Bremseproblemer på Fabia 1,4 2008

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Bremseproblemer på Fabia 1,4 2008

Indlæg af cnp-vag » 26. jul 2023, 15:37

Jeg skulle skifte bageste kalibre, skiver og klodser på fruens Fabia 2, 1.4 benzin fra 2008 og konstaterede allerede inden jeg begyndte at skrue i bilen at jeg synes bremsepedalen var underlig blød.

Hvis man med slukket motor pumper pedalen kan den pumpes hård, men bibeholde rman trykket synker pedalen langsomt. Med startet motor synker pedalen hurtigere.

Bremsesystemet er tæt og der tabes ikke bremsevæske.


Efter et tiltrængt skifte af bagbremserne skulle systemet udluftes og selv efter at have suget 1 liter bremsevæste igennem til baghjulene var der stadig helt uændret mængde luft i bremsevæsken. Det er som om der bliver suget luft med ind et eller andet sted.

Hvis jeg pumper svagt på pedalen, mens der suges væske igennem, forsvinder luften for at komme igen straks jeg lader bremsepedalen være.

Umiddelbart synes jeg at den bløde og synkende pedal tyder på en defekt hovedcylinder, men hvor pokker kan der trækkes luft ind?

Mvh
cnp-vag

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Bremseproblemer på Fabia 1,4 2008

Indlæg af cnp-vag » 26. jul 2023, 20:50

cnp-vag skrev:
26. jul 2023, 15:37
Efter et tiltrængt skifte af bagbremserne skulle systemet udluftes og selv efter at have suget 1 liter bremsevæste igennem til baghjulene var der stadig helt uændret mængde luft i bremsevæsken. Det er som om der bliver suget luft med ind et eller andet sted.

Hvis jeg pumper svagt på pedalen, mens der suges væske igennem, forsvinder luften for at komme igen straks jeg lader bremsepedalen være.
Teori: Kunne det være at der suges luft ind gennem gevindet på udluftningsskruerne og at det er grunden til at der bliver ved med at være luft i bremsevæske når den suges igennem med vakuum og at luftboblerne forsvinder når bremsevæsken pumpe ud i stedet?

Mvh
cnp-vag

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1367
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 111 times
Been thanked: 227 times

Re: Bremseproblemer på Fabia 1,4 2008

Indlæg af mojo » 26. jul 2023, 20:59

Prøv med paktape på gevindet.

Biker
Nyt medlem
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mariager
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Bremseproblemer på Fabia 1,4 2008

Indlæg af Biker » 26. jul 2023, 21:11

Bloker stemplerne i de bageste calipere…
Har selv døjet med det flere gange… Så er det ingen problem og få alt luften ud
Golf 2,0 TDI 2019
Yamaha YZF 1000 Thunderace.
Seat mii -15

Besvar

Tilbage til "Undervogn"