2016 Polo 1.4TSI DSG - adaptiv fartpilot ude af funktion

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Sebastianczyz
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

2016 Polo 1.4TSI DSG - adaptiv fartpilot ude af funktion

Indlæg af Sebastianczyz » 13. maj 2022, 19:41

Kære forum,
Ved ikke om dette er det korrekte sted at skrive et opslag (så hjælp modtages gerne).

Har en VW POLO 2016 1,4 BMT DSG. Der er lidt problemer som jeg håber i måske har hørt eller set før.

Gløderør lampen lyser, start-stop funktionen virker ikke, og adaptiv fartpilot er ikke tilgængelig. Jeg har ingen kendskab til det tekniske setup, men det har føltes som at når gløderør lyste in instrumentbrættet, så virkede hverken start-stop funktionen eller adaptiv fartpilot. Når gløderør ikke lyste in instrumentbrættet, så virkede både start-stop funktionen og adaptiv fartpilot.

Har været på værksted og fået et helt sæt fejlkoder, men ved ikke hvor jeg kan indsætte en fil (hjælp gerne), og deri melder den: "Afstandskontrolenhed - Diagnose = Modul svarer ikke". Fejlkoden til dette er U023500 med beskrivelsen: "Ingen kommunikation med fartpilot, front, afstandsområdesensor" og under betingelse siger den "Permanent".

Håber der er nogen der kan guide mig den rigtige vej. På forhånd tak

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2016 Polo 1.4TSI DSG - adaptiv fartpilot ude af funktion

Indlæg af HansH » 13. maj 2022, 19:59

@Sebastianczyz - har flyttet dit indlæg til denne nye tråd. Venligst tilføj din vedhæftede fil her. Du kan redigere indlægget ved at bruge"blyanten" i første indlæg.
Samtidig har jeg slettet den dublet af indlægget som du havde oprettet i andet subforum.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 2016 Polo 1.4TSI DSG - adaptiv fartpilot ude af funktion

Indlæg af GranTurismo » 13. maj 2022, 20:53

Det lyder som om der ikke er forbindelse til radaren.

Det er vist kun diesel som har gløderør. Prøv evt at kigge i manualen, hvad symbolet indikerer.

Hvis der er lav spænding på batteriet virker start/stop ikke. Hvis du har Min Volkswagen, kan du tjekke spændingen i app'en.
Der kan selvfølgelig også være andre årsager til, at det ikke virker.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "El"