DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Vendelbo
Helt nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Vendelbo » 7. apr 2016, 18:33

Jeg har en ny Touran 1.4 TSI DSG. Generelt skifter gearkassen fuldstændig umærkeligt og er generelt meget harmonisk. Men af en eller anden grund kan den ikke rigtig finde ud af at køre på brosten. Det er som om, at den smule, som dækkene slipper underlaget, gør den forvirret. Den gearer konsekvent ned i 1. gear og bliver der, indtil man er over 25 km/t. Det giver en noget hakkende oplevelse.

Jeg ved ikke, om dette er normalt for DSG/aut.-gearkasser. Men påfaldende er det.

Trekster
Medlem
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Indlæg af Trekster » 7. apr 2016, 19:30

Brosten er også en dårlig kombination for os. Men ikke så slemt som hos dig, den opfører sig definitivt anderledes der

9had
Medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 31 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Indlæg af 9had » 7. apr 2016, 20:57

Det er fordi dsg har indbygget program til ujævn terræn, der gør at den låser til et gear indtil rystelserne er overstået.

Kan ikke lige huske hvad "funktionen" kaldes. Men det er nok det der forårsager beskrevet opførsel.

Formålet, hvis jeg husker korrekt, er at skåne koblinger/svinghjul/gearkassen så de ikke tager skade under kørsel på ujævn terræn.
2024 VW ID.4 Style

Janke
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Been thanked: 9 times

Indlæg af Janke » 8. apr 2016, 12:17

Er der en som har en bil som ikke har fejlen med "udkobling under acceleration", og som vil fremvise den for FDM.
Må meget gerne være på Sjælland, gerne Kbh. området.
Eventuelt ring til mig på 42651038
Mvh
Morten Janke

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

9had
Medlem
Kontakt:

Indlæg af 9had » 8. apr 2016, 16:08

Janke skrev:Er der en som har en bil som ikke har fejlen med "udkobling under acceleration", og som vil fremvise den for FDM.
Mvh
Morten Janke

Hvad går det helt ud på? Hvordan kan man provokere udkoblingen? Ved normal acceleration eller?
Og er det årgang baseret.

Har en Touran fra 2011 som jeg ikke synes laver udkobling, i Slagelse.
2024 VW ID.4 Style

Zwonkie
Helt nyt medlem

Indlæg af Zwonkie » 8. apr 2016, 20:01

9had skrev: Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad går det helt ud på? Hvordan kan man provokere udkoblingen? Ved normal acceleration eller?

Tror janke mener at koblingen glider.
Du kan "frem provokere" det ved at sætte den manuelt i 3 eller 5 gear og lave en hård acceleration.
Hvis du mærker små ryk i bilen under acceleration og RPM nålen ikke bevæger sig jævnt.

Så kan det være koblingen glider, hvis ikke, så vil janke nok gerne have en udlæsning af data fra din bil/gearkasse.

Janke. P.S vær opmærksom på at i måske sammenligner eller får fat på data fra en ældre gearkasse software.

Brugeravatar
jan67
Nyt medlem
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Indlæg af jan67 » 8. apr 2016, 21:11

Janke du er velkomme til at teste min, superb 1.8 2012 dq200 212 HK 290nm.
Bor i Gentofte skrive evt pm

Jan
Skoda fabia 2006 16v 101hk, Skoda Superb 2012 1.8 tsi

9had
Medlem
Kontakt:

Indlæg af 9had » 8. apr 2016, 21:16

Min ser ikke ud til at gøre det. Eller så har jeg gjort det forkert. Billede

2024 VW ID.4 Style

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af madsobh » 9. apr 2016, 05:34

Du skal kører der helt ud i 3 gearet

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Bopjensen
Aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 98 times

Indlæg af Bopjensen » 9. apr 2016, 06:51

9had skrev:
Janke skrev:Er der en som har en bil som ikke har fejlen med "udkobling under acceleration", og som vil fremvise den for FDM.
Mvh
Morten Janke

Laver den udkobling i andre byer, Korsør eller måske Sorø??

