DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
pomfrit
Nyt medlem
Indlæg: 266
Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 30 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af pomfrit » 31. jan 2020, 04:41

NicoCH skrev:
30. jan 2020, 20:29
I dag har Seat kontaktet mig, da de oplyser at der er kommet en ny opdatering det er MEGET vigtigt at min bil får, da den ellers hurtigt vil ødelægge koblingerne igen. Det var meget vigtigt at vores bil kom hurtigt ind - helst i næste uge.
Det lyder spændende, husk at få en faktura, så vi kan høre TPI numre osv.

LAS664
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 23. aug 2019, 14:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af LAS664 » 31. jan 2020, 09:52

pomfrit skrev:
31. jan 2020, 04:41
NicoCH skrev:
30. jan 2020, 20:29
I dag har Seat kontaktet mig, da de oplyser at der er kommet en ny opdatering det er MEGET vigtigt at min bil får, da den ellers hurtigt vil ødelægge koblingerne igen. Det var meget vigtigt at vores bil kom hurtigt ind - helst i næste uge.
Det lyder spændende, husk at få en faktura, så vi kan høre TPI numre osv.
Ja det er da sjovt. Jeg har en Seat Leon 1,8 tsi fra 2018 der ikke har problemet (endnu). Bør man forhøre sig om at få opdateret softwaren hvis man ikke har problemet nu når den er så vigtig, eller det noget Seat gør til service fx?

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KBAndersen » 4. feb 2020, 08:16

Har haft fat i min forhandler for at få dem til at tjekke kobling.
De vil gerne tage en tur hvor vi kan tjekke den.
Typisk vil den garanteret ikke vise fejlen på den tur. Og hvad gør man så?

Det er jo ikke konstant fejlen viser sig. Oplever det oftest om morgenen nå jeg skal op af en lille bakke med mellem gas. Her kan den ofte tydeligt vise problemet.
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 4. feb 2020, 09:13

KBAndersen skrev:
4. feb 2020, 08:16
Har haft fat i min forhandler for at få dem til at tjekke kobling.
De vil gerne tage en tur hvor vi kan tjekke den.
Typisk vil den garanteret ikke vise fejlen på den tur. Og hvad gør man så?

Det er jo ikke konstant fejlen viser sig. Oplever det oftest om morgenen nå jeg skal op af en lille bakke med mellem gas. Her kan den ofte tydeligt vise problemet.
Problemet med glidende koblinger forekommer typisk med kolde koblinger. Derfor insisterede jeg på at testkørslen med teknikeren blev udført i en helt kold bil. Jeg stillede bilen ved VW om morgenen og vi testkørte den så sammen om eftermiddagen.

Teknikeren bemærkede hurtigt at koblingerne gled og efterfølgende blev gearkassen grundjusteret. Jeg har siden da ikke haft nogle problemer med gearkassen. Et års tid senere da garantien udløb, valgte jeg at få installeret tredjepartssoftware med øget koblingstryk.
These users thanked the author GranTurismo for the post:
KBAndersen
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

onslow
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 27. maj 2017, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af onslow » 4. feb 2020, 09:14

Enig med dig grandtourismo


Sent from my iPhone using Tapatalk

allannissen
Nyt medlem
Indlæg: 182
Tilmeldt: 18. nov 2011, 05:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 42 times
Been thanked: 53 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af allannissen » 4. feb 2020, 20:08

KBAndersen skrev:Har haft fat i min forhandler for at få dem til at tjekke kobling.
De vil gerne tage en tur hvor vi kan tjekke den.
Typisk vil den garanteret ikke vise fejlen på den tur. Og hvad gør man så?

Det er jo ikke konstant fejlen viser sig. Oplever det oftest om morgenen nå jeg skal op af en lille bakke med mellem gas. Her kan den ofte tydeligt vise problemet.
Jeg fraråder selvfølgelig at du sidder med håndholdt mobil og filmer omdrejningstælleren, men video dokumentation er blevet godtaget ifb reklamation for mig 2 gange.


Sent from my iPad using Tapatalk
These users thanked the author allannissen for the post:
KBAndersen
Octavia 1.4 TSI Hybrid DSG IV Plus Combi 2021 - Billede

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Charlimike » 9. feb 2020, 13:48

Sad lige og så lidt tests af VAG biler og faldt over lidt interessant.

