Hej,
Jeg har en VW T-Roc 2020 der har gået 125000 km med DQ200 DSG. Jeg oplever vibrationer /rumlen i bilen fra gearkassen under gearskifte(det føles næsten som om kan kører over sådan nogle rumle striber på vejen) – særligt ved lav belastning og når der er vægt bag bilen.
Jeg har opdaget slør i splineforbindelsen mellem højre trækaksel og stikakslen ind i gearkassen. Når jeg løfter op/ned i akslen helt inde ved samlingen, kan jeg mærke og høre slør. Der er ikke nævneværdig slør i rotationsretningen.
Er der nogen der har oplevet at det kunne foresage disse problemer eller er det som i mange andre tilfælde en DSG optimering der skal til?
- har selv lige prøvet at lave en grund justering af kobling og ny adaptionskørsel med gearkassen - det hjalp ikke rigtig noget
Mvh Michael
DSG dq200- rumlen/ vibrationer under gearskift
-
SorenSL
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 3 times
Re: DSG dq200- rumlen/ vibrationer under gearskift
125.000 km.... flot VW. Min Polo med DQ200 har lige rundet 70.000 km. Svinghjulet er ødelagt, hjulophæng knirker, camber/caster pilskæve fra fabrikken, fejlkoder i motor, fejlkoder i afstandssensorer, fejlkoder i centrallåsesystemet, fejlkoder i styrtøjet - bilen nægter at køre ligeud. Har reklameret til VW fra bilen var ny, men de kan / ønsker ikke at løse noget af det. Stor fejl jeg ikke skyndte mig at sælge bilen hurtigst muligt; nu haft den i 4 år, og ingen gider købe en så fejlbehæftet bil, medmindre jeg bruger 40.000 på at reparere en 4 år "gammel" bil.
Nå ja, du søgte et råd; få skiftet koblinger / svinghjul i Polen, og sælg bilen hurtigst muligt. Og, køb alt andet end en VW næste gang.
Vh Søren
Nå ja, du søgte et råd; få skiftet koblinger / svinghjul i Polen, og sælg bilen hurtigst muligt. Og, køb alt andet end en VW næste gang.
Vh Søren
-
Hallas
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 650 times
- Been thanked: 317 times
Re: DSG dq200- rumlen/ vibrationer under gearskift
Lidt sjovt der kan være den forskel. Kammerats polo 1.0 tsi 115 dsg har rundet 128.000 km og han har haft en sensor foran til parkering der blev defekt. Ellers kun service og nye bremser rundt. Årgang 2020.
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)