VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
sulletulle
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brøndby
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af sulletulle » 2. dec 2012, 21:40

Hej

Jeg har et problem som jeg ikke kan løse.

Bilen er en VW Passat 1.9 TDI 2002. Når jeg kører på motorvej så ryster den ved 120-140 km/t.
Jeg var sikker på at det var hjulene der ikke var afbalanceret ordentligt. Først havde jeg sommerhjulene på, derefter skiftede jeg hver hjule ud med reservehjulet, kørte en ny tur, men problemet var der stadigvæk.
Har skiftet til vinterhjul, stadigvæk samme problem, ryster ved 120-140 km/t, dog mindre end sommerhjulene da profilen på dækket er højere på vinterhjulene.

Jeg ved sgu ikke hvad det kan være galt, nogen der har et forslag ???

Mvh
Sune

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Watcher » 2. dec 2012, 21:44

Få lavet en 4 hjulsudmåling.. Evt skæve skiver foran
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Type70
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 15. aug 2008, 15:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Farvskov
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Type70 » 2. dec 2012, 21:48

Det kunne være et stempel i bremsekaliberen der ikke går helt tilbage.

sulletulle
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brøndby
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af sulletulle » 2. dec 2012, 21:54

Det virker også som om at rystelserne kommer bagfra.
Hvordan kan et stempel i bremsekaliberen foresagde rystelser, det sidder jo fast, det drejer jo ikke rundt.
Jeg er ikke mekaniker, men har skruet en del på mine biler. :-)

Mvh
Sune

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Sv: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af SorenR » 2. dec 2012, 22:04

sulletulle skrev:Det virker også som om at rystelserne kommer bagfra.
Hvordan kan et stempel i bremsekaliberen foresagde rystelser, det sidder jo fast, det drejer jo ikke rundt.
Jeg er ikke mekaniker, men har skruet en del på mine biler. :-)

Mvh
Sune
Hvis stemplet hænger bliver skiven varm og metallet ændrer sig. Jeg har haft problemet på min S4 og på under 2 år lignede en ny skive noget der havde ligget på havets bund i 100 år... En anden ting kan være gliderne i bremseåget, hvis en af dem har sat sig så trækker kaliberen skævt og samme problem med skiver og varme opstår... Det kan godt være du synes det er rust i småtingsafdelingen men ved 120+ km/t vejer småting en del mere ;-)
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Superbdvh
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 1. dec 2012, 11:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Superbdvh » 2. dec 2012, 23:30

Ved godt det her måske ikke er en hjælp lige nu, men jeg havde samme problem med en Octavia, jeg fik skiftet skiver hele vejen rundt, fik bytte til nye fælge, plus nye dæk, problemet var der stadig, lige fra den første dag, jeg fik bilen, også havde jeg ventet på den bestiltet model i 3 måneder, for så at .... Men kun nogen gang så rystede den som forhjulene sad løst, jeg fik domsakt skiftet skriver da man mente de var skæve, ved 3500 km, uden det hjalp, senere nye træk aksler, men inde det kom til det var den hos 6 forskellige dæk firmaer for at blive afbalc. Både med vægt tryk på dækkene på 600 kg, fik som sagt nye fælge fordi man troede de var skæve, nye dæk da Skoda var sikker på de havde tryk flader, men intet hjalp.... Suk man fandt aldrig fejl, og fik til sidst skubbet hen på at det var mig som som kunne mærke noget, nogen dage kørte bilen som en drøm, glat roligt og andre dage som om der sad 200 sten fast i fordækkene og hele bilen rystede på en underlig måde men kun ved 120 til 140, aldrig på andre tidspunkter, fandt aldrig et system i det....... På det tidspunkte havde jeg 2 octavier samme årgang samme model, men den ene benzin og den anden diesel, og den havde jeg så det problem med.... Måtte til sidst leve med det værkstedet kunne ikke gøre mere, men det var noget pis, for benzin , kørte bare som en drøm både med 18 sommer og 15 vinter, samme dæk type som dieselen, samme fælge samme model, men den blev aldrig god ... Solgte den efter 6 måneder , og 9000 km,,, suk :evil:

