Skoda Citigo 2015 - knirkende støddæmpere - kan det fixes?

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
manix
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11. jul 2021, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Skoda Citigo 2015 - knirkende støddæmpere - kan det fixes?

Indlæg af manix » 14. jul 2021, 13:31

Hej jeg søger lidt råd og håber i kan hjælpe.

Jeg har for 3 måneder siden købt en Skoda Citigo fra 2015 der har kørt 150.000 km.

Da jeg prøvekørte den knirkede den bagtil og sælgeren sagde, at de ville fixe det INDEN jeg skulle modtage bilen. Det blev endda skrevet ind i slutsedlen ”Kunden påpeger ”mislyd” – evt. fra udstødning”.

Da jeg modtager bilen har de slet ikke kigget på det og jeg bliver nødt til, at komme forbi en anden dag. Mekanikeren eller hvad han var forstod ikke dansk men vi tog en prøvetur hvor han kunne høre mislyden. Han mente det var støddæmperne bagtil og han prøvede at smørre dem uden held og sagde, at der ikke kunne gøres noget yderligere.

Nu når jeg kører rundt irritere det mig ret meget, at jeg købte bilen da jeg var i den tro, at problemet med knirkelyden/mislyden ville blive fixet.

Mit spørgsmål: Er det normalt, at bagstøddæmperne på en Skoda Citigo larmer/knirker/knager? Og er det korrekt, at der ikke er noget, at gøre ved det?

Jeg har tidligere haft en Skoda Citigo fra 2014 i 3 år og den havde bestemt ikke det her problem.

På forhånd tusind tak!

Brugeravatar
Mikkel G
Medlem
Indlæg: 698
Tilmeldt: 28. jul 2009, 14:48
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 100 times
Been thanked: 104 times

Re: Skoda Citigo 2015 - knirkende støddæmpere - kan det fixes?

Indlæg af Mikkel G » 14. jul 2021, 13:53

Vil mene det er stødpuderne bag man skifter. Har vi set en del gange på Seat Mii.
Der er der flere som har oplevet støj bagfra. Og flere er skiftet på garanti.

Dæmper bag.jpg
Dæmper bag.jpg (19.93 KiB) Vist 1876 gange
Skoda Fabia 6Y 1.2 12V vinterracer 2023-? Rundet 319.000 km. 8-)
Renault Megane 3 RS Coupé 2023-?
Audi A3 8P 2.0 TFSI Quattro 2015-2023 Solgt
Audi A4 B6 Avant 1.8T Airride 2013-2015 Solgt
Audi A4 B5 1.8T Quattro 2012-2013 Solgt

baconbaronen
Nyt medlem
Indlæg: 262
Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 52 times

Re: Skoda Citigo 2015 - knirkende støddæmpere - kan det fixes?

Indlæg af baconbaronen » 17. jul 2021, 18:28

manix skrev:
14. jul 2021, 13:31
Hej jeg søger lidt råd og håber i kan hjælpe.

Jeg har for 3 måneder siden købt en Skoda Citigo fra 2015 der har kørt 150.000 km.

Da jeg prøvekørte den knirkede den bagtil og sælgeren sagde, at de ville fixe det INDEN jeg skulle modtage bilen. Det blev endda skrevet ind i slutsedlen ”Kunden påpeger ”mislyd” – evt. fra udstødning”.

Da jeg modtager bilen har de slet ikke kigget på det og jeg bliver nødt til, at komme forbi en anden dag. Mekanikeren eller hvad han var forstod ikke dansk men vi tog en prøvetur hvor han kunne høre mislyden. Han mente det var støddæmperne bagtil og han prøvede at smørre dem uden held og sagde, at der ikke kunne gøres noget yderligere.

Nu når jeg kører rundt irritere det mig ret meget, at jeg købte bilen da jeg var i den tro, at problemet med knirkelyden/mislyden ville blive fixet.

Mit spørgsmål: Er det normalt, at bagstøddæmperne på en Skoda Citigo larmer/knirker/knager? Og er det korrekt, at der ikke er noget, at gøre ved det?

Jeg har tidligere haft en Skoda Citigo fra 2014 i 3 år og den havde bestemt ikke det her problem.

På forhånd tusind tak!
Hvis det er aftalt i forbindelse med handlen, er det vel bare tilbage til forhandleren med den og få dem til at fikse det?
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)

Besvar

Tilbage til "Undervogn"