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 856 times
Been thanked: 2400 times

Indlæg af GaSelle » 9. apr 2016, 15:54

Har indtil videre kørt 150 km. uden problemer med DSG7. Ingen hop, gliden eller andet. Og ACT er 100% umærkeligt.

‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Indlæg af Kristian_H » 9. apr 2016, 15:57

Har været ved grænsen i vores i går, og tilbagelagde 470km med blandet kørsel på motorvej, og 32 rammer væske + 25kg sukker i varerummet - heller ikke noget unormalt, og et snit på 16.9km/l

Har nu rullet små 700km i alt, siden den blev hentet ved forhandleren i mandags
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Sace
Medlem
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 128 times
Been thanked: 235 times

Indlæg af Sace » 9. apr 2016, 17:38

Jeg har haft min i 3 uger nu, og kørt 2000km i den. Hvis jeg kører meget morfar i den over længere tid, så vil den gerne hoppe i rpm imellem 1200 og 2000 (men ikke noget der mærkes i bilen. Så snart den har haft en frisk acceleration forsvinder det. Så er slet ikke i tvivl om at det er den adaptive software der giver de omtalte problemer.

Heldigvis mærker jeg det ikke med min kørestil, og gearskiftene er helt perfekte :)

Den omtalte software der skulle komme senere på året - tror i man kan regne med at forhandlerne selv giver bilerne denne når den er til service, eller mon det er noget man selv skal klage over før de gør noget?
Mvh Anders

Jaku
Helt nyt medlem

Indlæg af Jaku » 9. apr 2016, 18:38

Fik ny kobling i min ved 3000km. Det har hjulpet meget på problemet. Før var 5.gear det værste (kold), nu er der kun en lille smule tilbage i 3. og 4. gear og stadig KUN når den er kold. Har nu kørt 5000km og lige været i Harzen med campingvogn, kører perfekt, den skal som sagt bare være varm.
Mærker som sagt ingen problemer efter 10-20km kørsel, kun i kold tilstand.

ITemplate
Helt nyt medlem

Indlæg af ITemplate » 10. apr 2016, 19:10

GaSelle skrev:Har indtil videre kørt 150 km. uden problemer med DSG7. Ingen hop, gliden eller andet. Og ACT er 100% umærkeligt.
Utrolig forskel i enten opfattelse eller bil. Jeg skal med 100% sikkerhed hverken have ACT eller DSG7 igen :).

Minaldo
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
Has thanked: 23 times

Indlæg af Minaldo » 10. apr 2016, 20:15

Efter at have fået skiftet begge koblinger har min bil fortsat problemet:

[youtube]https://youtu.be/lnshnK678pU[/youtube]
Volvo EX30 AWD - 2024
VW Passat 1,5 tsi - 2020

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af madsobh » 10. apr 2016, 20:35

Det var vel forventeligt?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 856 times
Been thanked: 2400 times

Indlæg af GaSelle » 11. apr 2016, 06:42

ITemplate skrev:
GaSelle skrev:Har indtil videre kørt 150 km. uden problemer med DSG7. Ingen hop, gliden eller andet. Og ACT er 100% umærkeligt.
Utrolig forskel i enten opfattelse eller bil. Jeg skal med 100% sikkerhed hverken have ACT eller DSG7 igen :).
Synd for dig.

‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus

claussor
Aktiv medlem
Has thanked: 275 times
Been thanked: 395 times

Indlæg af claussor » 11. apr 2016, 11:43

Efter alt hvad jeg har været igennem, så dem der får skiftet koblinger mv. og håber på forbedring, der tror jeg ikke I skal forvente noget som helst. Har man fejlen så har man den - uanset hvor mange ting de skifter. Det er mit personlige indtryk. Og så håber man på at VAGs fantastiske software der kommer i sommeren løser det. Men gør den det? Eller introducerer det blot nye issues? Der er alt for mange hvis'er og intet er sikkert udover at "vi" nu har en bil der er defekt.

