Jeg har pludseligt fået problemer med mit 6. gear i min manuelle gearkasse. Det er ligesom den børster tandhjul og skal overtales til at gå helt i indgreb. Når den så er i 6. gear er der ingen problemer. jeg har efterset gear kablerne, og de trækker helt imod stop.
Når bilen holder stille kan jeg ikke få den i 6. gear. Omvendt er man lidt frisk på gearstangen under kørsel kan man godt kaste den i indgreb uden den skratter.
Tilbage er der at prøve et olieskift inden man kaster sig ud i skift af syncromeshen .... Bilen er en 1,9 tdi BKC og kassen en GQN med 120.000 km på bagen.
Det skal siges at vi har trukket en del campingvogn.
Er der nogle der har fået løst tilsvarende problem, og er der et problem med de 6. trins manuelle gearkasser ??
Touran har svært ved at gå i 6. gear
-
fbs
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
LØST...Touran har svært ved at gå i 6. gear
LØST--- Da bilen kom her til aften var 6. gear væk, så der måtte fejlfindes. Problemet var endebolten på højgearsakslen havde løsnet sig. Den kunne spændes uden at afmontere gearkassen. 
- Uffe
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: LØST...Touran har svært ved at gå i 6. gear
Det var godt at høre, glad for at du slap for en større omgang rep på kassen (har da heller ikke hørt andet end gode ting om 6 trins kasserne...og lidt campingkørsel skulle ikke kunne tage livet af dem sådan bare liiiige)...fbs skrev:LØST--- Da bilen kom her til aften var 6. gear væk, så der måtte fejlfindes. Problemet var endebolten på højgearsakslen havde løsnet sig. Den kunne spændes uden at afmontere gearkassen.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.