Fjernlysassistent passat variant 2015

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Brugeravatar
Melle
Nyt medlem
Indlæg: 145
Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Als
Has thanked: 31 times
Been thanked: 46 times

Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af Melle » 21. jul 2022, 12:43

Jeg har købt en Passat Variant 2015, som jeg er rigtig glad for, registreret til mig d. 16/3.2022. I annoncerne på Bilbasen og forhandlerens egen hjemmeside stod det oplyst at den var med fjernlysassistent.
Fandt hurtigt ud af at det ikke virkede, ligesom kørelys, lys i baglygterne om dagen, start stop og et par småting mere.
Nyt batteri klarede start/stop og flere kodnings forsøg fik efterhånden de forskellige fejl rettet, men fjernlysassistent fik de efter gentagende forsøg ikke til at virke. Da jeg hentede bilen sidste gang havde de været hos deres lokale VW og meddelte mig at fjernlysassistent havde den aldrig haft, så det kunne ikke komme til at virke punktum slut.
Det kan det jo så godt, det er bare et spørgsmål om hvor meget der skal ændres.
Det er hver gang mig der skal kontakte dem for at høre hvad der sker i de forskellige sager og tiden går (så opgiver han nok)

Er der nogen her inde der kan hjælpe med hvad der skal til, for at få fjernlysassistent til at virke?

CT74004 / WVWZZZ3CZFE403644

Jens
Senest rettet af Melle 21. jul 2022, 14:07, rettet i alt 1 gang.
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af HansH » 21. jul 2022, 13:04

Hm.. nu går jeg lidt ud af en anden tangent her ...
Men jeg mener faktisk, at hvis det står i annonceteksten, så er forhandler forpligtet af det.
"Forbehold for trykfejl" gælder ikke den slags fejltagelser.
Der er ikke noget der hedder "Nåmen ..... så har den det altså bare ikke, ærgerligt".

Så i yderste instans mener jeg at forhandler er nødt til at eftermontere det på bilen, eller som minimum kompensere dig for værdien af det manglende udstyr.

Hvis du er medlem af FDM kan du jo evt prøve at vende det med dem.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Melle
Nyt medlem
Indlæg: 145
Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Als
Has thanked: 31 times
Been thanked: 46 times

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af Melle » 21. jul 2022, 14:05

HansH skrev:
21. jul 2022, 13:04
Hm.. nu går jeg lidt ud af en anden tangent her ...
Men jeg mener faktisk, at hvis det står i annonceteksten, så er forhandler forpligtet af det.
"Forbehold for trykfejl" gælder ikke den slags fejltagelser.
Der er ikke noget der hedder "Nåmen ..... så har den det altså bare ikke, ærgerligt".

Så i yderste instans mener jeg at forhandler er nødt til at eftermontere det på bilen, eller som minimum kompensere dig for værdien af det manglende udstyr.

Hvis du er medlem af FDM kan du jo evt prøve at vende det med dem.
Ja det er også min tanke, jeg har læst lidt om hvad der kan gøres i sagen, bl.a. her: https://autobranchendanmark.dk/nyheder- ... lannoncer/
Jeg mener slet ikke der kan være tvivl om at det skal laves, eller jeg skal kompenseres. Derfor ville jeg gerne vide hvad der skal til/laves for at det virker. Så hvis der er nogen herinde der kan se hvad der skal til, ville det hjælpe meget at kende omfanget inden jeg skal tale med dem igen.
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af HansH » 21. jul 2022, 14:10

Melle skrev:
21. jul 2022, 14:05
Ja det er også min tanke, jeg har læst lidt om hvad der kan gøres i sagen, bl.a. her: https://autobranchendanmark.dk/nyheder- ... lannoncer/
Jeg mener slet ikke der kan være tvivl om at det skal laves, eller jeg skal kompenseres. Derfor ville jeg gerne vide hvad der skal til/laves for at det virker. Så hvis der er nogen herinde der kan se hvad der skal til, ville det hjælpe meget at kende omfanget inden jeg skal tale med dem igen.
Naturligvis :)

Der findes to udgaver af Fjernlysassistent - den lille og den store.
Den lille hedder Light Assist på engelsk og er vel den der bare betegnes Fjernlysassistent på dansk.
Den store hedder Dynamic Light Assist på engelsk og hedder måske også bare Dynamisk Fjernlysass. på dansk ... ikke sikker ?