Jeg kan se der er en i tråden der er semi glad (som jeg læser det) over den nu "kun" er lidt træls mens den er kold. Helt ærligt.... Vi snakker nye biler. Det SKAL bare virke. Det er utilfredsstillende. Lappeløsninger er hvad det er. VW/Skoda/Seat/Audi skulle have en kæmpelussing for at lade deres forhandlere stå og lyve folk op i ansigtet, når de afviser dem gang på gang og siger der ingen fejl er, når moderselskabet udmærket kender til dem. Importørerne kender til dem og forhandlerne gør. Det er svineri fra ende til anden. Men de prøver med benægt, benægt, benægt, at holde alle undtagen de mest stædige (eller heldige) nede og væk fra kulancekronerne eller endnu værre at lade en handel gå retur.

Lidt galde (igen).

Bopjensen
Aktiv medlem
Has thanked: 3 times
Been thanked: 98 times

Indlæg af Bopjensen » 11. apr 2016, 11:58

claussor skrev:Efter alt hvad jeg har været igennem, så dem der får skiftet koblinger mv. og håber på forbedring, der tror jeg ikke I skal forvente noget som helst. Har man fejlen så har man den - uanset hvor mange ting de skifter. Det er mit personlige indtryk. Og så håber man på at VAGs fantastiske software der kommer i sommeren løser det. Men gør den det? Eller introducerer det blot nye issues? Der er alt for mange hvis'er og intet er sikkert udover at "vi" nu har en bil der er defekt.

Jeg kan se der er en i tråden der er semi glad (som jeg læser det) over den nu "kun" er lidt træls mens den er kold. Helt ærligt.... Vi snakker nye biler. Det SKAL bare virke. Det er utilfredsstillende. Lappeløsninger er hvad det er. VW/Skoda/Seat/Audi skulle have en kæmpelussing for at lade deres forhandlere stå og lyve folk op i ansigtet, når de afviser dem gang på gang og siger der ingen fejl er, når moderselskabet udmærket kender til dem. Importørerne kender til dem og forhandlerne gør. Det er svineri fra ende til anden. Men de prøver med benægt, benægt, benægt, at holde alle undtagen de mest stædige (eller heldige) nede og væk fra kulancekronerne eller endnu værre at lade en handel gå retur.

Lidt galde (igen).
+1

claussor
Aktiv medlem

Indlæg af claussor » 11. apr 2016, 12:48

Og for at hælde brændsel på bålet... Det er dieselgate om igen, denne gang bare ikke svindel i økologiens navn og ikke så mange biler der er ramt af det, men måske en i teorien dyrere omgang for dem, da at skifte gearkasser på alle fejlbehæftede biler nok er dyrere end sætte et plastikrør i til en dollar?

De VED de har et defekt produkt.
De SÆLGER det velvidende de har et defekt produkt. De FORTSÆTTER med det.
De AFVISER folk når der klages over det med ingen fejl fundet.

Det er svindel og bedrageri.

Lad os for sjov lave lidt hurtig hurtig overslagsregning?
Hvor mange har skrevet her i tråden med problemer? 10-20 brugere? Lad os gætte på der nok er 4-5x så mange der har læst tråden men ikke registreret sig og skrevet. Det gør jeg i hvert fald tit når jeg søger efter ting jeg er i tvivl om - forums er meget brugbare men jeg har ikke selv lyst til at deltage i debatterne.

Så er vi oppe på 50-100 ejere der har læst i det mindste herinde. Hvor mange hr. og fru. Jensen mon så ikke har været forbi værkstederne og bedt dem undersøge deres bil pga. den rusker og ikke lige har lyst, eller har den tekniske internet knowhow til at lede efter vagcars.dk ? Og så er der nok også en pæn slat der har opdaget men tænker sådan skal den nok bare køre min fine bil til 400k... Skal vi gætte på der kører en pænt stykke over 100-200 ejere rundt i DK der er godt trætte af deres bil MINDST?

