Jeg synes du forklarer det på en letforståelig måde. Tak for at deleSpoonBender skrev: ↑30. dec 2019, 10:29F.eks skiftepunkter kan justeres i hvert gear med en procent del i forhold til standard.
Da der kun bliver justeret på en gange værdi, så tænker jeg at alle de forhold du tænker ind bliver bevaret i "programmet".
Jeg havde taget nogle målinger med forskellige faste hastigheder for at se hvor lav hastighed den f.eks kunne acceptere 7. gear.
Som jeg husker det var det omkring 67 km/h hvor den fastholdt 7. gear.
Dette har jeg fået justeret op så det nu ligger omkring 80, da det er herfra jeg syntes det funker.
DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13243
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
- These users thanked the author HansH for the post:
- SpoonBender
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 10 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Har en SuperB 1.8, 180 HP, 250 Nm, årgang 2016, kørt 75.000 km. (15/01-20)
Har i perioder oplevet glid/slip i koblinger ved gearskifte - ligesom mange andre. . . .
Både med og uden CampingVogn.
Har nu fået TVS software lagt i bilen
Her efter de første par hundrede km. kan jeg ikke få armene ned
Før sprang den 1. gear over - NU bruges 1. gear ved start
Før brugte den 2. gear ved langsom kø kørsel - NU bruges 1. gear, gør det formentlig bedre at køre med CV.
Før var laveste omdrejningstal ca. 1200 o/m - NU holder den ca. 1400 o/m, så nu rusker/vibrerer det ikke i motor/rat
Før skiftede den til 7. gear ved bykørsel - NU bruger den 5. gear ved bykørsel.
Før tøven ved acceleration - NU føles det som hurtigere speederrespons.
(Formentlig er det de 1400 o/m der holder liv i Turboen)
Før ca. 250 Nm - NU ca. 280 Nm.
Generelt blødere gearskifte, ingen slip ved gearskifte op i gear, ved skift nedad har jeg oplevet lidt huggen ved tilkobling, om det er fordi gearkassen lige skal færdiggøre adaption (ifl. Per fra Dansk Bilservice) må tiden vise.
Koblinger forventes at holde +50.000 km mere før udskiftning (Pers vurdering).
Itv. er jeg mega glad for den nye software
Har i perioder oplevet glid/slip i koblinger ved gearskifte - ligesom mange andre. . . .
Både med og uden CampingVogn.
Har nu fået TVS software lagt i bilen
Her efter de første par hundrede km. kan jeg ikke få armene ned
Før sprang den 1. gear over - NU bruges 1. gear ved start
Før brugte den 2. gear ved langsom kø kørsel - NU bruges 1. gear, gør det formentlig bedre at køre med CV.
Før var laveste omdrejningstal ca. 1200 o/m - NU holder den ca. 1400 o/m, så nu rusker/vibrerer det ikke i motor/rat
Før skiftede den til 7. gear ved bykørsel - NU bruger den 5. gear ved bykørsel.
Før tøven ved acceleration - NU føles det som hurtigere speederrespons.
(Formentlig er det de 1400 o/m der holder liv i Turboen)
Før ca. 250 Nm - NU ca. 280 Nm.
Generelt blødere gearskifte, ingen slip ved gearskifte op i gear, ved skift nedad har jeg oplevet lidt huggen ved tilkobling, om det er fordi gearkassen lige skal færdiggøre adaption (ifl. Per fra Dansk Bilservice) må tiden vise.
Koblinger forventes at holde +50.000 km mere før udskiftning (Pers vurdering).
Itv. er jeg mega glad for den nye software
Venlig Hilsen * Lars Jensen * Dieselozz dufter bedre end armsved
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 10 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Omdrejningstal rettet til90_HK_GAB skrev: ↑15. jan 2020, 01:39Har en SuperB 1.8, 180 HP, 250 Nm, årgang 2016, kørt 75.000 km. (15/01-20)
Har i perioder oplevet glid/slip i koblinger ved gearskifte - ligesom mange andre. . . .
Både med og uden CampingVogn.
Har nu fået TVS software lagt i bilen
Her efter de første par hundrede km. kan jeg ikke få armene ned
Før sprang den 1. gear over - NU bruges 1. gear ved start
Før brugte den 2. gear ved langsom kø kørsel - NU bruges 1. gear, gør det formentlig bedre at køre med CV.