I USA er 1.8 tsi 170 udgået i Golf/Jetta, og man bruger derfor 1.4 tsi som vi kender fra EU.
Det interessante er at man kan købe den motor kombi med 8 trins auto fra Aisin.
Gad vide om den gearkasse finder plads i EU vag biler? PSA, BMW bruger dem lystigt i deres biler.


https://forums.vwvortex.com/showthread. ... e-Capacity
These users thanked the author Charlimike for the post:
NicoCH
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KBAndersen » 10. feb 2020, 13:10

Charlimike skrev:
9. feb 2020, 13:48
Sad lige og så lidt tests af VAG biler og faldt over lidt interessant.

I USA er 1.8 tsi 170 udgået i Golf/Jetta, og man bruger derfor 1.4 tsi som vi kender fra EU.
Det interessante er at man kan købe den motor kombi med 8 trins auto fra Aisin.
Gad vide om den gearkasse finder plads i EU vag biler? PSA, BMW bruger dem lystigt i deres biler.


https://forums.vwvortex.com/showthread. ... e-Capacity
Det kunne da være interessant.
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Charlimike » 10. feb 2020, 13:19

BMW har bevist at de kan køre langt på literen selvom det er en konventionel autogearkasse.
These users thanked the author Charlimike for the post:
GaSelle
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KBAndersen » 10. feb 2020, 13:40

Hvordan skal jeg egentlig forholde mig til dette problem overfor værkstedet?
Tænker på hvad jeg skal gøre nu de ikke kan mærke, høre fejlen, som jeg forventer de svare?

Skal jeg stå hårdt fast og sige til dem de skal beholde bilen til de finder fejlen?
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 10. feb 2020, 17:16

KBAndersen skrev:
10. feb 2020, 13:40
Hvordan skal jeg egentlig forholde mig til dette problem overfor værkstedet?
Tænker på hvad jeg skal gøre nu de ikke kan mærke, høre fejlen, som jeg forventer de svare?

Skal jeg stå hårdt fast og sige til dem de skal beholde bilen til de finder fejlen?
Der er flere som har brugt videodokumentation overfor forhandleren. Det kunne være en mulighed.

Jeg var positiv overrasket over den tekniker som jeg havde med på testkørsel. Under kørslen gled koblingen flere gange og han bemærkede det allerede første gang. Jeg håber din tekniker er lige så vaks/reel.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

mking
Helt nyt medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 17. sep 2019, 09:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 13 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af mking » 10. feb 2020, 18:52

Nogle der har gode erfaringer med VW omkring København, der har taget problemstilling seriøst? Oplever desværre også glidende koblinger og vil gerne undgå en længere diskussion, hvis det er muligt.

Krydser fingre for en grundindstilling af gearkassen kan løse det..

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af martinta » 10. feb 2020, 19:48

Charlimike skrev:
9. feb 2020, 13:48
Sad lige og så lidt tests af VAG biler og faldt over lidt interessant.

I USA er 1.8 tsi 170 udgået i Golf/Jetta, og man bruger derfor 1.4 tsi som vi kender fra EU.
Det interessante er at man kan købe den motor kombi med 8 trins auto fra Aisin.
Gad vide om den gearkasse finder plads i EU vag biler? PSA, BMW bruger dem lystigt i deres biler.


https://forums.vwvortex.com/showthread. ... e-Capacity
Og så dagens spørgsmål fra de ikke så biltekniske.

Vil det sige, at dem som kæmper med en gearkasse og som på et tidspunkt selv vil skifte, kan benytte den 8 trins med deres nuværende 1.4 TSI? Eller er det ikke bare plug-n-play?

sni
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 15. aug 2008, 20:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af sni » 10. feb 2020, 20:18

GranTurismo skrev:
4. feb 2020, 09:13
KBAndersen skrev:
4. feb 2020, 08:16
Har haft fat i min forhandler for at få dem til at tjekke kobling.
De vil gerne tage en tur hvor vi kan tjekke den.
Typisk vil den garanteret ikke vise fejlen på den tur. Og hvad gør man så?

Det er jo ikke konstant fejlen viser sig. Oplever det oftest om morgenen nå jeg skal op af en lille bakke med mellem gas. Her kan den ofte tydeligt vise problemet.
Problemet med glidende koblinger forekommer typisk med kolde koblinger. Derfor insisterede jeg på at testkørslen med teknikeren blev udført i en helt kold bil. Jeg stillede bilen ved VW om morgenen og vi testkørte den så sammen om eftermiddagen.

Teknikeren bemærkede hurtigt at koblingerne gled og efterfølgende blev gearkassen grundjusteret. Jeg har siden da ikke haft nogle problemer med gearkassen. Et års tid senere da garantien udløb, valgte jeg at få installeret tredjepartssoftware med øget koblingstryk.
hej, hvor fik du installeret anden software. Jeg vil have det gjort på min Touran.

