Hvilken mobil 11kW lader til elbil

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
ANAJ
Nyt medlem
Indlæg: 287
Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 159 times

Hvilken mobil 11kW lader til elbil

Indlæg af ANAJ » 27. jul 2021, 20:54

Halløj,

Er i denne uge på ferie i de gamles sommerhus på vestkysten.
Da vi kører elbil, har vi måttet lade bilen med mormorlader gennem vinduet, hvilket både er bøvlet og langsommeligt. Lader med 5A, så en fuld opladning tager mere end 36 timer.

Nævnte det for min far, da mine forældre også overvejer elbil som nr. 2 bil i fremtiden, så tænkte det kunne have noget relevans.

Hans respons var noget ala “say no more, jeg ringer tilbage om 20 min”.
Så her på torsdag kommer der en elektriker for at etablere et rødt CEE stik på ydermuren, så vi kan få ladet noget hurtigere.

Så for at få mest muligt ud af dette, er jeg nu på udkig efter den bedste mobile 11kW lader med CEE stik, og har fundet nedenstående. Er der nogen med erfaringer, som kan bekræfte om laderen er god, eller bør jeg overveje en anden?

Laderen hedder Spark Line 16
https://www.evse.dk/product-page/mobil- ... a-cee-stik


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1396
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 420 times
Been thanked: 248 times

Re: Hvilken mobil 11kW lader til elbil

Indlæg af Passatg 3c » 28. jul 2021, 10:15

Vær sikker på elektrikeren er opdateret på reglerne omkring installation til elbiler. Det lyder underligt, men ikke alle elektrikere er opdateret på at der kom nye regler for kabel-dimensionering i 2019. Kablet skal været 5x4mm² eller 5x6mm² og der skal et specielt Type-B kombi-relæ foran, hvis det ikke er indbygget i laderen, det er det på den du linker til.

VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
poppo2003
Nyt medlem
Indlæg: 200
Tilmeldt: 26. maj 2010, 20:43
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 67 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilken mobil 11kW lader til elbil

Indlæg af poppo2003 » 28. jul 2021, 11:56

Evt. gå efter en mobillader med godkendt kWh måler så du kan få refusion på ladning. Få evt. et Monta/Zapp abonnement.

Eks.
https://www.evse.dk/product-page/11kw-m ... la-model-3





Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk


ANAJ
Nyt medlem
Indlæg: 287
Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 159 times

Re: Hvilken mobil 11kW lader til elbil

Indlæg af ANAJ » 28. jul 2021, 13:14

Passatg 3c skrev:Vær sikker på elektrikeren er opdateret på reglerne omkring installation til elbiler. Det lyder underligt, men ikke alle elektrikere er opdateret på at der kom nye regler for kabel-dimensionering i 2019. Kablet skal været 5x4mm² eller 5x6mm² og der skal et specielt Type-B kombi-relæ foran, hvis det ikke er indbygget i laderen, det er det på den du linker til.
Jeg vil være her når elektrikeren kommer, og vil selvfølgelig kigge ham over skulderen.
Har selv Clever lader derhjemme.

poppo2003 skrev:Evt. gå efter en mobillader med godkendt kWh måler så du kan få refusion på ladning. Få evt. et Monta/Zapp abonnement.

Eks.
https://www.evse.dk/product-page/11kw-m ... la-model-3





Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Det kommer an på merprisen - har Clever Unlimited med ladestander derhjemme, så det er kun i sommerhuset behovet for mobillader er relevant, et par gange om året. Så abonnement ordning kan nok næppe betale sig.

Men kigger lige efter det.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author ANAJ for the post:
poppo2003

Besvar

Tilbage til "El"