Før var laveste omdrejningstal ca. 1200 o/m - NU holder den ca. 1400 forkert 1600 o/m, så nu rusker/vibrerer det ikke i motor/rat
Før skiftede den til 7. gear ved bykørsel - NU bruger den 5. gear ved bykørsel.
Før tøven ved acceleration - NU føles det som hurtigere speederrespons.
(Formentlig er det de 1400 forkert 1600 o/m der holder liv i Turboen)
Før ca. 250 Nm - NU ca. 280 Nm.
Generelt blødere gearskifte, ingen slip ved gearskifte op i gear, ved skift nedad har jeg oplevet lidt huggen ved tilkobling, om det er fordi gearkassen lige skal færdiggøre adaption (ifl. Per fra Dansk Bilservice) må tiden vise.
Koblinger forventes at holde +50.000 km mere før udskiftning (Pers vurdering).
Itv. er jeg mega glad for den nye software
Der er NU større forskelle på køreprofiler ECO / Comfort / Normal / Sport - hvor sport virkelig rykker,
Sport: Kører 90 km/t i 7. gear, aktiverer fartpilot på 120 km/t og Gear skifter ned til 4. og rykker så til.. . . . .
Venlig Hilsen * Lars Jensen * Dieselozz dufter bedre end armsved
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Jeg går også lidt og overvejer at få det gjort, blot for at få stillet min nysgærighed på hvordan det er når noget kan blive bedre , men er lidt usikker, da jeg stadig har 2 års garanti på bilen. Jeg kan ikke selv vurdere om det er fjollet at gøre det så..SpoonBender skrev: ↑30. dec 2019, 09:43Landberg er ca halv pris i forhold til TVS.
Jeg gav 4200 for TVS i sin tid og knap 2000 hos Landberg, så valget er for mig ret nemt...
Anyway, ang. pris. Hvorfor tror i der er så stor forskel på priserne ?
Er den ene bare dobbelt så god (..), ellerhar TVS brugt så meget på uvikling at det koster det ekstra.
Jeg synes selv det er lidt dyrt med 3700 kr for TVS vs Landberg, men det er jo nemmere (for mig) da det er på Sjælland.
Hvorfor er TVS så meget dyrere?
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Jeg venter af samme årsag, når garantien udløber er det med i overvejelserne om den skal have ny motorstyring (for at deaktivere 2 cyl mode) og TVS.KVL skrev: ↑23. mar 2020, 19:41Jeg går også lidt og overvejer at få det gjort, blot for at få stillet min nysgærighed på hvordan det er når noget kan blive bedre , men er lidt usikker, da jeg stadig har 2 års garanti på bilen. Jeg kan ikke selv vurdere om det er fjollet at gøre det så..SpoonBender skrev: ↑30. dec 2019, 09:43Landberg er ca halv pris i forhold til TVS.
Jeg gav 4200 for TVS i sin tid og knap 2000 hos Landberg, så valget er for mig ret nemt...
Anyway, ang. pris. Hvorfor tror i der er så stor forskel på priserne ?
Er den ene bare dobbelt så god (..), ellerhar TVS brugt så meget på uvikling at det koster det ekstra.
Jeg synes selv det er lidt dyrt med 3700 kr for TVS vs Landberg, men det er jo nemmere (for mig) da det er på Sjælland.
Hvorfor er TVS så meget dyrere?
2 cyl mode skal dog kun væk da den kører elendigt med 2 cyl mode og 1750kg på krogen samt fuld oppakning, men ifølge VW skal den stadig gå i 2 cyl mode selvom den tydeligvis ikke synes det er sjovt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Uden at vide det er min klare overbevisning at TVS er bedst til dsg. De laver ikke andet og har gjort kun det i 13år (de hedder jo dsg doktor) Landberg er først lige kommet med det for nylig, ikke at han er dårlig. Erfaringen viser via HansHs tråd at det landberg laver kører super godt - men tror alligevel TVS har mere expertise, men tjek deres hjemmeside ud.. Men er det dobbelt pris værd ? nok næppe... Måske nogen kunne få det og vi kunne teste imod hinandenKVL skrev: ↑23. mar 2020, 19:41Jeg går også lidt og overvejer at få det gjort, blot for at få stillet min nysgærighed på hvordan det er når noget kan blive bedre , men er lidt usikker, da jeg stadig har 2 års garanti på bilen. Jeg kan ikke selv vurdere om det er fjollet at gøre det så..SpoonBender skrev: ↑30. dec 2019, 09:43Landberg er ca halv pris i forhold til TVS.