Nogen gange tro man at man er skør, jeg havde 2 fabiaer, corbi sport model, samme fælge under vogn, men dem kunne jeg også mærke forskel på, ..... :o

Mit råd til mig selv nu er at jeg aldrig køber to ens biler mere derfor en Octavia og en superb.... ;0)
Og de køre fanden også forskellige.... "Joke". ;0) :lol:


Opgave den anden vi fandt aldrig fejl, støddæmper, fjere, alt blev gået igennem, men den levede sit eget liv. :shock:
Nu Skoda Superb 1.5 TSI ACT Style DSG 2020 Business executive og
Vw T-Cross 1.0 TSI Style DSG7 2020

Brugeravatar
malle10
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 12. nov 2010, 20:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: odder
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af malle10 » 3. dec 2012, 21:55

hehe superbdvh

Har prøvet det samme godt nok en V50 støddæmper trækaksler hjul og lejer skiftet intet hjalp
Den rystet i bunden af bilen ikke i rattet Fandt aldrig fejlen og bilen blev solgt

manilla
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 20. jun 2011, 17:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af manilla » 3. dec 2012, 22:25

knas tørre inderste kardanled???måske....få nu en perfektionist til at gå de bøsninger ordentligt igennem...hvis de er slemme kan den mindste uballance forplante sig til dem. pis du bor i kbh da det kunne være en sjov opgave rent praktisk at hjælpe med. støddæmperne i bag kan evt også være døde.
tidligere biler. wauxhall chevette 75, manta 76, kadett gsi 88, ascona b 76, ascona b klubrally 78, golf gti 84, peogoet 205 gti 86, golf cab 91, vw 1200 de luxe 61, scirocco 1.6 gti 78, golf 1 79.

mc kort= ja.dog ingen cykel.
knallert puch ms 50, 79. macthing numbers.

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Gigel » 3. dec 2012, 23:08

Har sammen problem med min Passat 3c som ryster STADIG fra 120 op ... Har skiftet følgende :
- 4 stydempere
- Alle 4 hjulleje (foran 2 gange da jeg mente en af dem jeg købte var ikke iorden)
- 4 ny dæk
- 4 fælger
- ALLE bøsninge bagved undtage de 2 fra min berearme (skal skiftes i weekend).
- Berearme foran plus alle de bøsninge de kunne skiftes
- Styrekugler
- Styrestange
- Bærekugler
- 2 gange 2 x Trækaksel skiftet
- Motoropheng fra gearkassen , den anden skal også skiftes nu
- 4 x Stabilisator arme (for og bag)
- Fik lavet sporing foran og bag 4 gange.

Så jeg har HELT NYT undervogn undtage de 2 bøsninge fra berearme bagved.
Den rystrer stadig.

Ting som har ikke skiftet ednu :
- Bremse skiver
- Bremse kalipere

Så er nu bilen afleveret til AZF i Flensburg og sagt de skal bare finde fejlen da jeg gider ikke mere at køre i bilen.
Den ryster ikke meget men jeg er bare perfektionist og gider ikke at har en bil som ryster efter jeg har skiftet så meget.
Jeg synes jeg kan også mærke den lidt fra 80-90op ad men nu er så fucked op i hvoved at jeg kan også mærke hver sten på vejen :)

Den ryste ikke i raten når jeg bremse og synes ikke jeg kan mærke noget foran, men det er helle billen som syster ... som sagt ikke meget men kan sagtens mærkes.
Snart tage jeg bare en hammer og smarde den :x :x

Watcher : Kan de skide skiver ryste helle bilen uden man kan mærke det i raten eller mens man bræmse ?
These users thanked the author Gigel for the post:
k bang
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Superbdvh
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 1. dec 2012, 11:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Superbdvh » 4. dec 2012, 07:21

