Audi A6 4G original luftundervogn

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
dadoo
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. mar 2010, 20:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi A6 4G original luftundervogn

Indlæg af dadoo » 22. dec 2020, 02:42

Spørgsmål and luft undervogn på A6 4G
Hej jeg har en facelift A6, anyways brugte en masse penge på bilstein luftundervogn med digital airlift styring. hvad jeg ikke vidste er at bilen blir som et stift bræt at køre i med uoriginal luft undervogn, så er lidt skuffet. det minder om en dårlig gevindundervogn mht komfort.

Så kiggede jeg på den originale luftundervong til denne bil, og så vidt jeg kan se, er den så simpel som den fra bilstein på dæmpere. Den skal også bare have luft forbundet til den. har kigget på ebay, og det er ikke for de er så sindssygt dyre de dæmpere. dog har de et stik i topppen, som jeg går ud fra er til styring fra mmi i bilen. Det regner jeg ikke med at bruge.

Mit spørgsmål er så om man kan montere de originale luft dæmpere for og bag og bruge min airlift digital styring på dem og få det til at virke uden problemer ? eller skal alt ledningsværk til dæmpere bruges for at det kommer til at virke ?

Nogen der kender til det originale luft undervogn system ?

Brugeravatar
Tømren
Medlem
Indlæg: 553
Tilmeldt: 2. aug 2008, 14:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sengeløse
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Audi A6 4G original luftundervogn

Indlæg af Tømren » 22. dec 2020, 09:24

Jeg ville kontakte Patrick fra streetpoint, han har styr på den slags ting, og hvad der passer sammen og ikke gør.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

Selvstændig tømrer, efterisolering med miljørigtig papiruld.
Nu også med Rockwool, knauf og isover hvis nogen ønsker
www.tomren.dk

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Audi A6 4G original luftundervogn

Indlæg af Schmidt » 22. dec 2020, 09:43

Som nævnt; Patrick fra Streetpoint har styr på det.
Han har monteret et luftundervognmodul på min bil (Se evt. lidt om min oplevelse her: https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... 8#p1647658)

Jeg er ikke helt med på hvorfor du gik Bilstein vejen når du havde den originale undervogn?

Jeg synes komforten er rigtig fin på den originale, selv når jeg kører den godt ned.
Den originale (med modulet) kan blive RIGELIGT lav til mig, og I "show mode" er den meget lav :)

På billederne i mit indlæg jeg linker til er den ikke i bund, der er rigeligt at give af endnu :)
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

dadoo
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. mar 2010, 20:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A6 4G original luftundervogn

Indlæg af dadoo » 22. dec 2020, 10:29

Jeg har IKKE den originale luftundervogn,. Den har S-line som standard sænkning

fik fortalt at eftermontering af den originale luft var et mareridt, derfor valgte jeg at købe bilstein luft. men for bare at få lidt komfort påtænker jeg at smide de originale dæmpere på istedet for bilsteins egne. men spørgsmåler er så om det kommer til at virke uden alt elektronikken dertil .

og det er det som jeg spør på ?

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Audi A6 4G original luftundervogn

Indlæg af Schmidt » 22. dec 2020, 10:37

dadoo skrev:
22. dec 2020, 10:29
Jeg har IKKE den originale luftundervogn,. Den har S-line som standard sænkning

fik fortalt at eftermontering af den originale luft var et mareridt, derfor valgte jeg at købe bilstein luft. men for bare at få lidt komfort påtænker jeg at smide de originale dæmpere på istedet for bilsteins egne. men spørgsmåler er så om det kommer til at virke uden alt elektronikken dertil .

og det er det som jeg spør på ?
Super - jeg var ikke helt sikker da overskriften på emnet forvirrede mig. Kan godt se du har udspecificeret det i teksten hvis jeg bare havde læst det ordentligt :)

Da Patrick ved Streetpoint også sælger Bilstein Airride ville jeg tage fat i ham. Hvad jeg kan forstå på ham, har han lavet rigtig mange opsætninger med forskellige luftundervogne, så tror han er den rigtige at spørge :)
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Besvar

Tilbage til "Undervogn"