Jeg gav 4200 for TVS i sin tid og knap 2000 hos Landberg, så valget er for mig ret nemt...
Anyway, ang. pris. Hvorfor tror i der er så stor forskel på priserne ?
Er den ene bare dobbelt så god (..), ellerhar TVS brugt så meget på uvikling at det koster det ekstra.
Jeg synes selv det er lidt dyrt med 3700 kr for TVS vs Landberg, men det er jo nemmere (for mig) da det er på Sjælland.
Hvorfor er TVS så meget dyrere?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 301
- Tilmeldt: 21. apr 2014, 10:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 60 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Er der nogen af jer med TVS eller Landberg der efterhånden har erfaring med brændstoføkonomien efter ny software?
Kører I længere, kortere, det samme?
Kører I længere, kortere, det samme?
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14510
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 844 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Min a3 begyndte at gå næsten 2km længere efter dsg7 swjcn skrev:Er der nogen af jer med TVS eller Landberg der efterhånden har erfaring med brændstoføkonomien efter ny software?
Kører I længere, kortere, det samme?
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 116 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Hvilket firmas SW har du valgt
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 10. jun 2017, 07:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 51 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Jeg kører ca det samme som før. Dog er ACT slået fra. Så det har da givet lidt
Kører med TVS stage 2+
Vh Peter
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Min gik ikke længere med custom software. ACT gav 1-2 km ekstra PR liter på min. Kunne tydelig se det om vinteren hvor det ikke slog til så tit.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 116 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Hej med jer
Jeg har fulgt med i de fleste tråde omkring DQ200 (mener jeg ihverfald, at jeg har)
Flere har i indlæg spurgt ind til, hvordan mon forhandlerne, hvis de i en konkret sag får spørgsmål om, hvordan de forholder sig i forhold til skift til 3. parts SW og herunder spørgsmål om garantireparationer og evt. kulance fra deres side af
Jeg har ikke kunnet læse mig frem til et eneste tilfælde, hvor der er et svar herinde på, om “nogen” har haft en sådan sag hos en forhandler, eller kender “nogen”, der har
Hvad tror I/tænker I en sådan henvendelse fra en kunde udmunder i
Jeg har fulgt med i de fleste tråde omkring DQ200 (mener jeg ihverfald, at jeg har)
Flere har i indlæg spurgt ind til, hvordan mon forhandlerne, hvis de i en konkret sag får spørgsmål om, hvordan de forholder sig i forhold til skift til 3. parts SW og herunder spørgsmål om garantireparationer og evt. kulance fra deres side af
Jeg har ikke kunnet læse mig frem til et eneste tilfælde, hvor der er et svar herinde på, om “nogen” har haft en sådan sag hos en forhandler, eller kender “nogen”, der har
Hvad tror I/tænker I en sådan henvendelse fra en kunde udmunder i
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14510
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 844 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
I og med jeg er landberg forhandler så cføli landberg ligesom i motorenEngolf_R skrev:Hvilket firmas SW har du valgt
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14510
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 844 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Engolf_R skrev:Hej med jer
Jeg har fulgt med i de fleste tråde omkring DQ200 (mener jeg ihverfald, at jeg har)
Flere har i indlæg spurgt ind til, hvordan mon forhandlerne, hvis de i en konkret sag får spørgsmål om, hvordan de forholder sig i forhold til skift til 3. parts SW og herunder spørgsmål om garantireparationer og evt. kulance fra deres side af
Jeg har ikke kunnet læse mig frem til et eneste tilfælde, hvor der er et svar herinde på, om “nogen” har haft en sådan sag hos en forhandler, eller kender “nogen”, der har
Hvad tror I/tænker I en sådan henvendelse fra en kunde udmunder i
Jeg tror de siger garanti bortfaldet tillykke med din bil
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 116 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Det har du sgu’ nok også helt ret iWatcher skrev: ↑24. mar 2020, 19:34Engolf_R skrev:Hej med jer
Jeg har fulgt med i de fleste tråde omkring DQ200 (mener jeg ihverfald, at jeg har)
Flere har i indlæg spurgt ind til, hvordan mon forhandlerne, hvis de i en konkret sag får spørgsmål om, hvordan de forholder sig i forhold til skift til 3. parts SW og herunder spørgsmål om garantireparationer og evt. kulance fra deres side af
Jeg har ikke kunnet læse mig frem til et eneste tilfælde, hvor der er et svar herinde på, om “nogen” har haft en sådan sag hos en forhandler, eller kender “nogen”, der har
Hvad tror I/tænker I en sådan henvendelse fra en kunde udmunder i
Jeg tror de siger garanti bortfaldet tillykke med din bil
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kunne bare være “sjovt”, hvis der var en herinde, der kunne dele sådan en historie med os alle sammen
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
-
- Medlem
- Indlæg: 778
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Søborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 26 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Watcher hvad koster en motor og dsg optimering samt fjernelse af 2 cyl. Funktion hos dig....