Hold da op ... Det er på en måde "rart" at andre også har oplevet dette.
Min gjorde det fra helt splitter ny af, og tog fuldstænding glæde fra en at det var en helt ny bil, og det
Der pisse mig mest af var at jeg havde den samme model bare i benzin, og den kørte som en drøm, hvad der så går galt fra fabrikken... Aner man ikke, men som som sagt fejlen blev aldrig fundet og bilen solgt med stort tab,.....
Nu Skoda Superb 1.5 TSI ACT Style DSG 2020 Business executive og
Vw T-Cross 1.0 TSI Style DSG7 2020

Brugeravatar
malle10
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 12. nov 2010, 20:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: odder
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af malle10 » 4. dec 2012, 12:45

min v50 var også ny og blev solgt efter 1 år da jeg ikke gad og bøvle i det mere

sulletulle
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brøndby
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af sulletulle » 4. dec 2012, 21:20

Det er da bare totalt fiasko, at VW ikke selv kan finde problemet ,nu når der er så mange der har de samme problemer :( :( :(
Jeg har ikke tænkt mig at få skiftet hele skidtet, det er bilen slet ikke være (2002, og 300.000 km på tælleren)

Øv, jeg ved sgu ikke hvad jeg skal gøre.
Der er ingen rystelser rattet, hverken når man kører lige ud eller bremser, så jeg mener ikke skiverne er skæve.
Det samme gælder håndbremsen, den hakker ikke når jeg trækker lidt i den, så skiverne bagi mener jeg heller ikke er skæve.

Ville er dårlig støddæmper bagi kunne foresagde rystelser ???

P.. og l..., for jeg er sgu glad for bilen.

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Gigel » 4. dec 2012, 22:23

Jeg har skiftet alle 4 stydempere for 5 månede siden med split nye Sachs ... så nej de er ikke dem.

Jeg har hentet bilen idag fra AZF i Flensburg og de har afballanceret mine dæk igen og igen, fik målet geometri på bilen og fik lavet noget ved "subframe" (ved ikke havd dett hedder på dansk) (Technical Bulletin - Front Suspenssion Knocking Noise - http://nateronline.com/Technical_Bullet ... se_ALL.pdf)

Har også sagt til dem at min "subframe" skal sættes i midden så jeg har sammen cambervinkel på begge 2 hjul, den var lidt skæv.

Nu har jeg ikke prøvet at køre bilen med over 120km/t da det var sne hlle vejen, men vil jeg prøve imorgen hvis det er bedre vejr.

Jeg kan dog huske at den var HELT slemt inden jeg lavede sporing til bagaksel, efter første sporing så blev den meget bedre ... men det er stadig rystelse.
Jeg er 100% sikker at rystelsen er på grund af noget bagfra.
VW har prøvet at justere cambervinkel (bagaksel) men kun op fra de øverste bøsninge og på højere hjul den er næsten til grænsen.

Som jeg kan se så har bilen også nogen slags justering skrue helt ned ved hjulen, den nedsætte styrestang som skulle også kunne justeres (den har i hverfald en mærkelig underlagsskive) ?

Jeg er helt ude af ideer :cry: :cry:
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Bassen Auto
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 2. feb 2011, 15:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: AutoXperten
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Bassen Auto » 4. dec 2012, 22:46

Når bilen har gået 300 ville jeg prøve at bytte rundt på de inderste knokkelled, dem har jeg skiftet en del af og syntes at de som regel har gået over 200000km.

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Gigel » 4. dec 2012, 22:52

Bassen Auto skrev:Når bilen har gået 300 ville jeg prøve at bytte rundt på de inderste knokkelled, dem har jeg skiftet en del af og syntes at de som regel har gået over 200000km.
Dem har jeg skiftet også, begge 2 er skiftet 2 gange, ikke med nyt men dem som jeg købte var næsten ny (kørt under 10k) sammen resultat med begge.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Bassen Auto
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 2. feb 2011, 15:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: AutoXperten
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Bassen Auto » 4. dec 2012, 22:54

Gigel skrev:
Bassen Auto skrev:Når bilen har gået 300 ville jeg prøve at bytte rundt på de inderste knokkelled, dem har jeg skiftet en del af og syntes at de som regel har gået over 200000km.
Dem har jeg skiftet også, begge 2 er skiftet 2 gange, ikke med nyt men dem som jeg købte var næsten ny (kørt under 10k) sammen resultat med begge.
Ja din sag lyder også meget mystisk syntes jeg, men det har jeg været heldig med en del gange på blandt andet taxa'er osv.

