balikci1987 skrev: ↑12. dec 2025, 21:27
Det var umiddelbart også min tanke at det er pumpen der er ved at gå, og kan se og læse at men kan skifte dette pumpe ud med et forstærket udgave så den hverken revner eller hvor den bliver utæt ved O-ringet.
Er det evt. en større indgreb? Kan se at det ikke ser så svært ud men hvad ved jeg
Jeg vil sige ..... vi er nok på vej mod den lidt tungere ende af DIY skalaen.
Først og fremmest kræver det VCDS for at sætte MTen i "servicemode". Det er visnok noget med at køre skiftegaflerne i en bestemt stilling, så MTen rent mekanisk kan separeres fra gearkassen.
Dernæst skal MTen afmonteres. Det kunne gøres på min 2010 Octavia uden at skulle have gearkassen af. Der var plads nok nedefra. Men det kræver en lift.
Hvordan man adskiller MTen og kommer ind til de vitale dele, og får det hele samlet igen, har jeg set der ligger flere videoer af på YT.
Det er egentlig ikke så svært. Det er basalt set bare massevis af skruer
Når MTen er monteret tilbage på gearkassen efter endt rep, skal den fyldes op med ny hydraulikolie. Det er gennem et lille påfyldningshul, og kræver så vidt jeg ved en pumpe af en slags. Det er ikke noget man kan komme til at hælde på.
Det er vigtigt at man påfylder den helt rette mængde hydr.olie. Hverken mere eller mindre.
Såå.. hvis man har godt med gåpåmod, og den rigtige teknik og det rigtige værktøj til rådighed, så tænker jeg godt man kan gøre det selv.
Jeg har kun set det blive gjort

Jeg kan godt lave lidt selv .. men dette ville jeg ikke kaste mig ud i. Der kører jeg hen og betaler mig fra det.