Hej.
Jeg skal lige til at skifte de yderste styrekugler på min '96 Golf 3 GTI 8v. Jeg kan se at gevindet på sporestangen er meget rustent, og derfor vil jeg lige køre en gevindbakke henover gevindet, inden jeg monterer de nye styrekugler.
Jeg har ikke en gevindbakke der passer, så den skal jeg ud og købe. Jeg har målt mig frem til at gevindet er M14, men hvad er stigningen? Er det en M14x1,5 gevindbakke jeg skal have fat i?
Mvh
Thomas
Gevind på sporestang - G3
- GolfTDI
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Gevind på sporestang - G3
Ved ikke hvad gevindet er, men det kan du vel se ved at skrue en bolt ind i den nye styrekugle. Ellers plejer det nu at kunne ordnes med en stålbørste, evt. på en luftsliber.
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T
-
Kildevang
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Gevind på sporestang - G3
jeg ville også mene at en minisliber med en stålbørste på er ganske god til det formål, husk så kobberfedt bagefter så du kan justere på det de næste mange gange
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.