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Gigel » 4. dec 2012, 23:03

Kan sagtens købe 2 split nye og skifter dem, koster ikke en formue, men jeg tror det er spild af tid da jeg kan ikke mærke noget som helst i raten, men jeg har en meget stærk fornemmelse at det helle kommer bagfra.
Og hvis man skifter 3 gange venstre trækaksel (komplet) og 2 gange den højere trækaksel og rystelsen er stadig der uden ændring så kan dette stadig skyldes den inderste knokkelled ? ... Jeg kan mærke lidt (meget lidt) bevægelse ind i knokkelleden men tror ikke den kan ryste helle bilen uden at jeg kan mærke eller høre noget som helst i raten.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

manilla
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 20. jun 2011, 17:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af manilla » 5. dec 2012, 20:13

kom lige i tanke om svinghjulet måske er færdigt og ryster......
tidligere biler. wauxhall chevette 75, manta 76, kadett gsi 88, ascona b 76, ascona b klubrally 78, golf gti 84, peogoet 205 gti 86, golf cab 91, vw 1200 de luxe 61, scirocco 1.6 gti 78, golf 1 79.

mc kort= ja.dog ingen cykel.
knallert puch ms 50, 79. macthing numbers.

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Uffe » 5. dec 2012, 21:05

manilla skrev:kom lige i tanke om svinghjulet måske er færdigt og ryster......
God idé - det kan testes ved at køre bilen i et lavere gear, så skulle den skabe problemet ved måske 100km/t i stedet for 120km/t.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Gigel » 5. dec 2012, 21:22

Svinghjullet blev skiftet for 6-8 månede siden sammen med gearkassen :) og jeg skifte den IKKE igen :)

Men idag har jeg prøvet at køre bilen op til 160km/t og MIN rystelse er næsten væk !! Det er meget meget lidt tilbage.
Den eneste ting AZF har lavet er at lave denne her teksnik bulletin : http://nateronline.com/Technical_Bullet ... se_ALL.pdf + de har justeret min subframe så camber foran er ens.

Jeg vil prøve at teste på den tyske motorvej imorgen eller når det er ikke så meget sne for at se om den er stadig slemt eller nej.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af KBoesen » 5. dec 2012, 21:51

Jeg synes også jeg på et tidspunkt, at nogle herinde har snakket om, at dårlige motorophæng også kan være med til at påvirke, så der kommer rystelser i bilen? Eller er jeg helt gal på den, men det kunne måske være værd at teste? :)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

sulletulle
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brøndby
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af sulletulle » 5. dec 2012, 22:40

Ok, jeg prøver at teste det på motorvejen her en af dagene i 4 gear, for at se, om jeg kan fremprovokere problemet.

Sune

sulletulle
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brøndby
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af sulletulle » 6. dec 2012, 20:56

Har i dag prøvet at køre i 4 gear på motorvejen fra 80-90 km/t og op til 140-150 km/t, samme problem som i 5 gear ????
Virker dog som om rystelserne er blevet mindre her i frostvejret ;) ;) ;)

Sune

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Gigel » 7. dec 2012, 08:37

sulletulle skrev:Har i dag prøvet at køre i 4 gear på motorvejen fra 80-90 km/t og op til 140-150 km/t, samme problem som i 5 gear ????
Virker dog som om rystelserne er blevet mindre her i frostvejret ;) ;) ;)

Sune
Nu siger du noget ....
Igår kunne jeg næsten ikke mærke rystelsen mere ... og det var -11 grader udenfor.
Idag er kun -3 grader og jeg har begyndt at mærke rystelse IGEN !!!