Og ja... jeg er udmærket klar over der er mange der også har en bil der virker fint herinde, men det ændrer ikke på det er bekymrende mange der HAR en fejl. Og hvorfor skriver jeg... Jeg er godt gal i skralden over de slipper af sted med det så let, når jeg tænker på de forbandet mange 100+ timer jeg har brugt på at få min Golf til at køre ordentligt. Det er noget forbandet svineri.

Trekster
Medlem
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Indlæg af Trekster » 11. apr 2016, 12:53

claussor skrev:Og for at hælde brændsel på bålet... Det er dieselgate om igen, denne gang bare ikke svindel i økologiens navn og ikke så mange biler der er ramt af det, men måske en i teorien dyrere omgang for dem, da at skifte gearkasser på alle fejlbehæftede biler nok er dyrere end sætte et plastikrør i til en dollar?

De VED de har et defekt produkt.
De SÆLGER det velvidende de har et defekt produkt. De FORTSÆTTER med det.
De AFVISER folk når der klages over det med ingen fejl fundet.

Det er svindel og bedrageri.

Lad os for sjov lave lidt hurtig hurtig overslagsregning?
Hvor mange har skrevet her i tråden med problemer? 10-20 brugere? Lad os gætte på der nok er 4-5x så mange der har læst tråden men ikke registreret sig og skrevet. Det gør jeg i hvert fald tit når jeg søger efter ting jeg er i tvivl om - forums er meget brugbare men jeg har ikke selv lyst til at deltage i debatterne.

Så er vi oppe på 50-100 ejere der har læst i det mindste herinde. Hvor mange hr. og fru. Jensen mon så ikke har været forbi værkstederne og bedt dem undersøge deres bil pga. den rusker og ikke lige har lyst, eller har den tekniske internet knowhow til at lede efter vagcars.dk ? Og så er der nok også en pæn slat der har opdaget men tænker sådan skal den nok bare køre min fine bil til 400k... Skal vi gætte på der kører en pænt stykke over 100-200 ejere rundt i DK der er godt trætte af deres bil MINDST?

Og ja... jeg er udmærket klar over der er mange der også har en bil der virker fint herinde, men det ændrer ikke på det er bekymrende mange der HAR en fejl. Og hvorfor skriver jeg... Jeg er godt gal i skralden over de slipper af sted med det så let, når jeg tænker på de forbandet mange 100+ timer jeg har brugt på at få min Golf til at køre ordentligt. Det er noget forbandet svineri.
Det er da såre simpelt. Vælg et andet mærke næste gang? Den eneste måde de vil lave ændringer vil jo være hvis de bliver ramt på pengepungen, hvis importøren bliver ramt, så skal de jo til at yde en bedre kundeservice. Så kan det godt være man på et tidspunkt vælger VAG igen.

Men vi danskere har vist os alt for loyale overfor VW, vi køber dem jo gang på gang...dieselgate, hvilken dieselgate..salget går jo strygende i DK, lad os da belønne dem for at være kreative ;)

claussor
Aktiv medlem

Indlæg af claussor » 11. apr 2016, 13:21

Jeg er selv synder i det, overvejer en DSG6 udgave i stedet. Det ved jeg virker. Men ja det irriterer mig grænseløst at jeg belønner dem for det. Men lækre produkter - netop... Det laver de.

Zwonkie
Helt nyt medlem

Indlæg af Zwonkie » 11. apr 2016, 15:17

Er lige kommet tilbage efter min tredje test-kørsel med en tekniker.

Denne gang nåede jeg dårligt at køre 100 meter og skifte op i 3 gear før han sagde der var noget galt.
Ærligt talt tror jeg ikke han mærkede noget, men havde fået besked om at give mig ret, fordi jeg før denne kørsel gav udtryk for hvor frustreret jeg var over at de ikke mente der var nogle fejl og hvad næste skridt skulle være for jeg var ikke tilfreds.