Peter N
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 10. jun 2017, 07:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 51 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peter N » 10. feb 2020, 22:20

sni skrev:
10. feb 2020, 20:18
GranTurismo skrev:
4. feb 2020, 09:13
KBAndersen skrev:
4. feb 2020, 08:16
Har haft fat i min forhandler for at få dem til at tjekke kobling.
De vil gerne tage en tur hvor vi kan tjekke den.
Typisk vil den garanteret ikke vise fejlen på den tur. Og hvad gør man så?

Det er jo ikke konstant fejlen viser sig. Oplever det oftest om morgenen nå jeg skal op af en lille bakke med mellem gas. Her kan den ofte tydeligt vise problemet.
Problemet med glidende koblinger forekommer typisk med kolde koblinger. Derfor insisterede jeg på at testkørslen med teknikeren blev udført i en helt kold bil. Jeg stillede bilen ved VW om morgenen og vi testkørte den så sammen om eftermiddagen.

Teknikeren bemærkede hurtigt at koblingerne gled og efterfølgende blev gearkassen grundjusteret. Jeg har siden da ikke haft nogle problemer med gearkassen. Et års tid senere da garantien udløb, valgte jeg at få installeret tredjepartssoftware med øget koblingstryk.
hej, hvor fik du installeret anden software. Jeg vil have det gjort på min Touran.
Dansk Bilservice.
Vh Peter
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017

Brugeravatar
Cola
Nyt medlem
Indlæg: 452
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Cola » 10. feb 2020, 22:52

Nogen der har fået lagt ny software i?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 10. feb 2020, 22:57

sni skrev:
10. feb 2020, 20:18
hej, hvor fik du installeret anden software. Jeg vil have det gjort på min Touran.
Jeg fik Per fra Dansk Bilservice i Farum til at komme til det mørke Jylland og fik installeret Stage 2+ fra TVS som kører med øget koblingstryk. Det har jeg bestemt ikke fortrudt!!!

Landberg er også begyndt at tilbyde DSG-software. Ham ville jeg heller ikke være betænkelig ved at vælge.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KBAndersen » 12. feb 2020, 07:25

Bilen skal på værksted på onsdag d.19.2. Der tager jeg en tur med en mekanike. Håber den fejler og han kan høre, mærke det.
Hvis ikke de kan "se" fejlen, ved jeg ikke hvad jeg gør. Det er også noget l.. det er periodisk. Fejlen er ikke konstant.
Her til morgen kunne jeg tydeligt mærke, høre det. Efter 1½ km skal jeg op af en bro. Her var det meget tydeligt. Tager samme tur med mekanikeren og krydser fingre for fejlen viser sig.
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

JonasNJ
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 23. okt 2010, 09:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af JonasNJ » 12. feb 2020, 10:35

Jeg har også en Passat B8, 2018 model med problem at omdrejningerne stiger når bilen trækker.
VW Næstved påstår hårdnakket at VW har informeret om at denne fejl ikke findes på B8 2018 modellen, men har anerkendt den fandtes på tidligere modeller.

Pt. er vi ude i VW Næstved har haft bilen først i 3 dage til at bekræfte problemet, hvilket endte ud i de ikke kunne fremtvinge fejlen.
Jeg har video dokumenteret den, og VW Næstved har sagt til mig den bestemt gør noget den ikke skal.

Bilen var inde igen igår og få læst log filer ud? Disse skal nu sendes til VW for sammenligning og diagnose.
Hvis VW ikke kan udlæse noget af log filerne, så vil VW Næstved igen have bilen og prøve at bevise fejlen.

VW Næstved har sagt af flere omgange at de er overbevist om bilen har denne fejl, men de mangler accept fra VW som jeg forstår det. Og mine videoer virker ikke som om det er nok bevis.

Hvordan har i andre håndteret dette? Jeg er ved at være lidt træt...

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 12. feb 2020, 16:11

JonasNJ skrev:
12. feb 2020, 10:35
Jeg har også en Passat B8, 2018 model med problem at omdrejningerne stiger når bilen trækker.
VW Næstved påstår hårdnakket at VW har informeret om at denne fejl ikke findes på B8 2018 modellen, men har anerkendt den fandtes på tidligere modeller.