Så dette måtte være en skide gummi bøsning eller noget i den stil ....
Måske alle de arme og bøsninge jeg har skiftet er ikke så godt kvalitet og en af dem er allrede f****d ?
These users thanked the author Gigel for the post:
OnkelJoakim
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

OnkelJoakim
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 5. okt 2022, 15:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af OnkelJoakim » 5. okt 2022, 16:08

Gigel skrev:
7. dec 2012, 08:37
sulletulle skrev:Har i dag prøvet at køre i 4 gear på motorvejen fra 80-90 km/t og op til 140-150 km/t, samme problem som i 5 gear ????
Virker dog som om rystelserne er blevet mindre her i frostvejret ;) ;) ;)

Sune
Nu siger du noget ....
Igår kunne jeg næsten ikke mærke rystelsen mere ... og det var -11 grader udenfor.
Idag er kun -3 grader og jeg har begyndt at mærke rystelse IGEN !!!

Så dette måtte være en skide gummi bøsning eller noget i den stil ....
Måske alle de arme og bøsninge jeg har skiftet er ikke så godt kvalitet og en af dem er allrede f****d ?
Hej Gigel,
Er klar over, at det er et gammeltindlæg, men håber på et svar alligevel. Fandt du nogensinde ud af, hvad præcis der var galt ? Jeg har købt en brugt Skoda Superb, årg 2015, 140 HK Diesel med DSG, som har samme problem. Ryster i rattet fra ca 125 km/t og stopper igen efter ca 140 km/t. Har kørt små 190.000 km. Har foreløbig fået skiftet højre trækaksel uden at slippe af med rystelserne …

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2735
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 498 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Nicklossi » 5. okt 2022, 17:15

OnkelJoakim skrev:
5. okt 2022, 16:08
Gigel skrev:
7. dec 2012, 08:37
sulletulle skrev:Har i dag prøvet at køre i 4 gear på motorvejen fra 80-90 km/t og op til 140-150 km/t, samme problem som i 5 gear ????
Virker dog som om rystelserne er blevet mindre her i frostvejret ;) ;) ;)

Sune
Nu siger du noget ....
Igår kunne jeg næsten ikke mærke rystelsen mere ... og det var -11 grader udenfor.
Idag er kun -3 grader og jeg har begyndt at mærke rystelse IGEN !!!

Så dette måtte være en skide gummi bøsning eller noget i den stil ....
Måske alle de arme og bøsninge jeg har skiftet er ikke så godt kvalitet og en af dem er allrede f****d ?
Hej Gigel,
Er klar over, at det er et gammeltindlæg, men håber på et svar alligevel. Fandt du nogensinde ud af, hvad præcis der var galt ? Jeg har købt en brugt Skoda Superb, årg 2015, 140 HK Diesel med DSG, som har samme problem. Ryster i rattet fra ca 125 km/t og stopper igen efter ca 140 km/t. Har kørt små 190.000 km. Har foreløbig fået skiftet højre trækaksel uden at slippe af med rystelserne …
Hvilke dæk?
Mine conti vinterdæk rystede også deromkring.

baconbaronen
Nyt medlem
Indlæg: 262
Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 52 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af baconbaronen » 6. okt 2022, 16:37

OnkelJoakim skrev:
5. okt 2022, 16:08
Gigel skrev:
7. dec 2012, 08:37
sulletulle skrev:Har i dag prøvet at køre i 4 gear på motorvejen fra 80-90 km/t og op til 140-150 km/t, samme problem som i 5 gear ????
Virker dog som om rystelserne er blevet mindre her i frostvejret ;) ;) ;)

Sune
Nu siger du noget ....
Igår kunne jeg næsten ikke mærke rystelsen mere ... og det var -11 grader udenfor.
Idag er kun -3 grader og jeg har begyndt at mærke rystelse IGEN !!!

