Polo, undervogn, sport-select.

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Dafling
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 20. sep 2010, 19:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Polo, undervogn, sport-select.

Indlæg af Dafling » 9. feb 2015, 10:22

Jeg købte en polo i sommers med Undervogn, sport-select, den har klonke lyde fra bagstøddæmperene hver gang den kører over noget ujævt når den står i normal, den er helt lydløs når den er i sport, vw værksted har først skiftet støddæmperen i den side som det lød som om lyden kom fra, da lyden meget hurtigt kom tilbage skiftede de begge støddæmpere, nu er den gal igen. (er ikke kritik af vw værksted). Er jeg den eneste med Undervogn, sport-select der har dette problem ?. mvh.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo, undervogn, sport-select.

Indlæg af GranTurismo » 9. feb 2015, 13:14

Det er ikke et problem, som jeg har oplevet i min. Krydser fingre for at det bliver løst for dig.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 69 times

Re: Polo, undervogn, sport-select.

Indlæg af RIX » 9. feb 2015, 17:01

kan det ikke være fjedren eller måske gummi til fjedren/eller toplejer til støddæmperen?????????

VH:

Dafling
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 20. sep 2010, 19:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo, undervogn, sport-select.

Indlæg af Dafling » 9. feb 2015, 23:19

RIX skrev:kan det ikke være fjedren eller måske gummi til fjedren/eller toplejer til støddæmperen?????????

VH:
Ja, det kan måske godt tyde på det er noget andet end støddæmperen den er gal med, men værkstedet er temmelig overbevist om at det der er galt, men efter 3 nye støddæmpere og samme problem skal der måske kigges et andet sted, også når "GranTurismo" ingen problemer har, så er alle støddæmpere ikke defekte.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo, undervogn, sport-select.

Indlæg af GranTurismo » 9. feb 2015, 23:29

RIX skrev:kan det ikke være fjedren eller måske gummi til fjedren/eller toplejer til støddæmperen?????????

VH:
ville den ikke klonke i sport-mode også så?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Dafling
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 20. sep 2010, 19:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo, undervogn, sport-select.

Indlæg af Dafling » 9. feb 2015, 23:45

GranTurismo skrev:
RIX skrev:kan det ikke være fjedren eller måske gummi til fjedren/eller toplejer til støddæmperen?????????

VH:
ville den ikke klonke i sport-mode også så?
Ja, det er nok også det værkstedet mener, men det er bare underligt med 5 defekte støddæmpere (hvis man tæller dem med som sad på bilen), men det går mig ret meget på når, man har købt en hel ny bil og så larmer den mere end min kærestes 8 år gamle polo :(

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo, undervogn, sport-select.

Indlæg af GranTurismo » 10. feb 2015, 00:18

Dafling skrev:
GranTurismo skrev:
RIX skrev:kan det ikke være fjedren eller måske gummi til fjedren/eller toplejer til støddæmperen?????????

VH:
ville den ikke klonke i sport-mode også så?
Ja, det er nok også det værkstedet mener, men det er bare underligt med 5 defekte støddæmpere (hvis man tæller dem med som sad på bilen), men det går mig ret meget på når, man har købt en hel ny bil og så larmer den mere end min kærestes 8 år gamle polo :(
Det er heldigvis en ny bil, så der er jo garanti på. De må jo bare få den ind indtil de har fundet fejlen og tilbyde dig en tilsvarende lånebil i mellemtiden. Det havde jeg nok foreslået...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 69 times

Re: Polo, undervogn, sport-select.

Indlæg af RIX » 10. feb 2015, 08:11

det er jo støddæmperne der strammes op og når de er strammet op bevæger fjedrene sig mindre ;)

VH:

Brugeravatar
AT
Medlem
Indlæg: 575
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:21
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gram 6510
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo, undervogn, sport-select.

Indlæg af AT » 25. feb 2018, 15:24

Hej, fandt vw en løsning på dette ? Min blue gt fra 2017 larmer nemlig også i normal mode men ikke i sport :evil:
Golf 5 sportsline 2,0 tdi azv

PoloGT-PG
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. mar 2023, 14:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo, undervogn, sport-select.

Indlæg af PoloGT-PG » 30. mar 2023, 15:57

Hej Alle med dette problem - med eller uden problemer med "Sport-select" affjedring.
Jeg har købt en brugt Polo GT 150 fra 2016, hos en forhandler.
2 bagdæmpere er skiftet, dækket af garantien, men problemet er ikke væk: "Klapre klapre klonk" i Normal tilstand på ujævn asfalt og ikke en (unaturlig)lyd i Sport.
Er der noget her som har fundet løsningen og hvad problemet er / hvor lyden kommer fra ??
Jeg vil blive meget taknemmelig for at høre svarene og få fjernet problemet.
På forhånd tak.

Brugeravatar
AT
Medlem
Indlæg: 575
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:21
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gram 6510
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo, undervogn, sport-select.

Indlæg af AT » 6. maj 2023, 17:38

hej på min var stik benene byttet rundt i stikkene omme på de bagerste støddæmpere. det var en fejl fra fabrikken.
Golf 5 sportsline 2,0 tdi azv

PoloGT-PG
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. mar 2023, 14:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo, undervogn, sport-select.

Indlæg af PoloGT-PG » 15. maj 2023, 13:56

PoloGT-PG skrev:
30. mar 2023, 15:57
Hej Alle med dette problem - med eller uden problemer med "Sport-select" affjedring.
Jeg har købt en brugt Polo GT 150 fra 2016, hos en forhandler.
2 bagdæmpere er skiftet, dækket af garantien, men problemet er ikke væk: "Klapre klapre klonk" i Normal tilstand på ujævn asfalt og ikke en (unaturlig)lyd i Sport.
Er der noget her som har fundet løsningen og hvad problemet er / hvor lyden kommer fra ??
Jeg vil blive meget taknemmelig for at høre svarene og få fjernet problemet.
På forhånd tak.
- FDM kender problemet, og siger at det er støddæmperne...
Om de originale "Sport-select"-støddæmperne med tiden er blevet kvalitetsmæssigt opdateret og dermed bedre, må tiden vise, men jeg har kun fået to nye bag og har stadig en klaprende/klonkende bil. De foreste er nemlig ikke blevet skiftet (endnu).
Min sag er derfor endt i FDMs Juridiske afdeling, da den autoriserede WV-forhandler, hvor jeg købte bilen, har smækket kassen I og ikke vil gøre yderligere, da bilen trods disse fejl (som er VW og Semler ukendt?), har den holdning, at "... bilen er som den skal være.". - FDM mener det modsatte, så nu må vi se hvad der så sker...

Besvar

Tilbage til "Undervogn"