Pt. er vi ude i VW Næstved har haft bilen først i 3 dage til at bekræfte problemet, hvilket endte ud i de ikke kunne fremtvinge fejlen.
Jeg har video dokumenteret den, og VW Næstved har sagt til mig den bestemt gør noget den ikke skal.

Bilen var inde igen igår og få læst log filer ud? Disse skal nu sendes til VW for sammenligning og diagnose.
Hvis VW ikke kan udlæse noget af log filerne, så vil VW Næstved igen have bilen og prøve at bevise fejlen.

VW Næstved har sagt af flere omgange at de er overbevist om bilen har denne fejl, men de mangler accept fra VW som jeg forstår det. Og mine videoer virker ikke som om det er nok bevis.

Hvordan har i andre håndteret dette? Jeg er ved at være lidt træt...
Det er så her jeg vil sætte en fed streg under i forbindelse med andre diskussioner at ekstra garanti hjælper netop ingenting, når de ikke vil / kan se/godkende fejlen. I dit tilfælde vil jeg mene du bør slå på at du har købt bilen af VW Næstved (formoder jeg). De erkender selv der er en fejl på bilen. At deres leverandør (VW) ikke vil stå ved det er ikke dit problem. Så du har krav på afhjælpning.
These users thanked the author claussor for the post (total 3):
kGlerupPassatg 3cPeter N

Peter N
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 10. jun 2017, 07:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 51 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peter N » 13. feb 2020, 11:31

Cola skrev:
10. feb 2020, 22:52
Nogen der har fået lagt ny software i?
Ja mange. Læs i tråden😏
Vh Peter
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017

onslow
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 27. maj 2017, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af onslow » 13. feb 2020, 11:33

@jonesNJ
Har du lånebil mens du mangler bilen ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dbh1989
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. feb 2020, 21:50
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Dbh1989 » 17. feb 2020, 11:16

Hej 😊 jeg er ny bruger, og er henvist til denne tråd. Det er efterhånden en lang tråd, og jeg har læst meget, men måske overset noget:

Der er flere som har problemer med eks. Skoda Octavia med dsg7/dq200, men kan ikke få øje på problemer med Skoda fabia med samme gearkasse. Jeg har købt en Fabia 1.0, 110hk/174nm, 3 cylindre som har den gearkasse. Har kørt 40.000km uden problemer.

Jeg ved ikke meget om bilers mekanik og teknik, så måske er det dumt, men mit spørgsmål er:
Er risikoen for problemer med dsg7 gearkasse eller koblinger mindre på en fabia end en Octavia - eller mere generelt mindre på “små” biler end store biler? Og hvorfor? 😊

Altså min tanke er følgende:
Mindre motor, mindre moment og mindre vægt = lettere at trække = mindre slid på koblinger!

Eller er jeg helt galt på den?

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Trekster » 17. feb 2020, 11:46

JonasNJ skrev:
12. feb 2020, 10:35
Jeg har også en Passat B8, 2018 model med problem at omdrejningerne stiger når bilen trækker.
VW Næstved påstår hårdnakket at VW har informeret om at denne fejl ikke findes på B8 2018 modellen, men har anerkendt den fandtes på tidligere modeller.

Pt. er vi ude i VW Næstved har haft bilen først i 3 dage til at bekræfte problemet, hvilket endte ud i de ikke kunne fremtvinge fejlen.
Jeg har video dokumenteret den, og VW Næstved har sagt til mig den bestemt gør noget den ikke skal.

Bilen var inde igen igår og få læst log filer ud? Disse skal nu sendes til VW for sammenligning og diagnose.
Hvis VW ikke kan udlæse noget af log filerne, så vil VW Næstved igen have bilen og prøve at bevise fejlen.

VW Næstved har sagt af flere omgange at de er overbevist om bilen har denne fejl, men de mangler accept fra VW som jeg forstår det. Og mine videoer virker ikke som om det er nok bevis.

Hvordan har i andre håndteret dette? Jeg er ved at være lidt træt...
Samme oplevelse jeg står med. Den har allerede været inde en gang hos Virum, hvor de "lagde ny software ind" - hvilket de ikke gjorde da jeg kunne udlæse at softwaren var den samme. Der har nok været tale om en grundjustering.

Det holdt 300km - den glider, rusker og stiger i omdrejninger ved skift at gear. På vej op ad en bakke ved ejer bavnehøj mod Århus gik det helt galt i 5. gear.

Som dig oplever jeg ikke fejlen konstant, koblingerne kører lidt bedre når den er driftsvarm dog. Jeg har også video dokumentation men jeg frygter at det også er ligemeget. Jeg fik at vide at "bilen havde de seneste nye koblinger".

