Forrude viskeren virker ikke på min skoda fabia combi 1,4 tdi. Tror det er en årgang 2007. Typen er i hvert fald 5j.
Jeg skal starte med at sige at jeg ikke er vant til at rode i biler, men er velbevandret i el.
Følgende har jeg konstateret:
1) jeg havde kørt en del med viskeren. Viskeren er kørt ned i sin 'hjemme position'. Jeg havde været væk fra bilen et par timer. Da jeg kommer tilbage virker viskeren ikke længere.
2) jeg har kontrolleret sikringer.
3) jeg har haft 12 volt på motoren, og så kører den. (dog langsomt, og ikke meget moment, men jeg tror det er grundet strømforsyningen gør på strømbelastningssikring)
4) der er ingen spænding ud til motoren. 3 af benene i stikket er der 0 volt, og i det sidste (ben 3 tror jeg) kan jeg måle 7,5 volt. (jeg har lukket motorhjelmen)
5) det er et problem ikke alle stillinger på "visker armen" ved rattet. Også uanset hvordan jeg stiller interval indstilleren. Jeg kan høre et relæ der trækker når jeg sætter armen i højeste hastighed.
6) det er kun forrudeviskeren der er et problem. Både for og bag sprinkler, samt bagrude visker virker som det skal.
7) jeg er klar over det ikke er problemet i dette tilfælde men da jeg alligevel havde det ude, har jeg renset og smurt visker mekanismerne. Det kørte dog fint i forvejen.
Nogen der har et forslag til hvad det kan være.
Eller nogen har ligger inde med el-tegninger / ledningsdiagram over denne bil?
På forhånd tak for hjælpen