Brændstofmåler Golf 7 - nørderi

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
G-man
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 13. jun 2017, 13:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Brændstofmåler Golf 7 - nørderi

Indlæg af G-man » 2. sep 2020, 23:17

Jeg har opdaget følgende:

Hvis jeg - når brændstoflampen melder om reservetank - nulstiller midterste computer, så sker der følgende:

Når der er brugt 4 liter efter at brændstoflampen er begyndt at lyse, så går restkm på 0. Antal liter fås ved at dividere antal kørte km med km/l på midterste computer.

Når der er brugt ca. 3,2 liter, så går måleren der viser hvor mange liter der skal tankes, på 45 liter. Eksperimenter gerne med om Golfen kan bruge små 5 liter mere uden at gå tør - men vær opmærksom på at det kan give dyre skader på højtryksdyserne. Der går rygter om at brændstoftilførslen stopper elektronisk inden tanken kører tom, men jeg har ikke fået bekræftelse på dette fra pålidelig kilde.

Når du tanker, kan du på den midterste computer aflæse hvor mange liter der er brugt efter at brændstoflampen begyndte at lyse. 4 liter fratrækkes jf. ovenstående, og du har hvor meget du reelt kan bruge en dag hvor der er langt imellem brændstofstationerne uden at få dårlige nerver - hvis du ellers kan huske tallet :)

Det meste jeg har tanket er 54,8 liter - den var ikke kørt tør. Jeg havde dengang brugt kun 0,55 liter ud over de ovennævnte 4 liter. Hvis man søger på "range golf 7" på youtube, kan man finde nogle der forsøger at finde ud hvor langt man kan køre på en tankfuld .

Mine tal bliver tastet ind i regneark, så jeg har styr over ovenstående :)

hoejfed
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 13. jan 2019, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: zoologisk have
Has thanked: 24 times
Been thanked: 38 times

Re: Brændstofmåler Golf 7 - nørderi

Indlæg af hoejfed » 3. sep 2020, 04:49

bare lige for at være sikker, det er den motor der kører på plutonium. ikk'.
2022 bmw 330e touring (konebil)
2022 ford transit høj, pissegrim men den er gratis. (firmabil) :roll:

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Brændstofmåler Golf 7 - nørderi

Indlæg af DanielB12 » 3. sep 2020, 09:01

Nørdet. Men hvorfor?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Besvar

Tilbage til "El"