De har aflæst en "masse data" som de vil sende til tyskland til analyse. Så kontakter de mig igen..
*Host host* mener at have hørt/læst dette før... Om 1-2 uger kommer de med info om at alt er indenfor tolerancerne.

Ok, jeg skal heller ikke være så pessimistisk. Måske finder de noget...?!

Jeg er så sur over at sidde fastlåst med denne bil og/eller kommer til at tabe en del penge, hvis jeg skal købes fri.
Det er bondefangeri efter min mening og er helt enig med Claussor's udmeldinger!

ITemplate
Helt nyt medlem

Indlæg af ITemplate » 11. apr 2016, 15:27

Sammenhold gør stærkt. Hvis bare 20 personer kunne finde ud af at kontakte FDM i samme henvendelse så kunne det måske rykke noget. Eller lave en online underskriftsindsamling med et klagebrev til importøren. I stedet for alle disse individuelle tilgange som folk føler sig tvunget til for at få lidt kompensation for deres fup-køb.

claussor
Aktiv medlem

Indlæg af claussor » 11. apr 2016, 17:34

ITemplate skrev:Sammenhold gør stærkt. Hvis bare 20 personer kunne finde ud af at kontakte FDM i samme henvendelse så kunne det måske rykke noget. Eller lave en online underskriftsindsamling med et klagebrev til importøren. I stedet for alle disse individuelle tilgange som folk føler sig tvunget til for at få lidt kompensation for deres fup-køb.
Jeg er for så vidt enig i at gå sammen generelt. Men hvad nytter det? Bilerne kommer ikke til at virke af den grund.

Edit: Jeg skriver gerne under på min oplevelse hvis nogen ønsker at køre en sag,men det bliver ikke mig der kører sagen igennem FDM. Jeg har allerede tabt nok penge og timer på dette.

Janke
Nyt medlem
Been thanked: 9 times

Indlæg af Janke » 12. apr 2016, 16:08

ITemplate skrev:Sammenhold gør stærkt. Hvis bare 20 personer kunne finde ud af at kontakte FDM i samme henvendelse så kunne det måske rykke noget. Eller lave en online underskriftsindsamling med et klagebrev til importøren. I stedet for alle disse individuelle tilgange som folk føler sig tvunget til for at få lidt kompensation for deres fup-køb.
Min sag er hos FDM. Og de har håndteret det professionelt.
Lige nu er sagen gået over til FDM juridisk afdeling.

Så kontakt FDM med problemet, også hvis i ikke er medlemmer. Dermed skabes overblik på problemets størrelse. Og i den sidste ende står vi stærkere ved at tale igennem FDM.
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Michael0137
Helt nyt medlem

Indlæg af Michael0137 » 21. apr 2016, 08:35

Så har jeg haft min bil på værksted og som ventet, fejler den ikke noget ifølge teknikeren hos importøren.. De kan sagtens se og mærke fejlen, men da fejlen bliver mindre i takt med at bil og gearkasse bliver ordentlig varm, slår de det hen med at det må være fugt på svinghjulet.
De har ikke lukket sagen og er åbne for at kigge på bilen igen, såfremt problemet ikke forsvinder eller det bliver gradvist værre. Bilen har kørt godt 5000 km.
Jeg har fået en fin behandling, men gjorde naturligvis opmærksom på min frustration over at have en defekt bil.. Jeg havde en golf 7 med samme drivline som lånebil, kørt 18.000 km. Den kørte meget mere harmonisk i gearskiftene, men havde også en tendens til at hoppe en smule i omdrejningstallet - dog slet ikke ligeså udpræget som på min bil.
Nu smider jeg 1500 kg campingvogn på bilen i weekenden og kører nogle flere km, så må vi jo tage den op igen senere...
Jeg har fået en meget fin behandling fra forhandleren hele vejen, så der har jeg intet at komme efter.
Michael

Skoda Citigo 1.0 60 hk Elegance 5D årg. 2012
Candy White
Skoda Octavia Combi 1.4 tsi dsg Style 2016
Brilliant Silver

ITemplate
Helt nyt medlem