Så dette måtte være en skide gummi bøsning eller noget i den stil ....
Måske alle de arme og bøsninge jeg har skiftet er ikke så godt kvalitet og en af dem er allrede f****d ?
Hej Gigel,
Er klar over, at det er et gammeltindlæg, men håber på et svar alligevel. Fandt du nogensinde ud af, hvad præcis der var galt ? Jeg har købt en brugt Skoda Superb, årg 2015, 140 HK Diesel med DSG, som har samme problem. Ryster i rattet fra ca 125 km/t og stopper igen efter ca 140 km/t. Har kørt små 190.000 km. Har foreløbig fået skiftet højre trækaksel uden at slippe af med rystelserne …
Har du fået afbalanceret dækkene?
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)

OnkelJoakim
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 5. okt 2022, 15:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af OnkelJoakim » 25. nov 2022, 08:12

Nicklossi skrev:
5. okt 2022, 17:15
OnkelJoakim skrev:
5. okt 2022, 16:08
Gigel skrev:
7. dec 2012, 08:37


Nu siger du noget ....
Igår kunne jeg næsten ikke mærke rystelsen mere ... og det var -11 grader udenfor.
Idag er kun -3 grader og jeg har begyndt at mærke rystelse IGEN !!!

Så dette måtte være en skide gummi bøsning eller noget i den stil ....
Måske alle de arme og bøsninge jeg har skiftet er ikke så godt kvalitet og en af dem er allrede f****d ?
Hej Gigel,
Er klar over, at det er et gammeltindlæg, men håber på et svar alligevel. Fandt du nogensinde ud af, hvad præcis der var galt ? Jeg har købt en brugt Skoda Superb, årg 2015, 140 HK Diesel med DSG, som har samme problem. Ryster i rattet fra ca 125 km/t og stopper igen efter ca 140 km/t. Har kørt små 190.000 km. Har foreløbig fået skiftet højre trækaksel uden at slippe af med rystelserne …
Hvilke dæk?
Mine conti vinterdæk rystede også deromkring.
Dækkene kan godt være Conti (husker det ikke helt). Jeg har problemet både med sommer- OG vinterdæk - med vinterdækkene er rystelserne dog ændret sådan, at nu starter de først omkring 140 - 150 km/t og stopper igen omkring 160 kat. Dvs rystelserne kommer først ved ca 15 kat højere hastighed med vinterdæk - tænker, det skyldes at vinterdækkene er blødere og højere profil (?).

OnkelJoakim
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 5. okt 2022, 15:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af OnkelJoakim » 25. nov 2022, 08:15

baconbaronen skrev:
6. okt 2022, 16:37
OnkelJoakim skrev:
5. okt 2022, 16:08
Gigel skrev:
7. dec 2012, 08:37


Nu siger du noget ....
Igår kunne jeg næsten ikke mærke rystelsen mere ... og det var -11 grader udenfor.
Idag er kun -3 grader og jeg har begyndt at mærke rystelse IGEN !!!

Så dette måtte være en skide gummi bøsning eller noget i den stil ....
Måske alle de arme og bøsninge jeg har skiftet er ikke så godt kvalitet og en af dem er allrede f****d ?
Hej Gigel,
Er klar over, at det er et gammeltindlæg, men håber på et svar alligevel. Fandt du nogensinde ud af, hvad præcis der var galt ? Jeg har købt en brugt Skoda Superb, årg 2015, 140 HK Diesel med DSG, som har samme problem. Ryster i rattet fra ca 125 km/t og stopper igen efter ca 140 km/t. Har kørt små 190.000 km. Har foreløbig fået skiftet højre trækaksel uden at slippe af med rystelserne …
Har du fået afbalanceret dækkene?
De blev afbalanceret før vi gik videre og skiftede den højre trækaksel. Desuden endnu en afbalancering ifm skift til vinterdæk.
Jeg har problemet både med sommer- OG vinterdæk - med vinterdækkene er rystelserne dog ændret sådan, at nu starter de først omkring 140 - 150 km/t og stopper igen omkring 160 kat. Dvs rystelserne kommer først ved ca 15 kat højere hastighed med vinterdæk - tænker, det skyldes at vinterdækkene er blødere og højere profil (?).

Hallas
Medlem
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 491 times
Been thanked: 238 times

Re: VW Passat ryster ved 120-130 km/t

Indlæg af Hallas » 27. nov 2022, 10:16

Pyt med det, det er kun i Tyskland du har problemet 😂😂😂😂

Men træls at bøvle med,,,,
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Besvar

Tilbage til "Undervogn"