Octavia 1,5 tsi fra 01/18
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Octavia 1,5 tsi fra 01/18
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Jeg kan fortælle dig med stor sikkerhed at watcher har planer om at svare "send nummerplade i PB" Priser er lettere at give når man har alle info på bilen
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14510
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 844 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
martinta skrev:Jeg kan fortælle dig med stor sikkerhed at watcher har planer om at svare "send nummerplade i PB" Priser er lettere at give når man har alle info på bilen
Nej for jeg har slået pb fra
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14510
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 844 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Du kan smide en mail på info (a) cartrends . Dk så får du et tilbud derlarsfv skrev:Watcher hvad koster en motor og dsg optimering samt fjernelse af 2 cyl. Funktion hos dig....
Octavia 1,5 tsi fra 01/18
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Hvis jeg skriver prisen på forum så skal jeg diskutere med en eller anden om 4,5år der havde set prisen på vagcars så hvordan kan det være prisen ligepludselig er anderledes nu
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Synes nu mit forslag var tæt på
-
- Medlem
- Indlæg: 778
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Søborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 26 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Har været hos Rene (Watcher) og fået motor og dsg software, det er næsten som at få ny bil, ingen fedteri og 1. Gear bliver brugt det spiller og køre som det burde ab fabrik, kan kun anbefales.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 12. mar 2017, 01:01
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 5 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Har sendt dig en mail.
2019 Audi A3 35TFSI S-tronic Limited Edition | Eibach Pro | S-line eksteriør | Titaniumsort optikpakke
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 12. mar 2017, 01:01
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 5 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Hvordan DSG optimeringer fra forskellige udbydere spiller sammen med motor optimeringer fra forskellige udbydere. Jeg kan forstå at hvis man få optimeret både en motor og en gearkasse med en Landberg fil, skal alt værre i orden. Men hvad hvis motoren har fået en BSR fil og gearkassen har fået en Landberg eller TVS software? Kan man forvente problemer?
2019 Audi A3 35TFSI S-tronic Limited Edition | Eibach Pro | S-line eksteriør | Titaniumsort optikpakke
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1009
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Nej.motley skrev: ↑24. aug 2020, 14:09Hvordan DSG optimeringer fra forskellige udbydere spiller sammen med motor optimeringer fra forskellige udbydere. Jeg kan forstå at hvis man få optimeret både en motor og en gearkasse med en Landberg fil, skal alt værre i orden. Men hvad hvis motoren har fået en BSR fil og gearkassen har fået en Landberg eller TVS software? Kan man forvente problemer?
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger
Spørgsmål til DQ200 på den gamle platform (Golf 6)...... hvis man syntes creep ikke er kraftig nok, og grundjustering ikke hjælper synderligt på det... hvad skal man så prøve ?
Med VCDS kan man også lave noget tilpasning på koblingen (ikke grundjustering) - hvad bruger man det til ?
Creep er jo det hvor den selv trækker bilen i fart når man slipper bremsen (både frem og bak)
Med VCDS kan man også lave noget tilpasning på koblingen (ikke grundjustering) - hvad bruger man det til ?
Creep er jo det hvor den selv trækker bilen i fart når man slipper bremsen (både frem og bak)
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....