Tilføje park assist til Enyaq med parking plus pakken.

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
krelle52
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. aug 2022, 06:50
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Tilføje park assist til Enyaq med parking plus pakken.

Indlæg af krelle52 » 5. maj 2023, 13:46

Hej. Jeg er for en måneds tid siden, blevet godt kørende i en Skoda Enyaq IV 80 fra Dec. 2020, med alt i udstyr....Tror jeg. Det viser sig at jeg ikke havde lavet mit forarbejde godt nok. Der stod at den havde parking+ pakken. Så jeg antog at den havde park assist, ligesom min tidligere enyaq. Bilen er importeret fra Tyskland, så jeg har ikke set bilen før jeg får nøglerne. Desværre er den en af de første enyaq serier, som blev lavet. Så parking+ betyder at den udover det normale, også har Area view and it's it. Park assist kom først et halvt år senere eller noget. :roll:

Så jeg ville naturligvis gerne have park assist igen. Da det er en stor bil at parkere i efterhånden små båse, så jeg har været glad for den ekstra hjælp.

Da jeg formoder at bilen har alle de sensor og kameraer rundt om sig, som den skal have for at det virker, så tænker jeg at det bare er et spørgsmål om styring. Spørgsmål er nu om det bare er noget coding for at aktivere den feature eller skal der også tilføjes/udskiftes noget hardware. Google har ikke givet noget svar. Så nu prøver jeg lige her. Er der noget som ved hvad der skal til for at få Intelligent Park Assist med Trained Parkering?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3209 times
Been thanked: 4541 times

Re: Tilføje park assist til Enyaq med parking plus pakken.

Indlæg af HansH » 5. maj 2023, 13:49

Det skulle vistnok kunne lade sig gøre ... i hænderne på de rette .. :)

https://carsol.dk/vare/parkerings-assistent-enyaq/

Dog skal du have en af de bedre gevinster på skrabeloddet, for at der er penge til det...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

krelle52
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. aug 2022, 06:50
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tilføje park assist til Enyaq med parking plus pakken.

Indlæg af krelle52 » 5. maj 2023, 14:55

Ja, det er sådan set også mit indtryk at der skal være den rigtige control unit, som jeg er kommet frem til hedder 1EA 919 300. Men er det nødvendigt at skifte noget andet eller har jeg den rigtige controller efter som jeg har Area view, men de var bare ikke klar med firmware'et på daværende tidspunkt. Jeg håber jo at det bare kunne gøre via coding Jeg har ikle været i stand til at finde control unit'en i bilen. Så hvis nogen ved hvor den siger, så sige lige til. Jeg tænker det er først skridt på vej at finde ud af om jeg har den control unit I forvejen. Jeg kan klare coding selv, så hvis jeg har control unit'en eller det er bare den som skal skiftes. Så synes jeg at 10.000kr er lidt voldsomt for noget hvor control unit'en koster under 1000kr. Så jeg ville bare høre om nogen havde prøvet det før og ved hvor meget der skal til.

Besvar

Tilbage til "El"