Den skal indleveres igen i morgen, så må jeg se hvad de siger, ellers må jeg køre en sag/og/eller få solgt bilen for den opfører sig som en gammel skod bil der har kørt 500.000 på et par koblinger - og til tider som en der kun lige er begyndt at tage kørekort og derfor filer på koblingen.

Bilen har kørt hele 29.000km...

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 17. feb 2020, 13:28

Dbh1989 skrev:
17. feb 2020, 11:16
Hej 😊 jeg er ny bruger, og er henvist til denne tråd. Det er efterhånden en lang tråd, og jeg har læst meget, men måske overset noget:

Der er flere som har problemer med eks. Skoda Octavia med dsg7/dq200, men kan ikke få øje på problemer med Skoda fabia med samme gearkasse. Jeg har købt en Fabia 1.0, 110hk/174nm, 3 cylindre som har den gearkasse. Har kørt 40.000km uden problemer.

Jeg ved ikke meget om bilers mekanik og teknik, så måske er det dumt, men mit spørgsmål er:
Er risikoen for problemer med dsg7 gearkasse eller koblinger mindre på en fabia end en Octavia - eller mere generelt mindre på “små” biler end store biler? Og hvorfor? 😊

Altså min tanke er følgende:
Mindre motor, mindre moment og mindre vægt = lettere at trække = mindre slid på koblinger!

Eller er jeg helt galt på den?
Teoretisk er din teori god nok med, at mindre moment belaster koblingerne mindre. Men i praksis tror jeg at alle motorvarianter og VAG-bilmærker har været ramt. Nogle oplever endda problemer, selvom der ikke gives fuld gas.

Der kører dog også rigtig mange DQ200 rundt som der ikke er problemer med. At din har kørt 40.000 km uden problemer er da et godt tegn. Jeg håber det bliver ved sådan. Men nu kender du til problemet og kan derfor være ekstra opmærksom og kan derfor tage problemet "i optrækket" og nå at få gjort noget ved det, inden koblingerne bliver slidte.

På min bil hjalp det med en grundjustering - eller rettere to. Første gang pga. stigende omdrejninger under gearskifte og anden gang den mere alvorlige variant med glidende koblinger under kørsel. Ca. ½ år Efter min garanti ophørte, valgte jeg at få installeret tredjepartssoftware med øget koblingstryk, for at minimere risikoen for at de begynder at glide igen. Det var i sommers jeg fik installeret TVS Stage 2* og bilen kører stadig godt - bedre end fra fabrikken.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KBAndersen » 19. feb 2020, 21:56

I dag, til morgen, fik vi testet bilen. Intet at høre eller mærke.
Afleverede bilen og de foretog selv en testtur. Stadig intet at bemærke.
Aftalte jeg kunne prøve med video.
Jeg vil hver dag når jeg køre på job, optage og håbe på det viser sig og det så også kan høres på optagelsen.
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KBAndersen » 19. feb 2020, 21:57

Noget jeg fik at vide er, at der kan dannes rust på svinghjulet og det vil resultere i lidt rusken, men forsvinder hurtigt. Måske det er det der sker?
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Trekster » 20. feb 2020, 07:22

Video kunne ikke bruges i mit tilfælde, forhandler/Semler skal kunne konstatere det ved selvsyn

Sendt fra min SM-G975F med Tapatalk


lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af lamia » 20. feb 2020, 12:32

Trekster skrev:
20. feb 2020, 07:22
Video kunne ikke bruges i mit tilfælde, forhandler/Semler skal kunne konstatere det ved selvsyn

Sendt fra min SM-G975F med Tapatalk
Video blev godtaget i mit tilfælde, hvor de skiftede koblinger på garantien grundet videoklip
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

casper_jg
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. feb 2018, 22:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af casper_jg » 20. feb 2020, 13:01

I mit tilfælde var mekanikeren ned på en tur - allerede da vi kørte ud fra forhandleren bemærkede han, at noget ikke helt var som det skulle være. Efterfølgende tog han dialogen med VW og koblingen blev (igen) skiftet på garantien.

Ærgerligt, der skal være så stor forskel fra forhandler til forhandler...
These users thanked the author casper_jg for the post:
Sunny
2023 Volvo XC40 P8
2020 Volvo V60 D4 R-Design
2017 VW Up! (Solgt)
2017 VW Passat 1.8 TSI DSG7 Variant Comfortline+ (solgt)

Besvar

Tilbage til "Transmission"