Leon 2019: Olielæk fra støddæmpere - OK i.flg. TPI !

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Leon 2019: Olielæk fra støddæmpere - OK i.flg. TPI !

Indlæg af cnp-vag » 31. okt 2022, 08:39

Jeg faldt lige over denne video fra Die Autodokotoren: https://www.youtube.com/watch?v=-NTkGgcomNM (Det interessante starter 1:04).

Her er en Seat Leon inde til service og den har endnu ikke kørt 30.000 km men begge bagstøddæmpere er en smule utætte og lækker synligt olie.

I videoen vises at der findes en TPI som foreskriver at det er normalt og at ikke bør medføre skift af støddæmpere.

Jeg har engang lært og siden da altid hørt at en støddæmper ikke må lække olie, overhovedet.

Er min viden forældet eller forsøger VW koncernen endnu en gang at snyde sig udenom at udbedre noget bras de har leveret?

Mvh
cnp-vag

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1379
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 218 times

Re: Leon 2019: Olielæk fra støddæmpere - OK i.flg. TPI !

Indlæg af Henrik2800 » 31. okt 2022, 10:15

Stødstangen vil altid trække lidt olie med ud, men ikke i en mængde så der er vådt af olie.
Jo billigere pakninger man bruger, og jo dårligere man er til at overholde tolerancerne, jo mere lækage kommer der.

VW: Det er serie-standard :(
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7780
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Leon 2019: Olielæk fra støddæmpere - OK i.flg. TPI !

Indlæg af norn » 31. okt 2022, 15:52

cnp-vag skrev:
31. okt 2022, 08:39
Jeg faldt lige over denne video fra Die Autodokotoren: https://www.youtube.com/watch?v=-NTkGgcomNM (Det interessante starter 1:04).

Her er en Seat Leon inde til service og den har endnu ikke kørt 30.000 km men begge bagstøddæmpere er en smule utætte og lækker synligt olie.

I videoen vises at der findes en TPI som foreskriver at det er normalt og at ikke bør medføre skift af støddæmpere.

Jeg har engang lært og siden da altid hørt at en støddæmper ikke må lække olie, overhovedet.

Er min viden forældet eller forsøger VW koncernen endnu en gang at snyde sig udenom at udbedre noget bras de har leveret?

Mvh
cnp-vag
Det tror jeg satme ikke det går til syn da
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Besvar

Tilbage til "Undervogn"