Mangler lys I rudekontakter

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
LeonErdmann
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. okt 2020, 22:11
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Mangler lys I rudekontakter

Indlæg af LeonErdmann » 12. nov 2020, 11:08

Hey folkens ,har en citigo fra 2016 , kan det virkelig passe der ikke er lys i rudekontakter ? Virker dybt underligt

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Mangler lys I rudekontakter

Indlæg af diskoboy » 12. nov 2020, 12:14

Ja, det er vist normalt. Det er lang tid siden jeg har været ude at køre i en af "trillingerne", men der har du vist ret. Det er jo med til at holde prisen nede. Hvis der skal bruges 3 meter ekstra ledning + lidt mere stumper i selve kontakten og man laver 5 mill biler, tæller det jo også i det lange løb.

Det er dog "bare" at trække en ekstra ledning inde fra kabinen med og skifte kontakterne, men det tager selvfølgelig nogle timer.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Mangler lys I rudekontakter

Indlæg af GaSelle » 13. nov 2020, 08:01

Der er ganske rigtigt ikke lys i kontakterne "ab fabrik". Det kan laves, men det er vist ikke bare lige, så vidt jeg husker. Problemet er, at finde nogle kontakter der passer, som der også er lys i. Da jeg selv rodede i det for en del år siden fandt jeg et par tråde, hvor folk selv byggede nogle kontakter ud af "selve knappen" fra en Golf, "selve kontakten" fra Citigo´en og så med en tilføjet diode. Jeg tror ikke, der findes noget "plug and play", men det kan være det er kommet siden jeg så på det.

Besvar

Tilbage til "El"