Begge varianter kræver det store kamera i forruden, så første spørgsmål vil være: har du det ??

Hvis din bil har Lane Assist eller Skiltegenkendelse, så har du det nødvendige kamera.
Hvis ikke, skal det eftermonteres - og det kræver også skift af frontrude.

Hvis du er i tvivl, så post et billede af din bil forfa - så kan vi nemt se om den har eller ej.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af Watcher » 21. jul 2022, 14:34

Light assist systems 8G0 Without Light Assist

Siger den når man slår den op, + den er QK0 = uden frontkamera ellers skulle den have heddet QK1

Så der er 2 muligheder.

Den billige er nyt bakspejl med kamera i til den lille light assist, eller den dyre med ny forrude, frontkamera og så vil du også samtidig få lane assist og skiltegenkendelse.

Da du kun har halogen lygter foran er der intet dynamic light assist eller noget, det udelukkende op/ned blænding af langt lys på begge løsninger


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
DanielB12
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af perw » 21. jul 2022, 14:41

Jeg tror det er rigtig nok, at vw værksted ikke kan finde ud af, at eftermonterer fjernlys assistent.

Men der er mange andre der kan: CarTrends, vag service dk (på Facebook) vagstyle (også på Facebook)

Brugeravatar
Melle
Nyt medlem
Indlæg: 145
Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Als
Has thanked: 31 times
Been thanked: 46 times

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af Melle » 21. jul 2022, 19:58

Watcher skrev:
21. jul 2022, 14:34
Light assist systems 8G0 Without Light Assist

Siger den når man slår den op, + den er QK0 = uden frontkamera ellers skulle den have heddet QK1
Ja, det havde jeg nok luret, jeg har købt Vehicle indtification hos Cartrends.dk, det var hvad der skulle til for at få det til at fungere jeg ikke havde nogen ide om :?

Tak for hjælpen, nu må vi se hvad der sker, skal nok vende tilbage når der er en løsning.
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af DanielB12 » 21. jul 2022, 22:48

Bare det ikke er VW Ishøj 😳😂
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 807 times
Been thanked: 697 times

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af martinta » 21. jul 2022, 22:54

DanielB12 skrev:
21. jul 2022, 22:48
Bare det ikke er VW Ishøj 😳😂
Uff, den er dobbelt træls hvis man kommer fra sønderjylland og køber en bil (som har problemer) i Ishøj - det bliver hurtigt dyrt i bro og brændstof penge.

@Til trådstarter, så håber jeg i finder en god løsning på problemet. Har dog en enkelt detalje jeg vil bidrage med, og her kan jeg kun tale af egen erfaring. Men jeg synes ikke automatisk fjernlys virker specielt godt på min Passat (B8 fra 2018), så kører ikke med det slået til. Den har svært ved at blænde op og ned, og jævnligt blænder den pludseligt kort op når der er modkørerne, hvilket alt andet lige må forvirre modkørerne når der kort kommer et langlys blink.

At jeg så ikke ville undvære lane assist som også kommer med det store kamera er en helt anden historie, men for mig ville det være den "store" løsning med ny forrude eller penge, service eller lignenden som kompensation

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af DanielB12 » 21. jul 2022, 23:19

martinta skrev:
21. jul 2022, 22:54
DanielB12 skrev:
21. jul 2022, 22:48
Bare det ikke er VW Ishøj 😳😂
Uff, den er dobbelt træls hvis man kommer fra sønderjylland og køber en bil (som har problemer) i Ishøj - det bliver hurtigt dyrt i bro og brændstof penge.
Det var i forhold til deres alternative eftermontering af DAB i en fabriksny polo for noget tid siden.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 807 times
Been thanked: 697 times

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af martinta » 21. jul 2022, 23:23

