvan 1.4TSI R-line 2017
Extrabil, Skoda Fabia 2007, 1.4 mpi dog med AC og fartpilot :D

Besvar

Tilbage til "Undervogn"