DanielB12 skrev:
21. jul 2022, 23:19
martinta skrev:
21. jul 2022, 22:54
DanielB12 skrev:
21. jul 2022, 22:48
Bare det ikke er VW Ishøj 😳😂
Uff, den er dobbelt træls hvis man kommer fra sønderjylland og køber en bil (som har problemer) i Ishøj - det bliver hurtigt dyrt i bro og brændstof penge.
Det var i forhold til deres alternative eftermontering af DAB i en fabriksny polo for noget tid siden.
Jep, husker godt den tråd :D Synes dog at de har været nævnt herinde mere end én gang for at lave fusk

Brugeravatar
Melle
Nyt medlem
Indlæg: 145
Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Als
Has thanked: 31 times
Been thanked: 46 times

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af Melle » 22. jul 2022, 14:17

martinta skrev:
21. jul 2022, 23:23
DanielB12 skrev:
21. jul 2022, 23:19
martinta skrev:
21. jul 2022, 22:54


Uff, den er dobbelt træls hvis man kommer fra sønderjylland og køber en bil (som har problemer) i Ishøj - det bliver hurtigt dyrt i bro og brændstof penge.
Det var i forhold til deres alternative eftermontering af DAB i en fabriksny polo for noget tid siden.
Jep, husker godt den tråd :D Synes dog at de har været nævnt herinde mere end én gang for at lave fusk
Ja den tråd har jeg også, med skræk :shock: læst, men nej det er ikke på sjæland.

@ Martina, hvis det skulle ske det blev den store løsning kender jeg mig selv godt nok til at så skal der andre forlygter til for at få det fulde udbytte og så griber det jo om sig = mange penge, skilte genkendelse synes jeg ikke jeg har brug for og lane asist har jeg prøvet, er godt på motorvej, men synes det er trals på de små veje vi har her omkring.
These users thanked the author Melle for the post:
martinta
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2735
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 497 times

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af Nicklossi » 23. jul 2022, 17:19

Det er ikke for at lokke, men jeg er glad for mine LED High forlygter og dynamisk lysassistent på min Passat, ligeledes fra 2015 😂

Brugeravatar
Melle
Nyt medlem
Indlæg: 145
Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Als
Has thanked: 31 times
Been thanked: 46 times

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af Melle » 23. jul 2022, 17:49

Nicklossi skrev:
23. jul 2022, 17:19
Det er ikke for at lokke, men jeg er glad for mine LED High forlygter og dynamisk lysassistent på min Passat, ligeledes fra 2015 😂
Det ville jeg helt sikkert også blive :D jeg har kigget på priser :shock: men det er for mange penge at hælde i en syv år gammel bil.
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2735
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 497 times

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af Nicklossi » 23. jul 2022, 18:03

Melle skrev:
23. jul 2022, 17:49
Nicklossi skrev:
23. jul 2022, 17:19
Det er ikke for at lokke, men jeg er glad for mine LED High forlygter og dynamisk lysassistent på min Passat, ligeledes fra 2015 😂
Det ville jeg helt sikkert også blive :D jeg har kigget på priser :shock: men det er for mange penge at hælde i en syv år gammel bil.
Det er vi enige om.
Et sæt brugte lygter, et nyt kamera og rude, så er du nok i noget der minder om 15.000,- 😅

Brugeravatar
Melle
Nyt medlem
Indlæg: 145
Tilmeldt: 23. mar 2022, 14:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Als
Has thanked: 31 times
Been thanked: 46 times

Re: Fjernlysassistent passat variant 2015

Indlæg af Melle » 23. jul 2022, 18:13

Nicklossi skrev:
23. jul 2022, 18:03
Melle skrev:
23. jul 2022, 17:49
Nicklossi skrev:
23. jul 2022, 17:19
Det er ikke for at lokke, men jeg er glad for mine LED High forlygter og dynamisk lysassistent på min Passat, ligeledes fra 2015 😂
Det ville jeg helt sikkert også blive :D jeg har kigget på priser :shock: men det er for mange penge at hælde i en syv år gammel bil.
Det er vi enige om.
Et sæt brugte lygter, et nyt kamera og rude, så er du nok i noget der minder om 15.000,- 😅
Så vil jeg hellere investere i et bakkamera High til "det halve"
These users thanked the author Melle for the post:
martinta
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt

Besvar

Tilbage til "El"